Wheelman Skrevet Juni 21, 2004 Rapporter Share Skrevet Juni 21, 2004 Har litt planer om å gå til innkjøp av en Corrado G60, men jeg har fått intrykk av at G-laderen ikke er den mest holdbare delen på denne bilen... Noen som har erfaring med dette..? All opplysning mottas med takk :) Siter -98 BMW Touring M-Sport -87 Golf MK2 - Solgt -82 Fiat 127 Sport - Solgt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Peltz Skrevet Juni 21, 2004 Rapporter Share Skrevet Juni 21, 2004 G laderen er ikke no problem, hvisikke bilen er kjørt av en fjortiss:D Hvis du holder overhalingene på den, og kjører pent, dvs under 3000 rpm før motoren er blitt varm, er det stort sett ingen problem med g laderen. Dessverre oppdaget jeg alt for mange som hadde corradoer ikk fulgte det over og som hadde skikkelig ræv-kjørte g ladere da jeg letet etter min bil tidligere i vinter. Min bil er nå til salgs igjen, med en G lader som er mer enn ok! Myten om G laderen kommer av sjåfører som ikke klarer å bruke huet, og dessverre er det mer enn nok av de. en overhaling av en lader kommer på 6 - 8000 kr, mens en ny hos Møller kommer på 32500 kr... Siter Assholes in the rearview mirror are closer than they appear. - -91 VW Corrado G60 "dyret" X -89 VW Corrado G60 X -97 Polo 6N 16V X -91 Corrado G60 "dyret" Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Integrale Skrevet Juni 21, 2004 Rapporter Share Skrevet Juni 21, 2004 Originally posted by Peltz G laderen er ikke no problem, hvisikke bilen er kjørt av en fjortiss:D Hvis du holder overhalingene på den, og kjører pent, dvs under 3000 rpm før motoren er blitt varm, er det stort sett ingen problem med g laderen. Dessverre oppdaget jeg alt for mange som hadde corradoer ikk fulgte det over og som hadde skikkelig ræv-kjørte g ladere da jeg letet etter min bil tidligere i vinter. Min bil er nå til salgs igjen, med en G lader som er mer enn ok! Myten om G laderen kommer av sjåfører som ikke klarer å bruke huet, og dessverre er det mer enn nok av de. en overhaling av en lader kommer på 6 - 8000 kr, mens en ny hos Møller kommer på 32500 kr... driver å titter litt på en golf gti g60 nå, hvor får jeg overhalt g-laderen eventuelt?? har ikke spurt han angående g-laderen enda, så vet ikke om den trenger å overhales. men det er kjekt å vite til senere. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Peltz Skrevet Juni 21, 2004 Rapporter Share Skrevet Juni 21, 2004 Originally posted by Integrale driver å titter litt på en golf gti g60 nå, hvor får jeg overhalt g-laderen eventuelt?? har ikke spurt han angående g-laderen enda, så vet ikke om den trenger å overhales. men det er kjekt å vite til senere. Overhaling får du gjort hos Auto Teknikk (kristiansand, billig og greit), Polo Classic her på forumet, NBS (DYRT) og G Tech (bob-bob arbeid).. Billigste og mest og anbefale er Polo classic og Auto Teknikk her i krs. Eller så kjøper du min bil som har nyoverhalt lader!! :D :D :D :D Siter Assholes in the rearview mirror are closer than they appear. - -91 VW Corrado G60 "dyret" X -89 VW Corrado G60 X -97 Polo 6N 16V X -91 Corrado G60 "dyret" Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Integrale Skrevet Juni 21, 2004 Rapporter Share Skrevet Juni 21, 2004 Originally posted by Peltz Overhaling får du gjort hos Auto Teknikk (kristiansand, billig og greit), Polo Classic her på forumet, NBS (DYRT) og G Tech (bob-bob arbeid).. Billigste og mest og anbefale er Polo classic og Auto Teknikk her i krs. Eller så kjøper du min bil som har nyoverhalt lader!! :D :D :D :D ingen i nærheten av oslo da? heh Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Wheelman Skrevet Juni 21, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 21, 2004 Originally posted by Peltz G laderen er ikke no problem, hvisikke bilen er kjørt av en fjortiss:D Hvis du holder overhalingene på den, og kjører pent, dvs under 3000 rpm før motoren er blitt varm, er det stort sett ingen problem med g laderen. Dessverre oppdaget jeg alt for mange som hadde corradoer ikk fulgte det over og som hadde skikkelig ræv-kjørte g ladere da jeg letet etter min bil tidligere i vinter. Min bil er nå til salgs igjen, med en G lader som er mer enn ok! Myten om G laderen kommer av sjåfører som ikke klarer å bruke huet, og dessverre er det mer enn nok av de. en overhaling av en lader kommer på 6 - 8000 kr, mens en ny hos Møller kommer på 32500 kr... Takker for bra svar :) Blir nok ikke handel før etter jul tenker jeg... Må bli ferdig med lærlingetiden først, men hvis jeg får fast jobb så blir det nok handel... Kommer vel til å legge 80-90000 i bil, så da burde jeg vel få en kurant Corrado..? Siter -98 BMW Touring M-Sport -87 Golf MK2 - Solgt -82 Fiat 127 Sport - Solgt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
smiletrynet Skrevet Juni 21, 2004 Rapporter Share Skrevet Juni 21, 2004 Med fare for å virke dum, og å bli gjort til latter, må jeg får lov til å spørre: hva er en G-Lader? Er det en slags kompressor, eller rett og slett VAG-navnet på kompressor? Siter Fyfaen.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Wheelman Skrevet Juni 21, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 21, 2004 Originally posted by smiletrynet Med fare for å virke dum, og å bli gjort til latter, må jeg får lov til å spørre: hva er en G-Lader? Er det en slags kompressor, eller rett og slett VAG-navnet på kompressor? Stemmer, det er en kompressor... Det er vel bare navnet som er særegent til Volkswagen. Les: Polo G40, Golf/Corrado G60 Siter -98 BMW Touring M-Sport -87 Golf MK2 - Solgt -82 Fiat 127 Sport - Solgt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Peltz Skrevet Juni 21, 2004 Rapporter Share Skrevet Juni 21, 2004 Originally posted by Integrale ingen i nærheten av oslo da? heh Polo Classic bor i Oslo, NBS ligger på Liertoppen, og G Tech ligger i Drammen, så jo, det er noen i Oslo, kan mann si... Siter Assholes in the rearview mirror are closer than they appear. - -91 VW Corrado G60 "dyret" X -89 VW Corrado G60 X -97 Polo 6N 16V X -91 Corrado G60 "dyret" Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Peltz Skrevet Juni 21, 2004 Rapporter Share Skrevet Juni 21, 2004 Originally posted by Celeborn Takker for bra svar :) Blir nok ikke handel før etter jul tenker jeg... Må bli ferdig med lærlingetiden først, men hvis jeg får fast jobb så blir det nok handel... Kommer vel til å legge 80-90000 i bil, så da burde jeg vel få en kurant Corrado..? Vil nok tro du får en rimelig kurrant bil for de penga. Ser prisnivået på en del av bilene som ligger på AutoDB er ganske optimistiske, over 100 K. F.eks min bil, den er kjørt passe langt (165) byttet en haug med deler, overhalt G lader, byttet eksos og er i relativt bra stand. Eneste defekten som er med bilen er Servo tannstangen.. En del som koster noen kr, men som ikke er ett "must" hvis du etterfyller med olje, før neste Eu kontroll. Prisen er selvfølgelig deretter. Har hatt to Corradoer nå, og synes 100 000 K, da skal det sannelig være no spessiellt, for å oppnå slik pris.. Siter Assholes in the rearview mirror are closer than they appear. - -91 VW Corrado G60 "dyret" X -89 VW Corrado G60 X -97 Polo 6N 16V X -91 Corrado G60 "dyret" Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg