Gå til innhold

"86 luft inntak!!

Ranger emnet

Volvo-Lars

Anbefalte innlegg

Hei.

Har en "81 242 som jeg driver å bygger på....

Orginalt på denne er det jo flatnose panser å luftinntak som går ned hvis dere skjønner......

Jeg har bestemt meg for å bytte til halvsnute panser,siden jeg synes dette er penest.

Da må jeg jo også bytte luftinntaket (fra et stort,til to små)

Da er det jeg lurer på om det finnes steder der de selger "86 luftinntak?

Eller om jeg må skjære ut fra en bil på huggen?!!

"81 Volvo 242 - Prosjekt

"82 Volvo 760 GLE - Bruksbil

"86 Volvo 240 GL stv, TelenorBlue (Bruksbil/langtidsprosjekt) påkjørt, høgd (savne)

"84 Volvo 240 (kjøpt for 1500,solgt for 13K) (Uten å røre den)

"86 Volvo 240 GLE stv (delebil)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Volvo-Lars

Hei.

Har en "81 242 som jeg driver å bygger på....

Orginalt på denne er det jo flatnose panser å luftinntak som går ned hvis dere skjønner......

Jeg har bestemt meg for å bytte til halvsnute panser,siden jeg synes dette er penest.

Da må jeg jo også bytte luftinntaket (fra et stort,til to små)

Da er det jeg lurer på om det finnes steder der de selger "86 luftinntak?

Eller om jeg må skjære ut fra en bil på huggen?!!

Det er ingen tvil, du er sinnsyk!

om ikke http://www.veng.no har, kan du vel kutte av en delebil?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by DaButcher

Det er ingen tvil, du er sinnsyk!

om ikke http://www.veng.no har, kan du vel kutte av en delebil?

Har aldri sagt at jeg er normal heller;)

Ringer til Veng å hører jeg....

"81 Volvo 242 - Prosjekt

"82 Volvo 760 GLE - Bruksbil

"86 Volvo 240 GL stv, TelenorBlue (Bruksbil/langtidsprosjekt) påkjørt, høgd (savne)

"84 Volvo 240 (kjøpt for 1500,solgt for 13K) (Uten å røre den)

"86 Volvo 240 GLE stv (delebil)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

legge ned så mye jobb for bare å få et panser som har halvsnute?? bygg helsnute da...

Du må faktisk bytte torpedoplata.. da må du ut med frontrute også..

O-1999 VW Passat 4Motion.

O-1989 E34 535. prosjekt.

x-1998 VW Passat Syncro. x-1991 BMW 525i 24v Shadowline - Solgt! x-1993 Ford Sierra - Solgt! X-1975 242 -| 2.3 turbo prosjekt Prosjektråden her! Byttet i 535

Lenke til kommentar
Del på andre sider

plata mellom frontrute og panser.. Der er luftinntaka opphevet i forhold til resten, mens på de andre modellene så er luftinntaket nedsenket.. Se bildene til Dabuthcer på den "86 mod " topicen...

Offtopic: Har kenneth solgt bakakseln som sitter på 245`n enda? Må ha ny nå... bråker som et uvær...

x-1998 VW Passat Syncro. x-1991 BMW 525i 24v Shadowline - Solgt! x-1993 Ford Sierra - Solgt! X-1975 242 -| 2.3 turbo prosjekt Prosjektråden her! Byttet i 535

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by nissan s13

Torpedoplata er jo skille mellom motorrom og kupe, altså der alt av ledninger osv går igjennom.

Men ellers er vi enige;)

Bakakslingen er der ennå den.

Ok trodde det var torpedoveggen, bare sett at folk på tpc forumet sier torpedeplata når de bygger om 740 til 940 front...

Får ikke tak i kenneth nå, men regner med at jeg henter den i løpet av uka.. Hadde du foresten en laksetrapp liggendes... husker du nevnte det for lenge siden. Men så glemte jeg det..

Var ikke det en 740 aksel? litt breiere sporvidde..? må kanskje valse hjulbuen mer da?

sorry blir litt for mye offtopic her.. :eek:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hvis du skal bytte til nyere panser,dvs. som er opphøyd i mitten må/bør du bytte plate mellom panser og frontrute der som luftinntaket er...ellers ser det jo helt ræv ut..er litt jobb..en god kveldsjobb...

* Volvo 242,355chevy v8,prosjekt,80mod++

* Volvo S60T5 ®,02mod, bruksbil

X Vovlo 240TIC, 83 mod, B230FT, 405topp++

Kadett V8 morro prosjekt. 350 smallblock. kamerat og jeg som hadde lite å finne på :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider