Gå til innhold

High Octane Scandinavia

Ranger emnet


Anbefalte innlegg

  • Svar 131
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Originally posted by Quicksilver

Jeg skal teste mot en Kawasaki ZX1200 denne eller neste uke :D den kjører 9.7@229km/t på stripa helpme

 

Jeg håper virkelig du tar han, jeg syntes ikke det er like mye prestasjon i å få en motorsykkel til å gå fort kontra bil....

82 Mustang 302 med 280/290 kam,porta topper,

Speed-Pro Hypereutectic w/ Coated Skirt stempler,Accel/Malloy tenningssystem,osv osv

 

96 Mercedes E230

87 Bmw e30 325i. Var pen og trimmet, men ble knust av en "kamerat" :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Ottesen

 

Jeg håper virkelig du tar han, jeg syntes ikke det er like mye prestasjon i å få en motorsykkel til å gå fort kontra bil....

 

Bare fordi vi med sykler har en enorm vekt-fordel det...blir vekt/effekt-forholdet likt,vinner som oftest bilen på bedre aerodynamikk og mer grep. :)

Fast and cheap = not reliable

Cheap and reliable = not fast

Fast and reliable = not cheap

 

Suzuki GSX-R1100'86, nå GSX-R1342 Turbo/IC/EFI. 326 hk/184 Kg = 1.77 hk/kg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Asim

 

 

Hvis noen kjenner de som er i snøscooter-drag miljøet så er det bare å skrike ut. :)

 

Asim.

 

skal se om jeg får noen til å kontakte dere.. kjenner et par som er helt pscyho i hue på snøscooter.. kjører i 170 på trange lysløyper i skogen.. for å vise norge på sitt beste (verste) så burde noe blitt filmet på vinterstid

- 87 Mitusbishi Colt chicken

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by VeilSide

Status?

 

Er endel ting som på foregjengerene, men det er fortsatt en bra film. Mye om drifting er vel det som skiller seg av det som er fra NZ, ellers er det trackday, bikinicomp, ny prosjektbil der de starter tuning av Honda Civic med 170 000km til 320hk med turbo kit og Link computer (ganske interessant å se faktisk) og endel annet moro. Det jeg synes er det tøffeste på filmen er besøket de har i Japan hos VeilSide, Signal Auto, Kansai etc, er en grom asiatisk bil eller to der :D

 

Fortsatt er endel av dette skuespillet med på filmen, som i positiv forstand har blitt bedre og morsommere, men samtidig litt negativt pga det er så mye av det i siste filmen.

innehaver av ableitet.no; Audi Sport, Rallye & Racing Quattro

host av twenty S1; Audi Sport Quattro S1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Asim

 

Det er faktisk noe vi har tenkt på, og jobber med å få tak i noen gærninger. Vi har jo "leid" gardermoen raceway i en hel uke i august. Får tid til litt kjøring da :D

 

Hvis noen kjenner de som er i snøscooter-drag miljøet så er det bare å skrike ut. :)

 

Se tidligere i denne tråden på hvor mail skal sendes. Eller vi kan kontaktes på tlf: 6790 9890.

 

Asim.

Skal se hva jeg kan finne utav, har en fetter med en Lynx som har ca 260 hk ;) Det er en drag snøscooter da, sånn at dere er klar over det ;) Nesten like mye toppfart som hk.

2009 - Ford Mondeo Titanium Sport - Powershift
2000 - Ford Focus
2000 - VW Polo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by EyeLid

 

Er endel ting som på foregjengerene, men det er fortsatt en bra film. Mye om drifting er vel det som skiller seg av det som er fra NZ, ellers er det trackday, bikinicomp, ny prosjektbil der de starter tuning av Honda Civic med 170 000km til 320hk med turbo kit og Link computer (ganske interessant å se faktisk) og endel annet moro. Det jeg synes er det tøffeste på filmen er besøket de har i Japan hos VeilSide, Signal Auto, Kansai etc, er en grom asiatisk bil eller to der :D

 

Fortsatt er endel av dette skuespillet med på filmen, som i positiv forstand har blitt bedre og morsommere, men samtidig litt negativt pga det er så mye av det i siste filmen.

 

 

Da må jeg nesten spørre jeg hva er en grom bil??

Dette blir jo veldig inividuelt... Men i Japan er nok japse biler som er byggetom/stylet hinsides og effekt på ca 250-350 GROMT.

 

Hva med oss normenn, vi trimmer i hjel stykke mopeder, snøscootere,+++

En grom bil i Norge må jo være en clean (Volvo/Opel/Sierra Cossi/ El.) Med hinsides effekt.....??????!!!!

 

Ja som sagt... Hva slags biler vil dere egentilg ha.... Skal vi vise frem(slik alle andre gjør) Supraer(Ikke noe negativt ment Supra er jo dødsrå) eller skal vi finne Ola Norman med en bil som ser grei ut i lakk og felger med et effektsiffer som ville gjort Cruise shipet "The World" misunnelig???

 

Litt tanker fra meg, her jeg sitter og kjeder meg på jobb.

Race, kjør forbi da vel.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by 745TiC

 

 

Da må jeg nesten spørre jeg hva er en grom bil??

Dette blir jo veldig inividuelt... Men i Japan er nok japse biler som er byggetom/stylet hinsides og effekt på ca 250-350 GROMT.

 

Hva med oss normenn, vi trimmer i hjel stykke mopeder, snøscootere,+++

En grom bil i Norge må jo være en clean (Volvo/Opel/Sierra Cossi/ El.) Med hinsides effekt.....??????!!!!

 

Ja som sagt... Hva slags biler vil dere egentilg ha.... Skal vi vise frem(slik alle andre gjør) Supraer(Ikke noe negativt ment Supra er jo dødsrå) eller skal vi finne Ola Norman med en bil som ser grei ut i lakk og felger med et effektsiffer som ville gjort Cruise shipet "The World" misunnelig???

 

Litt tanker fra meg, her jeg sitter og kjeder meg på jobb.

 

Det er GANSKE! mange gromme biler som folk "downunder" ikke er vandt med å se.

der er det veldig lite Audi,ford,bmw osv... og det har jeg hørt rykter om at det er en del av her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by LilleGud

 

Det er GANSKE! mange gromme biler som folk "downunder" ikke er vandt med å se.

der er det veldig lite Audi,ford,bmw osv... og det har jeg hørt rykter om at det er en del av her.

 

Det har vi ikke sett Lille ;)

Bromme

www.soundstream.com

-= 98 mod A4 Avant 1.8 TQ =-

-x 98 mod Golf STV GL x-

-x 87 mod Golf GL x-

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...
Originally posted by 745TiC

Da må jeg nesten spørre jeg hva er en grom bil??

 

Hvis du spør i forbindelse om innlegget mitt om hva som er på High Octane Overboost mener jeg da biler som WRX STi, Evo etc som starter med 450hk og oppover til RX7, Skyliner etc med 6-700 til 1000hk.

 

 

Men kan ikke noen lage en topp 10 liste over Norges grommeste biler?

 

Ruud, TS osv har da alle endel tøffe og spektakulære biler.

Men som det er nevt før i posten her på side 6, er at de i Oseania (er det ikke det det heter der nede?) er vant til å se asiatiske biler med litt trim. Det bør derfor være HISSIGE asiatiske biler, men når de nå går i gang med High Octane Europe så vil de jo helst vise typiske europeiske biler slik jeg har forstått det på produksjonscrewet. Videre vet jeg at de trolig vil ha noe feature av Gruppe B biler, da dette er "typisk europeisk værstingbiler" som New Zealenderene har lagt merke til. Så da er jo Leif Nilsen og Stig Blomquist (RS200) hete aktører.

 

Mulig noen fra Crazy Tuning kan fortelle litt mer om dette og hva som er tenkt fra High Octane/Firewire gutta.

innehaver av ableitet.no; Audi Sport, Rallye & Racing Quattro

host av twenty S1; Audi Sport Quattro S1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva med Amerikanere da ?.... Det ruller ganske mange spektakulære amcars rundt i norge...

82 Mustang 302 med 280/290 kam,porta topper,

Speed-Pro Hypereutectic w/ Coated Skirt stempler,Accel/Malloy tenningssystem,osv osv

 

96 Mercedes E230

87 Bmw e30 325i. Var pen og trimmet, men ble knust av en "kamerat" :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår