Gå til innhold

Tips ang. bytte av antenne (golf III)

Ranger emnet

warwick

Anbefalte innlegg

Noen som har bytta radioantenna før på Golfen? Kun selve antenna som må byttest (knekt) så jeg håper at alt av ledninger kan forbli urørt? Har ikke fått kikka noe på det enda (bilen til fatter), men noen som har noen tips ang. fremgangsmåte?

For tiden billøs..

x -78 Porsche 924 NA

"Been that, done there" (eller no..)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bytta nettopp skjerm og fjerna antenna mi der for godt.

Du kommer til den ved å stikke hånda opp i mellom mellomskjermen og skjermen, men min var verken skrudd eller klipset fast i koaksen så du må nok finne den en overgang til den nye antenna.

Jeg klipte min med avbiter og bare dro koaksen tilbake inn i vannkassen, skal montere takantenne iløpet av uka og legge nye ledninger da.

Volvo V70 D5 Premium 2003

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by ClusterOne

Jeg klipte min med avbiter og bare dro koaksen tilbake inn i vannkassen, skal montere takantenne iløpet av uka og legge nye ledninger da.

Kan jeg være med på begivenheten Geir? :) Hehe...har lyst til å bytte til takantenne jeg også, men må nesten "se" en fremgangsmåte før jeg trår igang på min egen...;)

| -My rides- |

[X] VW Golf III 1,8 GL - 95 mod. aka. "Hot Stuff" (solgt)

[X] Suzuki FZ 50 - 87 mod (dævkjørt, solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Angående montering av takantenne:

jeg kjøpte denne:http://www.mobilsentrum.no/product.asp?c=269683879&n=616851407&pn=839289486

og denne:http://www.mobilsentrum.no/product.asp?c=269683879&n=616851407&pn=517555072

og fikk en kompis til å hjelpe meg, ble knallbra!

Så lenge en ikke borrer på feil plass og husker å smøre noe "gurgas" i hullet for å hindre rust, så er dette veldig enkelt!

Men, slikt er vel en del av jobben din Geir:)

- VW Touran Mk1 TDI

- VW Golf Mk3 Variant 8v

- VW Golf Mk2 8v

Fiend Engineering

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må få gjort no med antenna mi jeg også. Forrige eier har jo klipt av kabelen omtrent ved sikringene der :rolleyes: Åssen er det å bore i taket da. Lakken sprekker ikke eller no? Har litt lyst til å legge antenna inni forskjermen også jeg. Noen som har erfaring med dette?

[ ] 1995 VW Golf GL

[ ] 1985 VW Golf CL (delebil)

[ ] 1983 VW Golf GTI [Prosjekt Tråd]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjøpte samme antenne som deg Bjørn bare med innebygd signalforsterker -så jeg har en par flere ledninger å trekke opp.

Min kosta i underkant av 500,-

Men på min antenne må hullet være kvadratisk så det blir ikke bare å borre ett rundt 13mm hull nei.. fram med fila :)

Viktig som du sier å smøre på det blanke metallet så det ikke blir rust, kan bruke hulromstettning eller bare vanlig lakk der.

Tror ikke lakken skal sprekke.. håper ikke det for min del i alle fall.

Volvo V70 D5 Premium 2003

Lenke til kommentar
Del på andre sider