Gå til innhold

Tråden om min jetta.....

Ranger emnet

vwfreak

Anbefalte innlegg

ok. men kva har du gjort med veivhusventilasjonen da? ser på bildet ditta at det står opent.

eg har tenkt å setta på eit lite luftfilter.

og ein anna ting. du kan sikkert fjerna feste til luftfilterboksen.:D :D :D

-vw golf v 1,9 tdi (tddi)

-vw jetta rsgl 1,6Weber. soon clean 2l 16v

-vw golf II 1,6 cl Z-bra(rip)

-vw jetta gl 1,8 91-mod "tuva"/rip)

ligg unna vwcc / topcartuning.no. verdas største drittsekk driver dette firmaet. svindler

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 286
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Originally posted by jettamaster

ok. men kva har du gjort med veivhusventilasjonen da? ser på bildet ditta at det står opent.

eg har tenkt å setta på eit lite luftfilter.

og ein anna ting. du kan sikkert fjerna feste til luftfilterboksen.:D :D :D

Bilde er tatt under montering da... ;) Så det stygge feste til luftfilteret er jo såklart fjerna... :D Har bare satt på en slange fra ventilasjonen jeg... Har tenkt på et lite luftfilter der jeg oxo... Men det kommer sikkert i løpet av vinteren.. Nå er det jo på tide å parkere snart.... :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 weeks later...

Litt nytt som skjer om dagen nå.. Bestilte meg grenrør i stad og får det i løpet av uken.. :) Håper det ikke blir så j#"¤% kaldt ute til helga for da får jeg satt det på oxo.. hapyhappy Når jeg skal sette den bort for vinteren skal jeg ta ut masse smådetaljer i motorrom og inni å lakke de i bilens farge.. Håper bare lakken jeg har fått stemmer da.. :rolleyes:

Forresten noen som har svart taktrekk til 4 dørs å selge? Kan byttes mot deler eller betales cash :) .. (har nesten en hel golf2 i deler) Så om noen har så skrik ut.. Må helst være i oslo-gjøvik område..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bare lurer på en ting.

Til alle dere som synes dette er norges peneste jetta da har dere ikke sett dere omkring finnes jo mange drit fete jettaer. Den gull farget jettaen med 18" den er jo bare så strøken å gjennomført ,

Eller hva med den blå jettaen med vr6 som er godkjent? Den gule jettaen med vr6 og corrado int også godkjent. Alle disse er jo dønn strøkene! Eller hva synes du? Skal du ikke bygge noe motor du å da?

Det er ikke farten som dreper... Det er vei standaren i norge

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Team VR6

Jeg bare lurer på en ting.

Til alle dere som synes dette er norges peneste jetta da har dere ikke sett dere omkring finnes jo mange drit fete jettaer. Den gull farget jettaen med 18" den er jo bare så strøken å gjennomført ,

Eller hva med den blå jettaen med vr6 som er godkjent? Den gule jettaen med vr6 og corrado int også godkjent. Alle disse er jo dønn strøkene! Eller hva synes du? Skal du ikke bygge noe motor du å da?

Joda.. Er helt enig med deg om at de er strøkne.. Den gullfargede er "nybygd" og helt gjennomført, Den blå er oxo strøken og pen, og samme med den gule. Men synes den gule mangler litt enda.. (min smak) Når det gjelder motor så synes jeg vr6 er altfor oppbrukt.. Står snart under panseret på alle golf og jetta.. Samme om det er godkjent eller ikke.. Samme med G60 enten med G lader eller turbo.. Tenker jo på å bygge turbomotor men det står bare om å gidde det.. Er mye jobb skal man få det skikkelig.. Synes det er litt mere spesielt å gjøre litt med motoren som sitter i nå.. Kam er bytta, 2 dobble webere er satt på og grenrør kommer i uka.. Henter ut fort 30- 40 hk mere.. Så sånn er det.. Bra folk har forskjellig smak iallefall... ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har alltid sagt det jeg oxo, at motor er VIKTIG.. MEN, samtidig har han bevist at du ikke trenger noe grommere motor for å ta haugevis med premier... Å vel fortjent er det.. :)

Veit sånn ca hva planene er, så spar heller til det ;) Ikke noe vits å koste på den 20 lapper til nå.... ;) :D Kommer godt med seinere ;) :dude: :roll: thumpsup

02 Passat Highline

x-98 Golf IV GTI 1.8T

x-91 Golf II GL 1.6 TD

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det måtte vel ha blitt 16V turbo i såfall.. Men motoren min blir nok sittende den.. Når jeg mente "oppbrukt" så misforstod du meg sikkert litt men.. Tenkte på de 2 som pleier å være på treff.. Er liksom ikke veldig spesielt lengere om du skjønner... Men som sagt hver sin smak.. :) Det er gromt med motor, JA!

Når det sies at jeg skal spare penger så kanskje jeg har lyst på ny bil oxo? :rolleyes: Med litt motor oxo kanskje.. ;) Får se hva som dukker opp evt til neste år... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo biler som er bygd for lenge siden da. Er jo morro at de fortsatt viser dem frem. Er vel litt ille å rive ut motoren i de bilene å begynne å bygge noe nytt da. Du kan vel ikke nekte for at de bilene er døn strøkne. Det er jo fortsatt spesielle biler da. Er ikke så mye mere man kan gjøre med de bilene da

Det er ikke farten som dreper... Det er vei standaren i norge

Lenke til kommentar
Del på andre sider

svart taktrekk kan du lage sjølv. trekk det i skinn eller noko sånt. eg har trekkt mitt i svart kunstlær.

det med motor så er det vel artigt å flekke ein gti med ein "vanlig" 1,8L motor eller 1,6L.

å hive i ein gti ellr vr6. koster litt og. ikkje ofte du finner ein gti motor som har gått mindre enn 170 000. i tipp topp stand.

-vw golf v 1,9 tdi (tddi)

-vw jetta rsgl 1,6Weber. soon clean 2l 16v

-vw golf II 1,6 cl Z-bra(rip)

-vw jetta gl 1,8 91-mod "tuva"/rip)

ligg unna vwcc / topcartuning.no. verdas største drittsekk driver dette firmaet. svindler

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Team VR6

Det er jo biler som er bygd for lenge siden da. Er jo morro at de fortsatt viser dem frem. Er vel litt ille å rive ut motoren i de bilene å begynne å bygge noe nytt da. Du kan vel ikke nekte for at de bilene er døn strøkne. Det er jo fortsatt spesielle biler da. Er ikke så mye mere man kan gjøre med de bilene da

Har aldri vært uenig i deg om at de er strøkne.. Det synes jeg absolutt.. Det er jo biler som er blitt bygd for flere år siden.. Så de holder seg bra.. Det er det ingen tvil om.. Det er jo ikke veldig mye man kan gjøre mere men det er alltid noe som dukker opp.. Sånn vil det alltid være..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by jettamaster

svart taktrekk kan du lage sjølv. trekk det i skinn eller noko sånt. eg har trekkt mitt i svart kunstlær.

det med motor så er det vel artigt å flekke ein gti med ein "vanlig" 1,8L motor eller 1,6L.

å hive i ein gti ellr vr6. koster litt og. ikkje ofte du finner ein gti motor som har gått mindre enn 170 000. i tipp topp stand.

Hmmm.. Kan jo se om jeg finner på noe.. Det gamle skal jeg iallefall ikke ha sånn som det er nå for å si det sånn... :) Tenkt på å få tak i noe tekstilfarge.. Men det enkleste og beste er vel å få tak i et pent svart trekk.. Koster jo ikke mye uansett..

Blir moro å se om grenrøret hjelper like mye som folk sier.. Da blir det sikkert ikke noe problem å henge med gti'er.. :cool: Skulle bare ikke hatt x antall kg med stereo baki.. :rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider