Gå til innhold

Tråden om min jetta.....

Ranger emnet

vwfreak

Anbefalte innlegg

• Svar 286
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Originally posted by vwfreak

Sånn ble bilen med nye felga.. Ute på graset faktisk... ;)

Pen bil!!

Er det gamle-felga mine du har kjøpt? Satt de på den andre lilla Jetta'n?

Vart uansett veldig bra med blanke kant i stedet for det som er originalt.

Diverse biler

Lenke til kommentar
Del på andre sider

VWfreak - Hva slags senking kjører du ?

Har noe urgammel Apex senkesett fra tidligere eier , vet ikke om det er ufattlige slappe 40 eller 60, men han har begynnt å henge bak.

Er kantene på skjermene dine bak valset inn, eller passet felgene på uten problemer med den senkingen. Min småsubber litt bak, har vurdert å få valset den bak...

Selges - 93 VW Passat Stv 2.0i - Prosjekt Selges!

AutoDB AD

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by wabby

pris på slik snadder ? :P

hvor mye kan dette justeres? fant en side som var kampanje på fk justerbart nå for tia.. 8 lapper 9-10 lapper for rust fritt..

Fin jetta du har det er helt sikkert, hvordan er den innvendig?

gikk en jetta i nabo bygda før med skinn seter og 16v motor.. nice nice..

jeg satt bare og så på det en dag. hadde det ikke blitt kult å sparkla igjen sprekken mellom fangern bak og den hjemme laget nedredelen fra en framfanger?

fått det helt cleant messom.. så det i bilsport en gang..

Vemund

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal vaske bilen, ta bilder og lage en egen tråd på den... skal bare få lånt et kamera =)

Men er dette tess det som er fra Autospar ?

http://www.autospar.no/show.asp?page=znet_suspension__senkesett_justerbart__vw_jetta.htm

Visste heller ikke at det fantes TUV papirer på 80 mm senkesett.

http://www.autospar.no/show.asp?page=znet_suspension_720067.htm

Men jeg lurer på om jeg bør gå for noe 60/40, liker det bedre når den stuker. og når folk sitterpå så er det dritt med at ræva henger...

Selges - 93 VW Passat Stv 2.0i - Prosjekt Selges!

AutoDB AD

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Borabora: Kommer ikke i kveld desverre... Litt langt å kjøre 42 mil lissom... :D Men kommer på neste.. Er det annenhver tirsdag eller??? :rolleyes:

rlsa: Har bilder innvendig oxo ja... Men har ikke de akkurat her jeg er nå.... :)

Don T: Er ikke gamlefelga dine nei.. Men er jo samme merke... Fine felger det der... De har sitti på en golf 2 før... :)

Wabby: Kjører vel med 80 mm senk nå... Har kappa bort ca 3-4 cm på alle skjermene og valset ut litt + at jeg har kappa bort den kanten som går inn igjen på hjulbuelistene.. Så plass er det faktisk... :D Og er av typen FK ja... :) ga 6000 bittelitt brukt... Et par dager det hadde sittet på en bil.. Men koster nok 8-9000 eller noe.....

Passatkara... Dette settet kan justeres sjukt... Kan justere ca 4 cm til foran og helt sikkert 4 cm til bak... :D Innvendig er det corradostoler foran og bak + litt snadder som dvd å sånn.. :D :D

Wabby: (igjen) :D Er bra med tråer.. Er det man lærer av vøtt... :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by vwfreak

Borabora: Kommer ikke i kveld desverre... Litt langt å kjøre 42 mil lissom... :D Men kommer på neste.. Er det annenhver tirsdag eller??? :rolleyes:

Fant ut det etterhvert jeg oxo. ;)

Yepp, annenhver tirsdag. :)

Wabby: Senkesettet er nok ikke godkjent til å senke 80 mm, bruker å stå visse minimumsavstander i tuv papirene. Men går nok lenger ned enn det. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by borabora

Wabby: Senkesettet er nok ikke godkjent til å senke 80 mm, bruker å stå visse minimumsavstander i tuv papirene. Men går nok lenger ned enn det. ;)

Er nok sikkert mange som trur at med justerbart så kan man senke bilen så mye du vil.. Kan jo det, men da er det ikke godkjent.. Når man godkjenner et justerbart senkesett kan biltilsynet sette en minimumsavstand mellom senteret på felgen og opp til hjulbua og skrive det inn i vognkortet... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 weeks later...

En liten oppdatering på "prosjektet". :)

Gikk lei dtm-potta mi her om dagen.. Bygde om til rett utblås bare... Veit ikke heelt hvor svært det er men.. Ble mye mindre bråk inne i bilen og lyden ble litt mere behagelig å kjøre med.. :D Endelig.... ;)

Hadde planer om å bygge om tenninga og startfunksjonen til fjernstyring men det ble ikke sååå avansert.. Hadde planer om å koble et impulsrele inn på en ledig utgang på alarmen og styre tenninga via fjernkontroll + en startknapp for å starte.. Da hadde jeg ikke trengt nøkkel... :) Men så kom jeg på å tenke på rattlåsen... Er jo greit å ha den i funksjon oxo, så det ble bare til at jeg koblet strøm innom tenningslåsen sånn at man MÅ ha i nøkkel for i det hele tatt få startet... + startknapp på dashbordet..

Har oxo fått andre baklykter (takk speedw'ell) :) som jeg skal se litt på... Er nødt til å ha de litt mørkere enn de er nå for det ble litt for knall lissom... :D

Så kjøpte jeg og fattern høyglanspoleringssett til aluminium. Består av tøyskiver som man setter på drillen og 2 forskjellige vokstyper.. en for grov sliping og en for fin.. Testa litt på felgkantene og det ble blankt og fint.. :D

Se om jeg får knipsa noen bilder en dag her oxo... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider