Gå til innhold

Tråden om min jetta.....

Ranger emnet

vwfreak

Anbefalte innlegg

• Svar 286
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Nå er det motor som står for tur.. Målet er å runde 100 hk og vel så det uten noe veldig store modifikasjoner... En 276 graders kam ligger akkurat nå på postsorteringa i oslo så jeg får den sikkert i morra håper jeg... Neste skritt er større forgasser... Da tenkte jeg og få tak i en forgasser til en 5 syl. audi/vw motor og sette på den... Så om noen har en Pierburg 2B5 så skrik ut... Ellers er det en mulighet og bruke en weber-forgasser fra en 2liter ford-motor og bygge innsugsovergang.. Disse forgasserene skal være greie å justere til en del hester til.... Om noen har tips så kom med de! :D Her er bilde fra i dag...:

DSC01747small.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Suvdal

Hyyyysssssjjjjj da Bakken.

Ikke prat om motoren hans ;)

(Er ikke så ille alikavel da)

Må legge til det så Petter`n ikke blir så sint og fæl ;) :D

Bakken er bare klæsse fordi han har 1,9l og vi andre 1,8l...

:D

Olerud: Meldt deg på banekjøringa? ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by borabora

Bakken er bare klæsse fordi han har 1,9l og vi andre 1,8l...

:D

Olerud: Meldt deg på banekjøringa? ;)

Om JEG har meldt meg på banekjøring?? :D:D

Kommer til å subbe i hver sving da... :) Og det er så mye gærninger utpå der... Blir redd bare av å se på... huff huff.. :D:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 3 weeks later...

Hehe! Kjempe fint eksemplar av en jetta du har der gitt! Liker å se strøkne ting ;) Men ang de "gamle" felga dine.. har du solgt de enda? hvis ikke så er jeg veldig intr!!

Mv.h Marius

2002 Vw Passat tdi 1,9l 130hk (Familie bil)

(x) 1986 Vw Golf 2 GTi 16v med KR motor!!

(x)1996 Vw Golf 3 GTi Edition

(x)1993 Vw Golf 3 VR6 2,8l

(x)2000 Vw Golf 4 GTi 1,8T 20v

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by tfac

Hehe! Kjempe fint eksemplar av en jetta du har der gitt! Liker å se strøkne ting ;) Men ang de "gamle" felga dine.. har du solgt de enda? hvis ikke så er jeg veldig intr!!

Mv.h Marius

Takk! :) De gamle brock felga du mener? De ble solgt bare noen dager etter jeg kjøpte nye desverre...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Sonick

Har 272 graders kam og har justert til 23 graders fortenning går unna som bare det - og det gir en interesann tomgang :)

Ps med så mye fortenning må du kjøre på 98 oktan ..

Men er å annbefale for alle - kam en gir MYE igjen for pengene...

Hehe.. ja går unna det.. :) Har ikke justert den skikkelig enda... Går å venter på en 5'er forgasser som jeg tror han som skulle sende den har glemt... :rolleyes: Går mye bedre fra ca 3500 rpm og opp.... Du har vanlig forgasser eller innsprut??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vanlig gasser .. drar fint 7500 o/min :) men etter er par baktenninger pga fortenningen så er ikke forgasseren noe stabil lenger ... må få den sjekket ...

Neste må bli å få tak i en 2b5 forgasser eller hva du kalte den ... budsjett trim :)

Etter at jeg justerte fortenningen ble den mye kvikkere fra 4500 og oppover ..

Golf 4 gti 99 mod

x - en del golf 2 er

Lenke til kommentar
Del på andre sider

korleis er dobble weber 45 forgasser å montere på dese motorane? eller er det noko anna å anbefalla?

har muligens ein på handa snart

-vw golf v 1,9 tdi (tddi)

-vw jetta rsgl 1,6Weber. soon clean 2l 16v

-vw golf II 1,6 cl Z-bra(rip)

-vw jetta gl 1,8 91-mod "tuva"/rip)

ligg unna vwcc / topcartuning.no. verdas største drittsekk driver dette firmaet. svindler

Lenke til kommentar
Del på andre sider