sony606 Skrevet Juni 21, 2004 Rapporter Share Skrevet Juni 21, 2004 kjøpte meg en kompresjons måler idag, og målte på motoren. har en 2.0L nissan primera, og har problemer med at den feil tenner og hakker og diverse. jeg målte hver cylynder til 12,5bar hver, og det er det dem skal være. men på første omvridning på nøkkeln bygde en av cylyndrene til bare rundt 5-6 bar, så måtte flere til før den kom opp til 12,5bar(ca. 3-4 omvridninger). så jeg prøvde å helle en teskje med olje i den cylyndrern gjennom tennplugg hullet, og da ble den fin en bitteliten stund. så det tyder jo på at stempel ringen er gåen, MEN... 1. må/burde jeg bytte alle med det samme jeg er igang? 2. hva er letteste måte å bytte stempel ring på? 3. burde jeg bytte stemplene med det samme også? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Asim Skrevet Juni 21, 2004 Rapporter Share Skrevet Juni 21, 2004 Det er ikke sikkert at stempelringene dine er def. Jeg har vært borti flere nissan biler der ventilene er banket flate. Da vil kompresjonen variere fra slag til slag. Jeg vil anbefale deg å ta en syl lekkasje test. Evnt ta av toppen først og sjekk ventilene og setene. :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
sony606 Skrevet Juni 21, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 21, 2004 ventilene er banket flate?? vel, de første målingene visste etpar bar forskjell på første slag, men tenkte ikke noe mere over det. men kan jeg ta en slik sylinder lekkasje test selv, eller må verksted gjøre det? spørsmålet er vel egentlig, hvordan finner jeg ut på letteste måte om det er ventilene eller stempel ringene? motoren bremser ganske så mye, og den feiltenner veldig ofte på lavt turtall. har det noe med saken å gjøre? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
sony606 Skrevet Juni 22, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 22, 2004 vel, da har jeg bestilt slik sylynder lekkasje test, så får vi se hva dem finner ut. han duden på nissan her i tromsø sa at det mest sansynlig er stempelringen siden den lekker bensin ned i bunnpanna og den fusker noe sykt mye. men who knows, den som venter på noe godt, venter forgjeves :D Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg