Mr. SQ Skrevet Juni 21, 2004 Rapporter Share Skrevet Juni 21, 2004 Var jo endel av dere her som gjerne ville ha oppdatering etterhvert som det skjedde ting med demobil jaken vår. Vi begynner nå å bli ferdige med Project Bora, på linkene under, kan dere se et par bilder. Project Bora1 Project Bora2 Det gjenstår litt arbeid, men det begynner å se bra ut. Er nok en her på forumet som vil kjenne igjen kjærra si. mvh Siter Mine uttalelser er basert på den erfaring som er opparbeidet gjennom flere år. Subjektive opplevelser vil selvsagt influere. Jeg tilstreber en ærlig og balansert fremstilling. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Rockford Seat Skrevet Juni 21, 2004 Rapporter Share Skrevet Juni 21, 2004 Godt å se at det er flere som har litt Bling i bagasjen :D Blir bra dette her.. Gleder meg til å høre på Bora`n. Siter Mvh Lars Engen lars76@online.no http://members.cardomain.com/arosa Team Bling Bling: Pioneer P9+P9 DSP Pioneer DVD+DAB Soundstream TR forsterkere Soundstream Van Gogh subbere Soundstream kondensator Eton Midbass/Mellomtone MT diskant Monster Cable Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mr. SQ Skrevet Juni 21, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 21, 2004 Originally posted by Soundstream Arosa Godt å se at det er flere som har litt Bling i bagasjen :D Blir bra dette her.. Gleder meg til å høre på Bora`n. Om du ser bort i fra at Boraen er en møkkabil å bygge i, så er jo dette en meget simpel installasjon i forhold til prosjektet ditt, så blir det jo litt mer bling, når vi får på de krommede gitterne over bassene og speilkrommen på veggen bak dem. Vi får heller se om ikke jeg kan få matchet bygget ditt når jeg begynner på mitt/vårt eget om et par måneder. Blir et 6-12mnd prosjekt ...................phu!!:D ;) mvh Siter Mine uttalelser er basert på den erfaring som er opparbeidet gjennom flere år. Subjektive opplevelser vil selvsagt influere. Jeg tilstreber en ærlig og balansert fremstilling. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Rockford Seat Skrevet Juni 21, 2004 Rapporter Share Skrevet Juni 21, 2004 Hmmmmmmm matche prosjektet mitt.... tror jeg må slutte å sende deg alle byggebildene mine jeg slik at du kan kopiere løsninger osv :D :D I tilegg så kan jeg jo ikke tilate at du skal bygge en fetere installasjon enn meg for da må jo jeg bygge om igjen.... og det vet jeg ikke om jeg orker tanken på :D Da må det bli noe med 3-4 Human Regin med tilhørende installasjon.... rolleyes: Spøk til revolver så blir det kanonbra det prosjektet ditt ! Gleder meg egentlig mest til det kommer noen paller med Soundstream produkter sånn at jeg får noe mere gøy å drive med :-): Siter Mvh Lars Engen lars76@online.no http://members.cardomain.com/arosa Team Bling Bling: Pioneer P9+P9 DSP Pioneer DVD+DAB Soundstream TR forsterkere Soundstream Van Gogh subbere Soundstream kondensator Eton Midbass/Mellomtone MT diskant Monster Cable Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mr. SQ Skrevet Juni 21, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 21, 2004 Originally posted by Soundstream Arosa Hmmmmmmm matche prosjektet mitt.... tror jeg må slutte å sende deg alle byggebildene mine jeg slik at du kan kopiere løsninger osv :D :D I tilegg så kan jeg jo ikke tilate at du skal bygge en fetere installasjon enn meg for da må jo jeg bygge om igjen.... og det vet jeg ikke om jeg orker tanken på :D Da må det bli noe med 3-4 Human Regin med tilhørende installasjon.... rolleyes: Spøk til revolver så blir det kanonbra det prosjektet ditt ! Gleder meg egentlig mest til det kommer noen paller med Soundstream produkter sånn at jeg får noe mere gøy å drive med :-): Vel, human reign blir det trolig ikke i denne omgangen, disse sparer jeg til et prosjekt jeg planlegger med egen konstruet cdspiller, med high-end preamp, og spesiell prosessor jeg håper å få laget til meg, som styres fra en laptop, men innebygget optimaliseringsfunksjon og delefiltersteilhet opp til 300db/pr okt, fase optimaliserig osv, osv. Alt skjer i digitalt domene. Mulig jeg blir fristet til å gjøre det denne gangen, men egentlig står det mellom å kjøre på med et heftig Van Gogh oppsett, eller så har jeg virkelig lyst til å ta den helt ut med billige komponenter, den som venter får se. mvh Siter Mine uttalelser er basert på den erfaring som er opparbeidet gjennom flere år. Subjektive opplevelser vil selvsagt influere. Jeg tilstreber en ærlig og balansert fremstilling. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Rockford Seat Skrevet Juni 21, 2004 Rapporter Share Skrevet Juni 21, 2004 Tror jeg vet hva du vil ha av kabler også :D Rent sølv.... Han burde lage de med klar beskyttelse rundt da... da hadde de sklidd rett inn i Arosa`n Siter Mvh Lars Engen lars76@online.no http://members.cardomain.com/arosa Team Bling Bling: Pioneer P9+P9 DSP Pioneer DVD+DAB Soundstream TR forsterkere Soundstream Van Gogh subbere Soundstream kondensator Eton Midbass/Mellomtone MT diskant Monster Cable Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mr. SQ Skrevet Juni 21, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 21, 2004 Originally posted by Soundstream Arosa Tror jeg vet hva du vil ha av kabler også :D Rent sølv.... Han burde lage de med klar beskyttelse rundt da... da hadde de sklidd rett inn i Arosa`n Hadde nok blitt det ja, skullefått'n til å lage #1000 sølvkabler, med Bybee Purifiers, og forhåpentligvis aktiv skjerm. Kanskje skulle tatt'n helt ut å fått strømkabler med aktiv skjerm også. For ikke å glemme WBT NextGen plugger:D Støy sa du, hva er det???:D mvh Siter Mine uttalelser er basert på den erfaring som er opparbeidet gjennom flere år. Subjektive opplevelser vil selvsagt influere. Jeg tilstreber en ærlig og balansert fremstilling. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Terminator Skrevet Juni 21, 2004 Rapporter Share Skrevet Juni 21, 2004 Originally posted by Mr. SQ Om du ser bort i fra at Boraen er en møkkabil å bygge i, så er jo dette en meget simpel installasjon i forhold til prosjektet ditt, så blir det jo litt mer bling, når vi får på de krommede gitterne over bassene og speilkrommen på veggen bak dem. Hvorfor er Boraen en møkkabil å bygge i? Har selv et anlegg i min Passat sedan, "problemet" der synes jeg er å få passe med bass inn i kupeen, blir liksom enten for mye med seteryggen nede eller for lite med seteryggen lukket. Ellers er det jo flere Nasca-byggere som opp gjennom årene har laget svært gode installasjoner i Opel Vectra sedan, BMW 5-serie etc, så er vel mulig å lage et bra anlegg i slike biler også for de ivrige... Hørtes spennende ut med digital-anlegget, men også litt små-ambisiøst, pass på så ikke bilen blir veteran før anlegget er ferdig... :) Siter Vennlig hilsen RK Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ALJ_GSi Skrevet Juni 21, 2004 Rapporter Share Skrevet Juni 21, 2004 Originally posted by Terminator Hvorfor er Boraen en møkkabil å bygge i? Har selv et anlegg i min Passat sedan, "problemet" der synes jeg er å få passe med bass inn i kupeen, blir liksom enten for mye med seteryggen nede eller for lite med seteryggen lukket. Ellers er det jo flere Nasca-byggere som opp gjennom årene har laget svært gode installasjoner i Opel Vectra sedan, BMW 5-serie etc, så er vel mulig å lage et bra anlegg i slike biler også for de ivrige... Hørtes spennende ut med digital-anlegget, men også litt små-ambisiøst, pass på så ikke bilen blir veteran før anlegget er ferdig... :) du burde prøve med noen bass porter i hattehyllla så nais ut det der. Siter Opel entusiast? Bli med i Opel Motorsport Club Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mr. SQ Skrevet Juni 21, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 21, 2004 Originally posted by ALJ_GSi du burde prøve med noen bass porter i hattehyllla så nais ut det der. Bassrefleks løsninger er fysjameg. Her har vi kappet bort deler av stålhattehyllen, for så og skulle støpe, ny hattehylle slik at vi får bassen inn i kupeen. takker!! mvh Siter Mine uttalelser er basert på den erfaring som er opparbeidet gjennom flere år. Subjektive opplevelser vil selvsagt influere. Jeg tilstreber en ærlig og balansert fremstilling. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mr. SQ Skrevet Juni 21, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 21, 2004 Originally posted by Terminator Hvorfor er Boraen en møkkabil å bygge i? Har selv et anlegg i min Passat sedan, "problemet" der synes jeg er å få passe med bass inn i kupeen, blir liksom enten for mye med seteryggen nede eller for lite med seteryggen lukket. Ellers er det jo flere Nasca-byggere som opp gjennom årene har laget svært gode installasjoner i Opel Vectra sedan, BMW 5-serie etc, så er vel mulig å lage et bra anlegg i slike biler også for de ivrige... Hørtes spennende ut med digital-anlegget, men også litt små-ambisiøst, pass på så ikke bilen blir veteran før anlegget er ferdig... :) Den er noe dritt grunnet dimensjoneringen av bagasjeluken i forhold til bagasjerommet. finnes alltid løsninger for å få bass inn i kupeen. Abisiøsiteten er det nok ikke mangel på. Er ikke akkurat kjent for å tenke smått:D Vil nok ta 6-12 mnd å få ferdig uansett. mvh Siter Mine uttalelser er basert på den erfaring som er opparbeidet gjennom flere år. Subjektive opplevelser vil selvsagt influere. Jeg tilstreber en ærlig og balansert fremstilling. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
polo-1992-xtreme Skrevet Juni 22, 2004 Rapporter Share Skrevet Juni 22, 2004 Bora'n ser fin ut den..helt clean og grei løsning;) ! Gleder meg til å få igang prosjektet i min lille Polo Coupé jeg...hehe...håper det blir så bra som jeg har sett det for meg! Men det er som alltid penger dette kommer ann på..men vi får se da vettu Glenn:D hadde jo håpet på litt BLINGBLING jeg også da, men selve installasjonen kan vel bli heftig nok av seg selv hvis det går som planlagt.. Skal ringe for å høre om jeg får den stylingen jeg skal ha til en litt rimeligere pris, så kan jeg heller spytte inn litt mer i anlegget... snakkes PoloMads Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Baldrick Skrevet Juni 22, 2004 Rapporter Share Skrevet Juni 22, 2004 Originally posted by Terminator Ellers er det jo flere Nasca-byggere som opp gjennom årene har laget svært gode installasjoner i Opel Vectra sedan, BMW 5-serie etc, så er vel mulig å lage et bra anlegg i slike biler også for de ivrige... I gamlebilen min (Nasca vinnende Vectra sedan med 2x15" GTI i membrankasse) var det ett problem at en måtte ha takluka oppe for å få bassene til å gå helt ned i kjelleren.... En kammerat med BMW 325i sedan med tilsvarende bassløsning (også denne flere ganger Nasca vinner) slet med nøyaktig det samme. Var dette pga kasseløsningen eller er det noe av dette du mener er problemet med sedan? Siter 99 Passat 1.8T Bilde 84 Golf GLI cab bilde Tidligere biler Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Terminator Skrevet Juni 22, 2004 Rapporter Share Skrevet Juni 22, 2004 Originally posted by Baldrick I gamlebilen min (Nasca vinnende Vectra sedan med 2x15" GTI i membrankasse) var det ett problem at en måtte ha takluka oppe for å få bassene til å gå helt ned i kjelleren.... En kammerat med BMW 325i sedan med tilsvarende bassløsning (også denne flere ganger Nasca vinner) slet med nøyaktig det samme. Var dette pga kasseløsningen eller er det noe av dette du mener er problemet med sedan? Det er vel bilene til Skjalg Haug og Even Kråkvik (?) du nevner her, spilte bra de ja, men det lå mye arbeid bak installasjonene. Vet ikke hvordan de fikk akkurat passe med basslyd inn i kupeen, men de hadde sikkert gjort noen tiltak. Tror i utgangspunktet at membrankasse har de samme utfordringene angående dette i forhold til min lukkede løsning. Det er helt uaktuelt for meg å skjære hull i hattehylla, til det er ikke anlegget nok gjennomført lydmessig (spesielt mht frontsett), så får leve med å ha seteryggen nede av og til. Totalt enig i at bagasjeromsåpningen er et problem på disse bilene, tror Passaten er enda verre enn Bora. Har nok bagasjeromsplass, men fikk AKKURAT pressa en 70L kasse inn, og da lagde jeg den i papp først for å se om den gikk inn :) Siter Vennlig hilsen RK Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Terminator Skrevet Juni 22, 2004 Rapporter Share Skrevet Juni 22, 2004 Oops, dobbeltposting for dummies... Siter Vennlig hilsen RK Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg