rfPolo Skrevet Juni 22, 2004 Rapporter Share Skrevet Juni 22, 2004 Originally posted by Mr. SQ Her har vi kappet bort deler av stålhattehyllen, for så og skulle støpe, ny hattehylle slik at vi får bassen inn i kupeen. du svekker karroseriet ganske mye ved å kappe bort hattehyllen, noe å tenke på? Siter - '01 SEAT Leon 4 20VT X '96 VW Polo Colour Concept Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
JHU Skrevet Juni 22, 2004 Rapporter Share Skrevet Juni 22, 2004 Du bør holde deg unna biltilsynet med den hattehylle løsningen... Bilen blir helt klar svekket av Ã¥ miste hattehylla si... spørsmÃ¥let er hvor mye... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Baldrick Skrevet Juni 22, 2004 Rapporter Share Skrevet Juni 22, 2004 Hverken min bil (tidligere Skjalg sin) eller Even sin hadde noen spesiell løsning på dette med å slippe igjennom passelig med bass, det er jo for dette man har mange justeringsmuligheter på spilleren :) Men felles for de begge var at de spillte mye bedre med baksetene fellt ned og taklua oppe. Siter 99 Passat 1.8T Bilde 84 Golf GLI cab bilde Tidligere biler Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
jalla Skrevet Juni 22, 2004 Rapporter Share Skrevet Juni 22, 2004 Null problem om en sveiser inn et kryss el.l som erstatning for hattehylla vil jeg tro... For å gli inn i mekanikken og statikkens verden så er nok det viktigste at en har noe som kan motstå skjærkreftene i karrosseriet, spesielt rundt bakruta :) Siter Ut på tur - signatur... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
hercem Skrevet Juni 22, 2004 Rapporter Share Skrevet Juni 22, 2004 Teknisk fagfolk vi har hørt med mente noe annet. Fint om dere skriver hvilket grunnlag dere har for deres uttalelser om svekkelser. Jeg antar at dere kjenner til bilens konstruksjon, men blir litt usikker. Det er snakk om en tynn netting som sitter mellom to "stålbjelker". Nettingen var på sidene kun festet i små punkter(punktsveiset?). Jeg er i allefall med andre ord ikke bekymret... Blir bare litt forvirret... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ePiFaNT Skrevet Juni 22, 2004 Rapporter Share Skrevet Juni 22, 2004 Dette ser bra ut glenn! :) Gleder meg til å se fler bilder. Om dere kun har fjernet "netting" som i tillegg bare er punktsveiset, tviler jeg på det noe stor innvirkning på stivheten. Det blir selvfølgelig noe helt annet om dere hadde kappet vekk hele stålplata mellom seteryggen og bakvinduet, men bare nettingen kan jeg aldri tro skulle føre til noe drastisk.. Stå på! :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
jalla Skrevet Juni 22, 2004 Rapporter Share Skrevet Juni 22, 2004 Hehe, da skjønner jeg at det ikke er noe bekymring ute og går. Vært være om jeg herja istykker DKW'en min, hehe :P Siter Ut på tur - signatur... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Rockford Seat Skrevet Juni 22, 2004 Rapporter Share Skrevet Juni 22, 2004 Originally posted by ePiFaNT Dette ser bra ut glenn! :) Gleder meg til å se fler bilder. Om dere kun har fjernet "netting" som i tillegg bare er punktsveiset, tviler jeg på det noe stor innvirkning på stivheten. Det blir selvfølgelig noe helt annet om dere hadde kappet vekk hele stålplata mellom seteryggen og bakvinduet, men bare nettingen kan jeg aldri tro skulle føre til noe drastisk.. Stå på! :) Bilen min ble ikke noe mindre stiv når jeg kastet ut baksetene, bakseteryggen og hattehylla.... Den er faktisk mye stivere nå :D Siter Mvh Lars Engen lars76@online.no http://members.cardomain.com/arosa Team Bling Bling: Pioneer P9+P9 DSP Pioneer DVD+DAB Soundstream TR forsterkere Soundstream Van Gogh subbere Soundstream kondensator Eton Midbass/Mellomtone MT diskant Monster Cable Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Terminator Skrevet Juni 22, 2004 Rapporter Share Skrevet Juni 22, 2004 Originally posted by hercem Teknisk fagfolk vi har hørt med mente noe annet. Fint om dere skriver hvilket grunnlag dere har for deres uttalelser om svekkelser. Jeg antar at dere kjenner til bilens konstruksjon, men blir litt usikker. Det er snakk om en tynn netting som sitter mellom to "stålbjelker". Nettingen var på sidene kun festet i små punkter(punktsveiset?). Jeg er i allefall med andre ord ikke bekymret... Blir bare litt forvirret... Problemet med å kappe i karosseriet er å dokumentere at man har opprettholdt bilens stivheten, husk at bilens ramme utsettes for alle mulige krefter avhengig om bilen akselererer, bremser, svinger eller i kræsj-situasjon. Bilene testes jo nøye i simulatorer og reelle tester av fabrikken. Sikkert mange inngrep som ikke svekker dette, men hvordan vite det? Spesielt i cab, ville jeg vært forsiktig med slike inngrep pga det manglende avstivende taket... Om hattehylla/delene rundt bakruta får skjærkrefter, aksialkrefter og/eller momenter, avhenger totalt av rammens oppbygning og i hvilken situasjon biler er i, men generelt har jo stålkryss en fin effekt pga stålets høye strekkfastet (tenk bare på Ivar hylla fra Ikea, hihi :)) Siter Vennlig hilsen RK Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
borabora Skrevet Juni 23, 2004 Rapporter Share Skrevet Juni 23, 2004 Blitt sponsa Hercem, ikke verst. BTW:Hadde ikke noe sånt problem i Boraen min jeg. Alle 3 basserene spilte framover. Hadde nok ikke vunnet noe konkuranse for pen lyd men fikk da nok bass inn. :rolleyes: Siter Vento, Golf 3 xMk3 "tdi" xS3X 2 DIE 4 xA4 tEqUILA xStreetdreams Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mr. SQ Skrevet Juni 24, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 24, 2004 Originally posted by rfPolo du svekker karroseriet ganske mye ved å kappe bort hattehyllen, noe å tenke på? Var selv litt bekymret før vi tok steget, men hadde vanskelig for å se at den ville ha noen videre funksjon der vi skulle kappe, så vi kontaktet derfor Teknisk sjef hos Møller. I følge han ville et så lite inngrep være ubetydlig hva stivhet angår. mvh Siter Mine uttalelser er basert på den erfaring som er opparbeidet gjennom flere år. Subjektive opplevelser vil selvsagt influere. Jeg tilstreber en ærlig og balansert fremstilling. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Larson Skrevet Juni 26, 2004 Rapporter Share Skrevet Juni 26, 2004 Originally posted by Mr. SQ Hadde nok blitt det ja, skullefått'n til å lage #1000 sølvkabler, med Bybee Purifiers, og forhåpentligvis aktiv skjerm. Kanskje skulle tatt'n helt ut å fått strømkabler med aktiv skjerm også. For ikke å glemme WBT NextGen plugger:D Støy sa du, hva er det???:D mvh Lurte på om du kan forklare hva du mener med "aktiv" skjerming? Siter 89 Bmw E30 320i shadowline - solgt 92 Bmw E36 318i - solgt 87 Bmw E30 325i Hartge (ombygd) - støver ned i garasjen 92 Mazda 323 Gt-r - bruksbil Ris Rules Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mr. SQ Skrevet Juni 26, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 26, 2004 Originally posted by Larson Lurte på om du kan forklare hva du mener med "aktiv" skjerming? Det kan jeg selvsagt Aktiv skjer er, i motsettning til den mer normale passive skjermen, tilknyttet spenning. for at dette ikke skal virke mot sin hensikt, må slikt isoleres fullstendig fra øvrig strøm. Dette gjøres best ved at den aktive skjermen drives av egne batter som lades opp når anlegget ikke benyttes, og skilles fra oppladning ved bruk. mvh Siter Mine uttalelser er basert på den erfaring som er opparbeidet gjennom flere år. Subjektive opplevelser vil selvsagt influere. Jeg tilstreber en ærlig og balansert fremstilling. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg