Gå til innhold

Project Bora

Ranger emnet


Mr. SQ

Anbefalte innlegg

Originally posted by Mr. SQ

 

Her har vi kappet bort deler av stålhattehyllen, for så og skulle støpe, ny hattehylle slik at vi får bassen inn i kupeen.

 

 

du svekker karroseriet ganske mye ved å kappe bort hattehyllen, noe å tenke på?

- '01 SEAT Leon 4 20VT

X '96 VW Polo Colour Concept

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hverken min bil (tidligere Skjalg sin) eller Even sin hadde noen spesiell løsning på dette med å slippe igjennom passelig med bass, det er jo for dette man har mange justeringsmuligheter på spilleren :) Men felles for de begge var at de spillte mye bedre med baksetene fellt ned og taklua oppe.

99 Passat 1.8T Bilde

84 Golf GLI cab bilde

Tidligere biler

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Teknisk fagfolk vi har hørt med mente noe annet. Fint om dere skriver hvilket grunnlag dere har for deres uttalelser om svekkelser. Jeg antar at dere kjenner til bilens konstruksjon, men blir litt usikker. Det er snakk om en tynn netting som sitter mellom to "stålbjelker". Nettingen var på sidene kun festet i små punkter(punktsveiset?). Jeg er i allefall med andre ord ikke bekymret... Blir bare litt forvirret...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette ser bra ut glenn! :)

Gleder meg til å se fler bilder.

 

Om dere kun har fjernet "netting" som i tillegg bare er punktsveiset, tviler jeg på det noe stor innvirkning på stivheten. Det blir selvfølgelig noe helt annet om dere hadde kappet vekk hele stålplata mellom seteryggen og bakvinduet, men bare nettingen kan jeg aldri tro skulle føre til noe drastisk..

 

Stå på! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by ePiFaNT

Dette ser bra ut glenn! :)

Gleder meg til å se fler bilder.

 

Om dere kun har fjernet "netting" som i tillegg bare er punktsveiset, tviler jeg på det noe stor innvirkning på stivheten. Det blir selvfølgelig noe helt annet om dere hadde kappet vekk hele stålplata mellom seteryggen og bakvinduet, men bare nettingen kan jeg aldri tro skulle føre til noe drastisk..

 

Stå på! :)

 

Bilen min ble ikke noe mindre stiv når jeg kastet ut baksetene, bakseteryggen og hattehylla.... Den er faktisk mye stivere nå :D

Mvh

Lars Engen

lars76@online.no

http://members.cardomain.com/arosa

Team Bling Bling:

Pioneer P9+P9 DSP

Pioneer DVD+DAB

Soundstream TR forsterkere

Soundstream Van Gogh subbere

Soundstream kondensator

Eton Midbass/Mellomtone

MT diskant

Monster Cable

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by hercem

Teknisk fagfolk vi har hørt med mente noe annet. Fint om dere skriver hvilket grunnlag dere har for deres uttalelser om svekkelser. Jeg antar at dere kjenner til bilens konstruksjon, men blir litt usikker. Det er snakk om en tynn netting som sitter mellom to "stålbjelker". Nettingen var på sidene kun festet i små punkter(punktsveiset?). Jeg er i allefall med andre ord ikke bekymret... Blir bare litt forvirret...

 

Problemet med å kappe i karosseriet er å dokumentere at man har opprettholdt bilens stivheten, husk at bilens ramme utsettes for alle mulige krefter avhengig om bilen akselererer, bremser, svinger eller i kræsj-situasjon. Bilene testes jo nøye i simulatorer og reelle tester av fabrikken. Sikkert mange inngrep som ikke svekker dette, men hvordan vite det? Spesielt i cab, ville jeg vært forsiktig med slike inngrep pga det manglende avstivende taket...

 

Om hattehylla/delene rundt bakruta får skjærkrefter, aksialkrefter og/eller momenter, avhenger totalt av rammens oppbygning og i hvilken situasjon biler er i, men generelt har jo stålkryss en fin effekt pga stålets høye strekkfastet (tenk bare på Ivar hylla fra Ikea, hihi :))

Vennlig hilsen RK

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by rfPolo

 

du svekker karroseriet ganske mye ved å kappe bort hattehyllen, noe å tenke på?

 

Var selv litt bekymret før vi tok steget, men hadde vanskelig for å se at den ville ha noen videre funksjon der vi skulle kappe, så vi kontaktet derfor Teknisk sjef hos Møller. I følge han ville et så lite inngrep være ubetydlig hva stivhet angår.

 

mvh

Mine uttalelser er basert på den erfaring som er opparbeidet gjennom flere år. Subjektive opplevelser vil selvsagt influere. Jeg tilstreber en ærlig og balansert fremstilling.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Mr. SQ

 

Hadde nok blitt det ja, skullefått'n til å lage #1000 sølvkabler, med Bybee Purifiers, og forhåpentligvis aktiv skjerm. Kanskje skulle tatt'n helt ut å fått strømkabler med aktiv skjerm også.

For ikke å glemme WBT NextGen plugger:D

 

Støy sa du, hva er det???:D

 

 

 

mvh

 

Lurte på om du kan forklare hva du mener med "aktiv" skjerming?

89 Bmw E30 320i shadowline - solgt

92 Bmw E36 318i - solgt

87 Bmw E30 325i Hartge (ombygd) - støver ned i garasjen

92 Mazda 323 Gt-r - bruksbil

 

Ris Rules

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Larson

 

Lurte på om du kan forklare hva du mener med "aktiv" skjerming?

 

Det kan jeg selvsagt

 

Aktiv skjer er, i motsettning til den mer normale passive skjermen, tilknyttet spenning. for at dette ikke skal virke mot sin hensikt, må slikt isoleres fullstendig fra øvrig strøm. Dette gjøres best ved at den aktive skjermen drives av egne batter som lades opp når anlegget ikke benyttes, og skilles fra oppladning ved bruk.

 

mvh

Mine uttalelser er basert på den erfaring som er opparbeidet gjennom flere år. Subjektive opplevelser vil selvsagt influere. Jeg tilstreber en ærlig og balansert fremstilling.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår