Gå til innhold

Mitt Granada Prosjekt

Ranger emnet


Gjest Andeeh

Anbefalte innlegg

Dette er er prosjekt, og kommer til å gå over lang tid...! Har ingen bilder, men det kommer en dag, har bare ikke gidda å tatt.

 

Nå har jeg skaffa meg en Granada, en stygg rød. (nice from far, but far from nice (Quote fra ford_power)) Det er en 2.3 Lincoln, 1983 modell. Jeg kjøpte den for noen høvdinger, og mer enn det jeg kjøpte den for, var den ikke verdt. Jeg har prioritert motor først, så den er sunnplukka og ligger i deler. Jeg har ikke giddet å dokumentere uttakinga av motor osv., men det kommer når vi skal ta det videre. Som sagt er det ingen bilder til dags dato, så dere får ikke se det jeg forteller nå, hehe. Et par dager før jeg kjøpte bilen, var jeg på høggern og henta meg en turbo, type Garret T04 (Vet ikke ytterligere modell navn). Denne får jeg for ca. 500,-, og den funker helt fett, trenger ikke overhaling engang :). Den var rusta en del, men etter sandblåsing gikk det helt fint, og den så (nesten helt) ny ut :D. Vi plukka ut motoren forleden, og skrudde motoren i biter. Bilen hadde en fæl blårøyk og hadde ikke bakerste potte, så det var en uendelig dur når vi kjørte den bil garasjen. Ja, vi åpnet motoren.. Tennpluggene.. ja, de skal kjøpes nye av, for å si det enkelt. Alle pakningene var helt ødelagte, så de skal skaffes nye av. Det samme med stempelringene. På stemplene var det et lag med brent/svidd olje (Brukte tydeligvis nok av det ja.. ). Rådelagrene må skiftes ut, de var ikke helt udugelige, men ikke helt i stand heller. Clutchwire`n var.. ja.. dårlig, så den skifter vi ut :) Ellers på bilen var det bærende rust under bagasjen (et hull) og et stort hull der reservehjulet skal stå. Bilen var tung som f... å svinge med, så vi tenkte vi skulle titte på servopumpa, svart olje (Skal være gjennomsiktig rød), og pumpa var ikke helt frisk, så den skal også skiftes. På motoren skal det pakkes på 2.8 topper og Injection oppsett.

 

Mer info kommer, håper noen er interessert i å lese videre :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 174
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Dette blir konge! Gleder meg til du får den opp å gå så jeg får nogenlunde likestilt konkuranse :D

 

Skal ta meg en tur oppover så snart jeg gidder..

Til da får du holde meg/oss oppdatert her :)

 

BILDER! :p

- 90 Mercedes E 300 TDT

- 84/87 Pontiac Transam

- 84/90 Ford Bronco

- 82 Ford Granada 5.0 Ghia V8 Prosjektet No Turbo Shit, Just Real Power!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Gran

Dette blir konge! Gleder meg til du får den opp å gå så jeg får nogenlunde likestilt konkuranse :D

 

Skal ta meg en tur oppover så snart jeg gidder..

Til da får du holde meg/oss oppdatert her :)

 

BILDER! :p

 

Vi får se hvem som kjører fra hvem.. alt handler om galskap, you know.. ;)

 

Neida, gleder meg jeg også, du får starte du også, hehe.. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

asmmotor.jpg

blokk.jpg

danandr.jpg

deler.jpg

komphus.jpg

komphusfront.jpg

nyvaskaveiv.jpg

sylinderstemp.jpg

 

Er noe merkelig med tingen her, så kan ikke vise bildene, så dere får bare trykke selv :)

 

Det som er gjort nå er at (ford_power tok av, så han gjorde det) veiva, blokka, stempel og annet er vasket (I oppvaskmaskin med industrirens), så det er bedre for øyet nå :) Kompressorhuset på turboen er sandblåst, samme med eksoshuset, og innsiden av kompressorhuset er blankpolert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Andeeh
Originally posted by Haien

hmmm! granada turbo ;) menne er jo overhode ikke nok å modifisere motor da! drivlina på en granada er jo rævva! bærre nevn dæ ;)

 

Løkke tell... bi fett å sjå d der på veien ;)

 

Takker ;)

 

Det blir sikkert masse kommel, men det må jo til ;) Er lang tid til den skal på veien fo'real, dette er et langtidsprosjekt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Andeeh

Hehe, er nok ikke bare å pusse noe av rusten der ;)

 

Jeg vet nesten ikke noe om turboen, fant den på huggern.. den hadde stått på en hjullaster. Det er en AirResearch, Garret, T04, vet ikke ytterligere navn. Skal se om jeg får gravd frem mer info om den :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Andeeh

Hehe, er nok ikke bare å pusse noe av rusten der ;)

 

Jeg vet nesten ikke noe om turboen, fant den på huggern.. den hadde stått på en hjullaster. Det er en AirResearch, Garret, T04, vet ikke ytterligere navn. Skal se om jeg får gravd frem mer info om den :)

 

dæ e jo ikke bærre å monter og håp det går :P u må jo få senka kompresjon og div ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår