Gå til innhold

Mitt Granada Prosjekt

Ranger emnet

Gjest Andeeh

Anbefalte innlegg

Originally posted by Andeeh

Jada, det er det som er meninga :) Er der når jeg har mulighet til å være der (Og når det er noe å gjøre)

Så ikke ut som du var så aktiv forrige gang jeg var der, da jeg måtte hjelpe til og du så på :p

- 90 Mercedes E 300 TDT

- 84/87 Pontiac Transam

- 84/90 Ford Bronco

- 82 Ford Granada 5.0 Ghia V8 Prosjektet No Turbo Shit, Just Real Power!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 174
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Originally posted by Gran

Så ikke ut som du var så aktiv forrige gang jeg var der, da jeg måtte hjelpe til og du så på :p

Pft.. var en grunn for det, men husker ikke hva den var.. :P

Har ikke vært så mye for meg å gjøre ennå, men skal mekke eksosen sjøl (Til turbo) også skal jeg sveise rusta sjøl.. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jau.. har hatt behov for en handlerunde en stund nå..

I Går var jeg og bestilte nye topp pakninger, bunnpakning til en C3 kasse og kjøpte oljefilter (Passa jo faktisk:P).

I dag kjøpte jeg bensinfilter til injection, dynamoreim og servoreim.. ooog.. henta nye turboen :D

Vi sjekka også ventilstyringene til den andre toppen, de var bra :)

Nå gjenstår bare porting, lakkering og innsliping av ventiler på den ene, så er det klart til bruk.

Vi har lagt på grunning på blokka nå, skal finne lakk en annen dag, vet ikke helt hvordan farge det skal være.. noen idè?

Mehl hadde en skummel idè om Mopar Orange, men vet ikke om det kanskje blir litt for sjokk farga :)

Bilder kommer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Andeeh

Vi sjekka også ventilstyringene til den andre toppen, de var bra :)

Nå gjenstår bare porting, lakkering og innsliping av ventiler på den ene, så er det klart til bruk.

Vi har lagt på grunning på blokka nå, skal finne lakk en annen dag, vet ikke helt hvordan farge det skal være.. noen idè?

Bra innsats! Ang. farge finnes bare en fasit: matt titansølv metallic. Kombinér gjerne med blå silikonslanger. *Sikle*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Øyvind Ryeng

Bra innsats! Ang. farge finnes bare en fasit: matt titansølv metallic. Kombinér gjerne med blå silikonslanger. *Sikle*

Hmm.. det har jo alle..

Men fint ser det ut :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag hadde ikke delene kommet, og vi glemte jo selvfølgelig å kjøpe lakk, så skal gjøre det så fort vi får tid og anledning.

Men! Det som ble gjort i dag var å porte eksosmanifoildene, sandblåse ventildekslene og å prøvemontere topp med manifoild og turbo :D Turboen er veldig liten, så det så litt svakt ut, men men :) Det passa og satt godt, og det er det som er det viktigste.

Fikk ikke tatt noen bilder i dag heller..

Fikk også lakkert eksoshuset til turboen svart med varmebestandig lakk :)

Vi skal følge tipset til Øyvind og lakke ting i "matt titansølv metallic", hvis vi får tak i det. Det som blir lakkert er blokk, topper og ventildeksel, kanskje noe annet også :)

Noen som har bilder av noe som er lakkert i den lakken?

Mvh

EDIT: Har også bestilt mekanisk turbotrykkskontroller og oljereturn kit

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 weeks later...

Hei og hoi!

Nå har jeg fått meg en 2-dørs Granada Serie 1 ting, som jeg skal bytte ut med den røde. Tidligere eid av Gran. Grunnen er at det var så j.... mye rust på den røde 4-dørs'en at vi ikke gadd det, hadde blitt for dyrt å fikse den. 2-dørs'en henta jeg i dag, og vi tok ut girkasse og motor, for det var solgt. Vi skal bruke interiøret fra gammelbilen i den nye, skal bli moro å se hvordan det blir, hehe. Turbomotoren går selvfølgelig i den nye. Vi skal kanskje bruke understellet fra den gamle på den nye, men får se hvordan det står til med begge..

Bilder kommer..

Andeeh

Edit: Andeeh henta den ikke, jeg måtte levere den :p

- 90 Mercedes E 300 TDT

- 84/87 Pontiac Transam

- 84/90 Ford Bronco

- 82 Ford Granada 5.0 Ghia V8 Prosjektet No Turbo Shit, Just Real Power!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uansett om man har en 4-dørs uten rust, og en 2-dørs MED rust, så bruker man selvfølgelig tid på å fikse 2-dørs med rust, istedenfor å kjøre 4-dørs.

4-dørs er ikke kult så lenge det er 2-dørs å få tak i! :)

'86 BMW E30 M3 (S50B30 prosjekt)

'90 VW Golf mk2

'82 VW Golf mk1

'83 VW Golf mk1

'86 VW Golf GTI 16V

Lenke til kommentar
Del på andre sider