Gå til innhold

Mitt Granada Prosjekt

Ranger emnet


Gjest Andeeh

Anbefalte innlegg

Originally posted by Andeeh

Jobber med saken :p Kompen er org. 9:1..

Ikke vær pingle! Amerikanerne kjører jo opp mot 20 psi på Hondas cirka 10,5:1-komprimerte B16A2, og dét på vanlig handelsbensin! De bruker ikke vanninsprøytning engang! Men det skal i rettferdighetens navn nevnes at forbrenningskamrene i den motoren er ekstremt godt designet, og leder unna masse varme, som i sin tur forhindrer tenningsbank. AF-forholdet i de motorene er cirka 10,5, og med greit tilbakestilt tenning.

 

Over til Ford OHV V6; med vann (og eventuelt methanol) kan du helt sikkert lade 1 bar (14,7 psi) uten å måtte kompresjonssenke. Dette burde gi gode 250 gamp i maskina, teoretisk sett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 174
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Originally posted by Øyvind Ryeng

Ikke vær pingle! Amerikanerne kjører jo opp mot 20 psi på Hondas cirka 10,5:1-komprimerte B16A2, og dét på vanlig handelsbensin! De bruker ikke vanninsprøytning engang! Men det skal i rettferdighetens navn nevnes at forbrenningskamrene i den motoren er ekstremt godt designet, og leder unna masse varme, som i sin tur forhindrer tenningsbank. AF-forholdet i de motorene er cirka 10,5, og med greit tilbakestilt tenning.

 

Over til Ford OHV V6; med vann (og eventuelt methanol) kan du helt sikkert lade 1 bar (14,7 psi) uten å måtte kompresjonssenke. Dette burde gi gode 250 gamp i maskina, teoretisk sett.

 

HALOOOOOO!!! tenk nå på rådene!!! di får vel nok hjuling fra før ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Haien

 

HALOOOOOO!!! tenk nå på rådene!!! di får vel nok hjuling fra før ;)

 

Det er orginalt H-beam støpejernsråder på disse motorene, så di skal nokk tåle litt juling før di ryker :)

1985 Ford Granada 2,8 (Resturering)

1985 Ford Granada 2,3 (Crossbil)

x 1973 WV Boble 1,3 (Solgt)

x 1976 Opel Kadett 1,2 (RIP)

 

Mitt Lille Prosjekt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Andeeh

Nå må du passe munnen din ;)

 

Motoren bygges hos Mehl Racing (Privat, men må jo ha navn ;)).. ford_power :)

Jeg må bare få den jævela lønninga, så jeg kan få brukt penger på detta:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Går vel bra med motoren, de som bygger har mye kunnskap i bakhånd selv om det ikke er noe firma.

Er mange der ute som kan MYE.

 

Dette blir bra anders, men du burde kanskje smøre noe i rusta så den ikke forsvinner før du får tid/penger til å fikse det.

Ovatrol eller noe sånt :)

- 90 Mercedes E 300 TDT

- 84/87 Pontiac Transam

- 84/90 Ford Bronco

- 82 Ford Granada 5.0 Ghia V8 Prosjektet No Turbo Shit, Just Real Power!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Andeeh

Nuvel, det er ikke så lenge til lønning vettu ;) Ruster ikke såå fort :p Men får se :)

 

Faen så glad prat på deg i dag.. glad for å ha kommet inn eller? heyyou

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Andeeh

Nå må du passe munnen din ;)

 

Motoren bygges hos Mehl Racing (Privat, men må jo ha navn ;)).. ford_power :)

Jeg må bare få den jævela lønninga, så jeg kan få brukt penger på detta:D

 

Hvor holder de til hen da? unskyld min skepsis men ser ikke ut som at du har tenkt så nøye gjennom dette ;) blir nok bra :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Andeeh

Nuvel, det er ikke så lenge til lønning vettu ;) Ruster ikke såå fort :p Men får se :)

 

Faen så glad prat på deg i dag.. glad for å ha kommet inn eller? heyyou

 

Kanskje, veit ikke..

Muli det har noe med lasagne å gjøre :P

 

Haien: du får sende Ford power en pm og høre da :)

- 90 Mercedes E 300 TDT

- 84/87 Pontiac Transam

- 84/90 Ford Bronco

- 82 Ford Granada 5.0 Ghia V8 Prosjektet No Turbo Shit, Just Real Power!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Øyvind Ryeng

Ikke vær pingle! Amerikanerne kjører jo opp mot 20 psi på Hondas cirka 10,5:1-komprimerte B16A2, og dét på vanlig handelsbensin! De bruker ikke vanninsprøytning engang! Men det skal i rettferdighetens navn nevnes at forbrenningskamrene i den motoren er ekstremt godt designet, og leder unna masse varme, som i sin tur forhindrer tenningsbank. AF-forholdet i de motorene er cirka 10,5, og med greit tilbakestilt tenning.

 

Over til Ford OHV V6; med vann (og eventuelt methanol) kan du helt sikkert lade 1 bar (14,7 psi) uten å måtte kompresjonssenke. Dette burde gi gode 250 gamp i maskina, teoretisk sett.

Nå har dem råere handelsbensin der og da...

Bilforumet.no
Æres Super Moderator 
`84 Ford Granada 2.3 L Turnier
`92 Ford Scorpio 2.9 GL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Andeeh
Originally posted by Haien

 

Hvor holder de til hen da? unskyld min skepsis men ser ikke ut som at du har tenkt så nøye gjennom dette ;) blir nok bra :D

 

Altså.. les.. ;) Det er privat, og ikke noe firma. Er i Sadnessjøen. Har tenkt mye på det jeg, og det jeg har tenkt er at vi skal prøve, og hvis det ikke går, prøve igjen.. Get it?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår