Gå til innhold

Kjøp av 323 4X4 Turbo

Ranger emnet

holand

Anbefalte innlegg

Er en gutt på 18 som har tenkt å kjøpe min første bil i nærmeste tid.

Har kun 40.000,- å rutte med så en GTR blir ikke aktuelt :(

Dermed har tenkt meg en 323 4x4 Turbo, noen som har hatt denne typen bil og kan fortelle litt om gode og dårlige egenskaper ?

Har også merket at det er få av disse til salgs i Norge så dersom noen har en å selge eller vet om noen som skal selge så gjerne ta kontakt.

En annen ting jeg ikke har helt klart er, GTX og 4x4 Turbo samme bil ?

Håper på noen svar som kunne hjelpe.

- VW Golf GTI Rabbit 1983

x Fiat Uno Turbo 1986

x BMW e30 325 1986

x Ford Fiesta XR2 1986

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei.

Skal du ha en BF-turbo, så sjekk følgende :

Motor : Stort sett skuddsikre, men er det noe feil, så skal du vite at det begynner å bli vanskelig å få tak i brukte (-og nye) deler til denne motoren.

Girasse : Som alltid, ulyder og oljelekk.

Specs : Har den luftfjæring, så sjekk denne. Systemet er kult når det virker, men ett fjærbein koster sinns penger (6500,-?).

Har den kat (140 hk) så er den ikke så enkel å trimme. Mindre innsug også (ser ut som noe som kom med ett kinderegg)

Sats på 150 Hk versjonen uten kat.

GTX og 323 Turbo er ikke samme bil i europa. Men i USA kaller dem 323 Turbo (86-89) for GTX. Det har skapt endel forvirring. Det er enklere å referere til karrosseri-typen. 86-89 er BF, 90-95 er BG(GTX og GT-R).

Vet ikke om noen biler akkurat nå, desverre.

mvh

Reciprocating engines are OUT !

http://www.mazdafun.com

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har en sånn bil som jeg styrer litt med nå (ca 2 år) jævlig kul bil både å kjøre og se på. Eneste som er litt dumt er det med reserve delene, ikke lett å få tak i lenger og lang ventetid på orginalt + DYRT. Jeg digger min egen bil og har ikke tenkt å selge på nooooen år. Men lykke til i jakten på en, hvis du får tak i en og blir lei den etter hvert så si ifra (trenger en delebil):cool:

Nå lykkelig eier av hus og en rusten Volvo 745

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk skal dere ha. Er veldig vanskelig å finne noen i ordentlig stand som er til salgs :mad:

Hva for en bil ville dere anbefalt da? Lyst på en som det skal være litt futt i.

323 GTR motorene detter rett oppi vanlige 323 biler ?

Kunne i såfall kjøpt en vanlig 323 og deretter oppgradert til til litt spenstigere greier :)

Mye som skal forandres på bilen annet enn fjæring, bremser osv da ?

- VW Golf GTI Rabbit 1983

x Fiat Uno Turbo 1986

x BMW e30 325 1986

x Ford Fiesta XR2 1986

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde heller kjøpt meg en original GTR da tror jeg,

motoren passer sikkert, men den detter vel ikke fint nedi...

Tror chassiet på GTR er litt sterkere enn på en 323 også!

Understellet og drivverk må du jo også bytte...:(

90 Mercedes 200E Sportline, 93 Mazda 323 GTR, 05 Skoda Fabia PROSJEKT LINKEN,03 Seat Leon 4 20VT Top Sport Cupra, 07 Skoda Octavia II 2,0TDI L&K, 98 Mini Cooper 1275TIL SALGS

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Se på:

http://www.bilforumet.net/showthread.php?s=&threadid=39800&perpage=15&pagenumber=1

Les hele den tråden også kan du jo spørre mazdaloonie om det var mye jobb...

90 Mercedes 200E Sportline, 93 Mazda 323 GTR, 05 Skoda Fabia PROSJEKT LINKEN,03 Seat Leon 4 20VT Top Sport Cupra, 07 Skoda Octavia II 2,0TDI L&K, 98 Mini Cooper 1275TIL SALGS

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 1 year later...