Gå til innhold

Noen andre som har opplevd att hjule dette av bilen ???

Ranger emnet

Macgyver

Anbefalte innlegg

Kom kjørende i ca 80-90... bilen slingret litt ,smalt noe sykt. trodde hele bak akslingen ramlett av. men det var kun felgen da...

Fant ingen av hjul mutrene igjen heller da. Men det var litt rart, merket ikke noe til att det var noe gale heller.....skummelt.

Ikke helt bra dette da. var litt skremt, flaks det ikke kom bil i mot da bilen sladdet litt en stund...

Noen adre som har opplevd dette ? Flaks det ikke skjedde når den skal inn på teknisk kontroll da :)

Skoda Fabia 1.9tdi 2009mod

Skoda Octavia RS tfsi 2006mod

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Tombra

Har sett en kar som mistet fremhjulet på toppen av Okstadbakken her i byen en gang. Stakkaren måtte gå ned hele bakken for å hente hjulet sitt lollol

For ikke å snakke om at han måtte opp bakken med hjulet også:D

Huff da.. hehe.. det er langt! å bære ett dekk liksom.. hehe

Macgyver.. hvem hadde satt på dekket igjen sa du? Alu felg?

Har aldri opplevd det selv.. vil ikke gjøre det heller;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Macgyver

Kom kjørende i ca 80-90... bilen slingret litt ,smalt noe sykt. trodde hele bak akslingen ramlett av. men det var kun felgen da...

Fant ingen av hjul mutrene igjen heller da. Men det var litt rart, merket ikke noe til att det var noe gale heller.....skummelt.

Ikke helt bra dette da. var litt skremt, flaks det ikke kom bil i mot da bilen sladdet litt en stund...

Noen adre som har opplevd dette ? Flaks det ikke skjedde når den skal inn på teknisk kontroll da :)

Mye skader på bilen eller..?

-98 BMW Touring M-Sport

-87 Golf MK2 - Solgt

-82 Fiat 127 Sport - Solgt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mest typiske årsaken er at du har brukt muttere/bolter med feil kon ift kon i hullene på felgen. Da skjer dette.

-Eller du har ikke trukket til boltene i kryss da du festet felgen.

-Eller du har ikke trukket til boltene hardt nok.

-Eller du har senket ned hjulet på bakken for tidlig da du skulle trekke til siste stykket. Ofte trekker vi jo til bare sånn halvveis mens hjulet er i lufta, senker hjulet litt nedpå så det ikke følger med rundt, og trekker skikkelig til da.

Don't listen to old racers who never won.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hadde litt slitt lager på en bil jeg hadde for lenge siden. 1984 Audi 80 2.2e. Så jeg knakk av trommelen bak i en brekksladd i 70kmt på snø, da bilen falt ned i noen dype spor. trommel og felg hang kilt fast i skjermbuen bak.

Så en Astro i en tunnel som mista et framhjul, skle 60 meter og gikk i veggen i 60kmt. ca. hjulet som løsna hoppa bortover taket på bilene i køen. smooth. tror han ødelag maksimalt.

Driftfun.com

1967 Chevrolet Camaro LS1/T56

1990 Chevrolet Van 6.5 g30

1990 200sxS13 LS1/T56 (LS13)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har nesten mistet et hjul for 1 veke sia, skumle saker.. Først ristet det litt (noe eg er vant med) men så ble det skikkli risting ved deakselerasjon og når eg stoppet så hadde eg bare en hjulbolt igjen, par 100 m til og den og hadde vert ute :( så flaks at eg stoppet når eg gjor.. Enda kjipere var at det var hal 2 mitt på natta tirsdag, og eg var langt ut i gokkeland :p

-91 Bmw e36 325i Sedan

-86 Bmw e30 316 1.8l motorhavari, selgest

X golf2 gti 8v, bmw 528 e28, golf2 gl

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Hersker Hans

Så en Astro i en tunnel som mista et framhjul, skle 60 meter og gikk i veggen i 60kmt. ca. hjulet som løsna hoppa bortover taket på bilene i køen. smooth. tror han ødelag maksimalt.

*k9s*

godt jobba :P

må ha blitt skademeldinga si det :S

kræsja i tunnelvegg og ødela taket?? på ti tjue biler? :P

har de drukket? :D

men fra spøk til halvor...

ikke gøy å miste hjulet nei :S..

men miste BEGGE bakhjula?

glemte bare alle mutterne kanskje :P

Internetporrmissbrukare

Kjør hardt, kjør stil, kjør bæbu-bil :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde akkurat puttet på senkesettet, og satt på felgene igjen, men dersverre glemt å skru det ene fordekket fast, så sto bare løst med mutterene litt skrudd..

Etter litt kjøring begynt hele bilen å riste noe j****g så tenkte "Faen erre som har skjedd nuh, fjærene eller demperene gått til H*****e sikkert" så kameraten min gikk ut å kikke rundt bilen og oppdaget dette, da varre bare å feste disse skikkelig. Godt ikke felgen datt av, det ville vrt kjedli...

PROSJEKT PASSAT1 '98
PROSJEKT A4 XXLINE '95 gamle bilen

NÅ ~ VW Passat GTE '16

X ~ VW Passat `08 SportLine
X ~ VW Passat `98
X  ~Audi A4 `95
Member of VW Audi Club Norwegen

Lenke til kommentar
Del på andre sider