Gå til innhold

Hvilken Garrett T3 kjører dere med

Ranger emnet

lars_b

Anbefalte innlegg

Mange ( også jeg ) tror at en Garrett T3 er en Garrett T3 og at alle er like. Etter en del surfing fant jeg ut at det ikke stemmer og at det finnes ca. 100 forskjellige Garrett T3. Forskjellen ligger hovedsakelig i utfomingen på impellerne eller viftene. Avhengi av motorvolum osv. selges det skreddersydde T3`er for alle motorer.

Spørsmålet mitt er da - hvilke(n) av de 100 modellene passer. På GIK i sverige kom jeg fram til at modell nr. TB0313, TB0326, TB0363, TB0379 og TB2543 + mitsubitsi turboen MIT TD04H-13C er de som passer avhengi av årsmodell.

Hvilken turbo bruker dere - hva er best på en 90`mod 230F med jetronic 2,4 eller hva det nå het. Ut fra tabellen til GIK er det MIT TD04H-13C som einer seg. Hva kjører dere med

Les signaturreglene: http://www.bilforumet.no/faq.php

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by lars_b

Mange ( også jeg ) tror at en Garrett T3 er en Garrett T3 og at alle er like. Etter en del surfing fant jeg ut at det ikke stemmer og at det finnes ca. 100 forskjellige Garrett T3. Forskjellen ligger hovedsakelig i utfomingen på impellerne eller viftene. Avhengi av motorvolum osv. selges det skreddersydde T3`er for alle motorer.

Spørsmålet mitt er da - hvilke(n) av de 100 modellene passer. På GIK i sverige kom jeg fram til at modell nr. TB0313, TB0326, TB0363, TB0379 og TB2543 + mitsubitsi turboen MIT TD04H-13C er de som passer avhengi av årsmodell.

Hvilken turbo bruker dere - hva er best på en 90`mod 230F med jetronic 2,4 eller hva det nå het. Ut fra tabellen til GIK er det MIT TD04H-13C som einer seg. Hva kjører dere med

Husker ikke åssen T3 jeg har, men vis du skal kjøpe en turbo som kan levere opp til rundt 300hk, så regner jeg vel med at du har tenkt å gjøre noe me kompresjonen din? for du kan jo ikke lade stort på orginal komp.. når jeg har bestilt turboer tidligere.. bare bestiller jeg til volvo 240.. thats it.. har ikke spurt om noe mere foruten om hva slaks motor det er.. Lykke til ..

70`144,99`MB 220Cdi

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Nastyboy

Lars_B jeg blir lei meg hvis du får turbo før! HUff! :P Men fint at det ikke bare er jeg som tar 240n litt seriøst i asker, og ikke får den til å se ut som en dass, du vet sikkert hvilke jeg hinter til :P HÆHÆ! *Ond* Devil Devil

Er ikke rart 240 har dårlig rykte etter at folk ser de gutta der nei.

-Mazda 323 GTR

Lenke til kommentar
Del på andre sider