Gå til innhold

Ekstremt missvisende og flere feil på instrumentene

Ranger emnet

wabby

Anbefalte innlegg

Nå har det tatt helt av for instrumentene på bilen.

Har en Jetta GT med det instrumentet som ahr kjørecomputer.

Når bilen går uten kjørelys virker nesten alt på instrumentet normalt, utenom at oljetempraturen viser ca 80 grader formye.

Når jeg setter på kjørelysa så detter turteller på 0, displayet til kjørecomputeren kopler ut, lysa forsvinner i instrumentene og det kommer et svakt lyst på oljelampa og fjærnlyset.

Noen aning på dette kan være ? Har gått over alle jordinger, sjekket strømbryter til lysene. Mistenker kansje at det er noen brente baner eller annet som kan ha gått filleveien i instrumentet.

Selges - 93 VW Passat Stv 2.0i - Prosjekt Selges!

AutoDB AD

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by wabby

Nå har det tatt helt av for instrumentene på bilen.

Har en Jetta GT med det instrumentet som ahr kjørecomputer.

Når bilen går uten kjørelys virker nesten alt på instrumentet normalt, utenom at oljetempraturen viser ca 80 grader formye.

Når jeg setter på kjørelysa så detter turteller på 0, displayet til kjørecomputeren kopler ut, lysa forsvinner i instrumentene og det kommer et svakt lyst på oljelampa og fjærnlyset.

Noen aning på dette kan være ? Har gått over alle jordinger, sjekket strømbryter til lysene. Mistenker kansje at det er noen brente baner eller annet som kan ha gått filleveien i instrumentet.

bytt hovedlys brytaren. den kan lage mykje tull.

før eg skifta min så var det slik at lys gjekk på og av når den ville også når motoren ikkje gjekk. når eg blinka med lysa så kunne vifta eller vindusviskaran begynna å gå. det var jo veldig artig men blei ganske fort lei det tullet.

så min konklusjo er å skifta hovedlysbrytar!:)

-vw golf v 1,9 tdi (tddi)

-vw jetta rsgl 1,6Weber. soon clean 2l 16v

-vw golf II 1,6 cl Z-bra(rip)

-vw jetta gl 1,8 91-mod "tuva"/rip)

ligg unna vwcc / topcartuning.no. verdas største drittsekk driver dette firmaet. svindler

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er nå byttet...

Så og så samme feil... Ettersom jeg har fortsatt å bruke bilen så har feilen endret seg noe underveis.

Turtelleren har begynnt å fungere noe, viser sa 65% av reel turtall. Oljelampa og temp lampa lever sitt egent liv og fjærnlys lampa viser motsatt.

Har snakket med noen verksteder som mener det er jordingsfeil i instrumentet....

Kan få et annet GTI instrument for 300,- og da har bilen "gått" 10.000km mindre, litt greit på forsikkringa =)

Trur jeg bytter....

///

Har også testet et annet GTI instrument... samma feil :mad:

AutoDB AD

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by aryx

Jeg tror nok du har nappa strøm fra feil ledning til radioen din. Om jeg ikke husker feil hadde jeg noe av det samme problemet.

Da var det hentet strøm fra en gul ledning istedenfor en rød.

Det går egen strøm rett fra betteriet, og det har vært slik i over 1 år. Rart at det skulle ha noe å si ... :(

AutoDB AD

Lenke til kommentar
Del på andre sider