Gå til innhold

Er det noe greie på Peugeot 405 Mi16 ?

Ranger emnet

pololars

Anbefalte innlegg

Har hatt en MI16 før. Den endte riktignok som totalvrak. Var temmelig rå egentlig (veldig enkelt å få de rå!) Alt jeg hadde på min var: 17" TSW Hockenheim felger, Senket med 35 mm senkesett (kappet 2 runder = lav), Selvkomponert monovisker, refleksplate bak, øyelokk, gutmann netting grill (kom aldri på før jeg kræsja)... ++++

Men, fordi om bilen er sinnsjukt kul, og ikke minst sinnsjukt morsom (hissig som faen på turtall), så vil jeg IKKE anbefale deg å kjøpe den. Jeg kosta på kjerra mi 55 000,- på litt over ett år! Veldig mye drivverk som gikk fyken, clutch, starter, gir, og det koster å ha torsons stag bak (dette er kjente feil på en MI 16)! Bilen har gått 155 000 (garanterte) km når jeg kjøpte den, og når jeg kræsja med den hadde den gått 173 000. Så på 18 000 km. kosta den bilen meg ganske mye altså....

Men, uansett om jeg ikke anbefaler deg å kjøpe en sånn bil, så vil ikke det si at jeg ikke skal kjøpe meg en sånn en igjen :) Morsomste bilen jeg har eigd..

For å si det sånn; Er du peugeotfrelst og har god råd, så for all del, KJØP DEG MI 16!! ;)

1988 Peugeot 405 MI 16

1993 Golf 1.9 TDK

x 1993 Rieger Golf

x 1988 Peugeot 405 MI 16

x 1982 Toyota Starlet 1.3 DL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjører for tiden en 1988 Mi16 og har kostet på den noen kroner for å holde den på veien. Men det er en utrolig artig bil å kjøre. Kjapp og ganske komfertabel alt tatt i betraktning :D

Det jeg så på når jeg kjøpte bilen var det elektriske og km.stand.

De fleste har gått veldig langt, men det er et tegn på at det er driftsikre biler. Elektriske feil er etter min erfaring veldig ofte brytere f.eks. på vindusheiser og lignende.

De fleste er også ganske velutstyrte med el. vinduer, el.soltak og slikt. Noen nyere har også skinnseter og AC.

Har du noen spørsmål kan du sjekke:

http://www.peugeot-sport-club.com

http://peugeot-sport-club.no/mainframe.htm

http://www.peugeotklubb.no/

Husk at det er 3 forskjellige motortyper med forskjellige hk. De uten kat. er kraftigst med 160 hk

P.S. Sjekk hva som er gjort med bremsene hvis bilen er eldre enn 1992, da disse har en svakhet med ABS-systemet, som er DYRT å fikse (15-18000 på merkeverksted). Mange bygger isteden om til vanlige bremser uten ABS.

1973 Mini Van

1988 Pug 405 MI16

Lenke til kommentar
Del på andre sider