Gå til innhold

Teoriproven.no er falsk trygghet

Ranger emnet

Precious

Anbefalte innlegg

For noen uker siden fant jeg ut at jeg skulle ta teoriprøven for moro skyld, ettersom jeg hadde fri en dag, og uansett måtte gjøre det en gang snart.

Så jeg tok teoriprøven på sparket, uten å ha lest i teoriboken. Jeg fikk 14 feil. Hadde det ikke vært for at jeg hadde tatt prøven på teoriproven.no et par ganger først, ville jeg nok enten ha strøket, eller hatt atskillig flere feil.

(forresten litt teit at de har grense på 27 feil. Man får jo enten 26 eller 28 feil...)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

(forresten litt teit at de har grense på 27 feil. Man får jo enten 26 eller 28 feil...) [/b]

Sikker på det?

Fordi det går an å få en feil vet dere.

Jeg kom over 2 spørsmål som hver hadde 4 alternativer og 3 av de 4 alternativene var riktig.

Hvis jeg da krysser av alle 4 alternativene, så vil jeg vel få riktig for de 3 rette jeg krysset av og 1 feil for den feile jeg krysset av?

Noen som kan bekrefte eller avbekrefte dette?

VACN - VW Audi Club Norwegen avd. Agder

[x] VW Golf 5 R-TSI 2007mod [x] Opel Kadett C 1.2 1976mod (solgt) [x] VW Golf 2 1984mod (solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Precious

Sikker på det?

Fordi det går an å få en feil vet dere.

Jeg kom over 2 spørsmål som hver hadde 4 alternativer og 3 av de 4 alternativene var riktig.

Hvis jeg da krysser av alle 4 alternativene, så vil jeg vel få riktig for de 3 rette jeg krysset av og 1 feil for den feile jeg krysset av?

Noen som kan bekrefte eller avbekrefte dette?

Tidligere teltes det hvertfall som en feil. Du får feil for manglende svar og feil svar.

f.eks ... du har A,B,C og D alternativ. alt. A og C er riktig ... og du svarer A og D .. da vil du få 2 feil. feil nr.1 Du mangler C, feil nr.2 du har krysset av på D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by CrZy_T

Tidligere teltes det hvertfall som en feil. Du får feil for manglende svar og feil svar.

f.eks ... du har A,B,C og D alternativ. alt. A og C er riktig ... og du svarer A og D .. da vil du få 2 feil. feil nr.1 Du mangler C, feil nr.2 du har krysset av på D

Helt riktig:)

Til MMORE: Synes ikke det er rart at mange stryker første gangen, for mange tar litt lett på prøvene, men de er faktisk vanskelige. For det er mange lure spørsmål, pluss at man har flere riktige svar på hvert spørsmål...

Dette gjør at man begynner å tenke og gruble, dermed blir man usikker og svarer feil:(

Du sitter der og skriver at det krever 60 IQ for å klare prøven, det sier mest om hvor mange IQ du har! (tosk)

(Ja, jeg klarte teoriprøven på første forsøk ja!)

06 BMW 320D M-Sport

99 BMW 323IA

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Endel av spørsmålene på teoriprøven kan man jo klare med litt sunn fornuft. F.eks. et som jeg fikk som lød "Hva sier vegtrafikklovens §213 (fant på det tallet) om atferd?"

Dette visste jeg jo ingenting om, men jeg haket av på de to alternativene som handlet om atferd. De andre alternativene handlet om andre ting...

Lenke til kommentar
Del på andre sider