Gå til innhold

Hvilken veteranbil ville du valgt?

Ranger emnet

Fridjow

Anbefalte innlegg

• Svar 64
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Golf 1 eller en BMW E-21 er jo snart veteraner... kom i henholdsvis 74 og 75. De kan jo bli ganske sportslige begge to, spes med GTI / 323i specs. Også skikkelig old-school stuk!:cool:

Ellers støtter jeg helt klart ideen om 240 z hvis du vil ha noe litt mer klassisk. Eller kanskje en tidlig Celica? De kom jo i 72. En 2-dørs Amazon kan jo også bli fet, og ikke minst er den enkel å oppgradere med nyere Volvo deler. Bør være grei å få godkjent med ombygginger også... Taunus 17M ht kan jo også bli tøff, men er kanskje ikke spes "sportslig" i utgangspunktet...

Men det aller beste er jo Porsche 911 da... Fant et par her:

http://www1.autodb.no/cgi-bin/car/detail.pl?nr=395913

http://www1.autodb.no/cgi-bin/car/detail.pl?nr=469935

Bare vær obs på at dette er biler som fort blir dyrere enn antatt...:rolleyes:

98 Volvo V40 1,8 aut selges i deler, PM for info!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kunne hatt en amerikaner, ikke helt meg men har sett noe kult. Blir vel ikke helt de samme kjøre egenskapene som en jappse eller europeisk bil.

Og teknisk blir vel en amerikaner litt anerledes og holde ved like?

Et prosjekt er ikke et alternativ uansett, 911 er selvsagt veldig fett, men da blir det vel litt jalla.

Bedre med no ikke fullt så kult men i bedre stand,

litt forfalent er ok, men da skal det være spes.

Takker for alle inspill, tar gjerne i mot flere, da dette først skjer når opelen er solgt;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Simca 1301 1969 modell :) neimen.. OI.. det står en uttafor her..hehe.. ville hatt (fatter har) fordi det er en sjelden og artig bil..

dem koster godt under 50 k kanskje.. men å få den strøken vil koste ca 60k tenker jeg..

om jeg ikke kunne fått det.. tja.. en VW Notchback kanskje :)

oppiær på flåa uten kløtsjn iården ama.. der liggænni grøftotern å kava mæns turbogrævlingen riv agåle så asfalten skava ta i svinga

Lenke til kommentar
Del på andre sider

boble med skjermbredding og stilige hjul.. og en eller annen grom motor, kanskej gti16v hvis det blir godkjent..

volvo amazon

volvo 142

volvo 242 med v8! http://www1.autodb.no/cgi-bin/car/detail.pl?nr=460395 så har du 27000 igjen til å få den strøken interiør- og eksteriørmessig.. veteran til neste år då, så har du litt tid på deg..

Bil: 07 Volvo V70

Tidligere biler: 97 740, 97 Subaru Justy 4x4,97 Fiat Brava, '86 240 GL (LPG), '91 Volvo 940 GL (LPG), '92 Volvo 945 Turbo, '86 Volvo 240 GLE, '85 Opel Rekord 2.0S, '90 Ford Scorpio 2.0i GL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja faen, glemte jo alt fra ford..

capri, granada fastback.. coupe? ka heter de? e de veteran snart forresten? hvis ikkje hadde en tøff taunus vært noe..

og den 242en i forrige posten min kjenner sikkert alle som var på vårmønstirngen i bergen i år, den som tok av i rundkjøringen etterpå ;)

Bil: 07 Volvo V70

Tidligere biler: 97 740, 97 Subaru Justy 4x4,97 Fiat Brava, '86 240 GL (LPG), '91 Volvo 940 GL (LPG), '92 Volvo 945 Turbo, '86 Volvo 240 GLE, '85 Opel Rekord 2.0S, '90 Ford Scorpio 2.0i GL

Lenke til kommentar
Del på andre sider