Gå til innhold

G60 vs. GTI skjermbreddere

Ranger emnet

daho

Anbefalte innlegg

Viktig å få med at det finnes forskjellige GTi breddere..

- På Golf GTi med gamle fangere er det smale hjulbuelister uten kanalskjørt.

- På Golf GTi med 90-fangere er det litt breiere hjulbuelister som har kanalskjørt.

- På Golf GTi G60 er hjulbuelistene breiere forran enn på 90-mod Golf GTi, ellers helt lik..

GTi 90-mod breddere er best om du ikke har skikkelig breie hjul.. På 9x16, 8x17 og lignende er G60 breddere et must, men med smalere hjul vil det se veldig teit ut med felga altfor langt innenfor skjermene, så da er GTi 90-mod breddere tingen :)

- 02 Porsche Carrera 4

- 98 Porsche Boxster (selges)

http://www.jonte.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Jonte

- På Golf GTi med 90-fangere er det litt breiere hjulbuelister som har kanalskjørt.

Trodde kun du fikk org. kanalskjørt som passet til G60 breddere jeg... Hvor kan jeg få tak i GTi kanalskjørt og breddere da..??

-98 BMW Touring M-Sport

-87 Golf MK2 - Solgt

-82 Fiat 127 Sport - Solgt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Orph

Ikke kom her og si at de bakre hjulbuelistene til g60 bredderkittet er likt som de på 90 --> gti bredderkittet a... For det er piss. PÅ GTi kittet er bakre hjulbuelister mye rundere, og har flere kanter ! Så det så.

Hmm, for meg virker dem ganske lik, men jeg skal ikke si meg så sikker. Har du ikke bilder som viser forskjellen da? Har ikke funnet noe liksom..

- 02 Porsche Carrera 4

- 98 Porsche Boxster (selges)

http://www.jonte.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nytt spørsmål:

Er hjulbuen (i diameter) større på G60 kontra GTI/orginal skjermbue?

På innsiden av buen så er jo det skåret ut av skjermen på G60, flytter de hele hjulbuen oppover også?

Jeg satte på coilover sett i dag, skrudde det helt i bånn og synes ennå bilen kunne vært lavere forann om man ser i hjulbuene.

Også tror jeg senkesettet er litt jall, 10cm senk er kun 20mm lavere enn den var med 40 sett. Så jeg har 60 forann nå da, håååper den synker godt sammen etter en prøvetur. Ca 9cm fra GTI leppen på 90 fangeren til gulvet nå.

Audi 90 Quattro, lekebil.

Golf 1988 http://www.dub-dukes.com/r20/

Beetle 1957 Californian-Copper

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dim på hjulbuen er lik. Dvs at du kan bruke G60 breddere på en

hvliken som helst Golf 2.

Et seget 40 sett leverer som regel mer enn 40mm. Det gjør det

og ofte selv om det er nytt. Stor vektforskjell på 2erne og da blir

det jo egentlig litt latterlig å levere et sett som skal senke like

mye på alle. Du vet hvor mye bilen siger hvis du setter deg på

panseret. Golf 2 er jo ei heller noe vektfordelingens underverk.

Et bilde av vaskeekte G60 breddere. Sett det som bakgrunn så

blir det G120 breddere... ;) Noen som synes jeg skulle hatt noe

mer emblermer bak der eller........??

image013.jpg

VOLVO - Schnellste Traktor der welt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider