Gå til innhold

Golf gti-k-jet - Tilsatsluftslid og Termotidkontakt prob.

Ranger emnet


Superkølla

Anbefalte innlegg

Tilsatsluftventilen skal ha + og - når tenninga er på ja... Er en bimetallfjær inni der som blir varm etter vært og stenger ventilen slik at tomgangen synker til normal...

 

Termotidkontakten er 4-polet og sitter i forbindelse med kjølesystemet. Den står gjerne i nærheten av sensoren til tempmåleren i dashen... Lurer på om ikke den står rett i blokka på Golf, på høyre side av motoren, rett over gearkassa?

98 Volvo V40 1,8 aut selges i deler, PM for info!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

OKai, takk for svar!

Fant ikke noe fire polet kontakt på høyresida av motoren. Fant derimot et rør, to kontakter på oversida av røret og to på undersiden. Dette var på fremsiden av motoren. Men trudde dette hadde noe med choken å gjøre (Hvis det er noe choklignende greier på k-jet). Bilen starter hvertfall dårlig når jeg tar ut ledningene på oversida.

Driver å prøver å feilsøke meg igjennom hele det eletriske annlegget da jeg sliter med at bilen starter som ei kule, men bare stopper etter 3 secunder.

Men finner jo ikke noe feil på den

:mad:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slik du beskriver problemet er det ikke utenkelig at det er trykk-akkumulatoren din som er dårlig. Denne ligger bak ved bensinpumpa, og skal sørge for å opprettholde et visst trykk i bensinsystemet etter at man stopper bilen (ca 2 bar tror jeg). Hvis den er dårlig og ikke klarer å holde trykk i systemet vil det pga tempraturforandringene i motorrommet danne seg luftlommer i bensinslangene. Dette har en tendens til å gi sånne problemer som du beskriver...

98 Volvo V40 1,8 aut selges i deler, PM for info!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det hørtes ikke dumt ut, men da hadde den vell gått innimellom?Altså har prøvd å starte den sikkert hundre ganger og samma resultat hver gang. Den går så lenge det er strøm til kaldstartventilen og termotidkontakta(fant ut hva det var). Men da dette opphører da jeg slipper tenningsnøkkelen(skal være sånn ifølge koblingsskjema) så slåkner motoren.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan jo prøve å sette konstant strøm på kaldstartsventilen (den blå ekstradysa på innsuget) og se om motoren går litt lenger da...

 

Hvis den gjør det kan det være et triks å koble inn en sånn kupelys-forsinker på ledningene til denne. Da er den innkoblet ca 15 sek etter at du slipper nøkkelen! En sånn får du på Biltema for småpenger. Hvor lenge den skal være innkoblet kan du regulere ved å koble på en motstand f eks...

98 Volvo V40 1,8 aut selges i deler, PM for info!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår