Gå til innhold

Trenger hjelp.... trodde toppdekselpakningen var gåen

Ranger emnet


Anbefalte innlegg

ENGELIG ! Nå er bilen på veien igjen (inntil videre) :rolleyes:

Nå lekker det ikke heller kommer no røyk fra potta... jeg har byttet olje noen ganger idag for å få ut vannet og det virker som det er bare olje der nå...

 

Det eneste jeg har å klage på er at jeg får en spesiell lyd på lavt turtall når jeg gasser hardt (alså mye motstand) Det kan godt hende at lyden er der på høyt turtall oxo,men det hører jeg jo ikke... Det er en litt metallisk "klonke-lyd" ? Noen forslag ?

 

Jeg må bare si TUSEN TAKK til alle som har hjulpet meg, jeg vet faen ikke hva jeg skulle gjort uten dere på forumet... Spesiellt til T\A 455 og Ratata som også har hjulpet meg før... Vi får se hvor lang tid det tar før noe annet tar kvelden ;)

 

Mvh Ottesen

82 Mustang 302 med 280/290 kam,porta topper,

Speed-Pro Hypereutectic w/ Coated Skirt stempler,Accel/Malloy tenningssystem,osv osv

 

96 Mercedes E230

87 Bmw e30 325i. Var pen og trimmet, men ble knust av en "kamerat" :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 72
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Gratulerer! :cool: Metallisk klonke lyd ved belansting og lavt/middels turtall kan være tenningsbank. Det er ikke bra, på med oktanbooster eller juster ned tenning.

I værste fall kan det være stempelpinne-bank eller antydning til råde-bank.... Prøv å juster tenning eller hell på bra oktanbooster først!

244 Turbon lever igjen!!

(med mosegrodd grill etter 3-4år med lagring på gressbakke...)

04 Nissan navara

87 bmw 320i

73 amc hornet

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by VEPSEN

Gratulerer! :cool: Metallisk klonke lyd ved belansting og lavt/middels turtall kan være tenningsbank. Det er ikke bra, på med oktanbooster eller juster ned tenning.

I værste fall kan det være stempelpinne-bank eller antydning til råde-bank.... Prøv å juster tenning eller hell på bra oktanbooster først!

Jupps, enig.

Den raskeste og billigste måten å sjekke d på er som Vespen sier: still NED tenningen et par grader.

Eller fyll 98-oktan istedet for 95.... d gjør jeg :D Da går min motor best.

 

Bare hyggelig å prøve å hjelpe Otter's.

Gudd løkk videre, og håper du ikke har blitt skremt av å skru V8'er. ;)

Var d ikke lett kanskje? :)

~Ratata~

4 doors - no waiting

http://www.drive4fun.net

 

No Turbo Shit, Just Real Power!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

joa, ikke mye vanskelig å skru v8'er...hehe

Jeg kjører på 98 alltid jeg.... jeg har prøvd å finne octan booster men finner det ikke noe sted...

 

Men hvorfor skal plutselig ikke tenninga være riktig nå da ? kan den stille seg selv ut ?

 

Mvh Ottesen

82 Mustang 302 med 280/290 kam,porta topper,

Speed-Pro Hypereutectic w/ Coated Skirt stempler,Accel/Malloy tenningssystem,osv osv

 

96 Mercedes E230

87 Bmw e30 325i. Var pen og trimmet, men ble knust av en "kamerat" :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så lenge du ikke har rørt den så er jo ingenting endret.

 

MEN dersom de nye toppakningene er en del tynnere enn de gamle så øker du faktisk komp'en litte grann og det kan være nok til at du får tenningsbank, og må ha lavere tenning eller høyere oktan for å bli kvitt det.

 

Derfor er det verdt å prøve å stille ned tenningen ned 2-3 grader for å sjekke om den knattrelyden forsvinner.

~Ratata~

4 doors - no waiting

http://www.drive4fun.net

 

No Turbo Shit, Just Real Power!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror faktisk pakningen var litt tynnere ja...

 

Jeg var å snakket med noen på Sarpsborg Motor idag og de sa at det ikke er tenningsbank pga tenningsbank følger ikke turtall... tenningsbank lager lyder når det passer den.

 

Men iallefall så har jeg løst problemet med at den ene slangen som går fra toppdekselet og inn i gasseren hopper av...

 

 

Denne spratt opp hele tiden....

hoyre_topputlop.jpg

 

Og den går inn i gasseren....

oljedamp_vakum_gasser.jpg

 

Hele problemet var at lokket på den andre siden var helt tett...

venstre_topp_slange.jpg

 

Og den slangen går jo inn bak på luftfilteret og da skulle man jo tro at den "svampen" (på bilde) skulle være litt møkkete...det var den ikke...

svampen.jpg

 

SÅ det jeg gjorde var å ta ut innmaten i den.... sette den på toppdekselet og inn i filteret....

På andre siden kjøpte jeg et nytt lokk som også slipper ut trykk og jeg tettet igjen der vakumslangen skulle være...

nytt_lokk_2.jpg

nytt_lokk_1.jpg

 

Får å toppe det hele vasket jeg bilen :D

 

hoyre_side_bil.jpg

 

Mvh Ottesen (håper dere liker bilder)

82 Mustang 302 med 280/290 kam,porta topper,

Speed-Pro Hypereutectic w/ Coated Skirt stempler,Accel/Malloy tenningssystem,osv osv

 

96 Mercedes E230

87 Bmw e30 325i. Var pen og trimmet, men ble knust av en "kamerat" :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tennings bank følger ikke turtall nei. Men den følger sylindertrykk, dvs det er lettest å få tenningsbank når sylindertrykket er høyest. Og sylindertrykket er ofte høyest der motoren har har mest dreimoment, på en V8 er jo som regel dette på relativt lave turtall- 3-4K rpm feks.

244 Turbon lever igjen!!

(med mosegrodd grill etter 3-4år med lagring på gressbakke...)

04 Nissan navara

87 bmw 320i

73 amc hornet

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis lyden kommer med gassen, dvs. at den forsvinner hvis du ikke presser motoren like hardt, slipper av gassen litt så er det tenningsbank.

Kan være den motoren var bygd for å gi maks på 98, så har du øka komp litt og den vil kanskje ha 100 oktan.

Bilforumet.no
Æres Super Moderator 
`84 Ford Granada 2.3 L Turnier
`92 Ford Scorpio 2.9 GL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Granada3.0GL

Hvis lyden kommer med gassen, dvs. at den forsvinner hvis du ikke presser motoren like hardt, slipper av gassen litt så er det tenningsbank.

Kan være den motoren var bygd for å gi maks på 98, så har du øka komp litt og den vil kanskje ha 100 oktan.

 

Mye mulig.... jeg skal prøve med octan booster (når jeg finner det da)...

82 Mustang 302 med 280/290 kam,porta topper,

Speed-Pro Hypereutectic w/ Coated Skirt stempler,Accel/Malloy tenningssystem,osv osv

 

96 Mercedes E230

87 Bmw e30 325i. Var pen og trimmet, men ble knust av en "kamerat" :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by VEPSEN

Tennings bank følger ikke turtall nei. Men den følger sylindertrykk, dvs det er lettest å få tenningsbank når sylindertrykket er høyest. Og sylindertrykket er ofte høyest der motoren har har mest dreimoment, på en V8 er jo som regel dette på relativt lave turtall- 3-4K rpm feks.

 

lyden hører jeg best ved 1300-1800.... (ettermiddagen,neida) Aldri før og aldri etter det turtallet...

 

rare greier...

82 Mustang 302 med 280/290 kam,porta topper,

Speed-Pro Hypereutectic w/ Coated Skirt stempler,Accel/Malloy tenningssystem,osv osv

 

96 Mercedes E230

87 Bmw e30 325i. Var pen og trimmet, men ble knust av en "kamerat" :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Breisladdern

Mekonomen selger faktisk octane booster..

 

Jeg fant det idag... på Torshow

82 Mustang 302 med 280/290 kam,porta topper,

Speed-Pro Hypereutectic w/ Coated Skirt stempler,Accel/Malloy tenningssystem,osv osv

 

96 Mercedes E230

87 Bmw e30 325i. Var pen og trimmet, men ble knust av en "kamerat" :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår