Gå til innhold

Trenger hjelp.... trodde toppdekselpakningen var gåen

Ranger emnet


Anbefalte innlegg

litt svinn må man vell regne med når man timmer. Var foresten veldig rart at løfteren av alle ting var ødelagt. Lykke til da.

 

PS: Har selv funnet ut at det er like greit å ha litt motordeler med seg på turen. Veit aldri når en vipe arm kan knekke, eller eoi støtstang bøyes.

1966 Pontiac Catalina 421 Tri Power

1974 Pontiac Catalina Safari Wagon

1975 Pontiac Trans AM prosjekt

1977 Pontiac Catalina Safari Wagon

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 72
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Originally posted by Ratata

OJSANN!!!

 

Der kan jo ikke støtstanga ha vært riktig satt på plass (eller knekt?) dersom den løfteren har hoppet ut av hullet sitt....

hmmmm..... løfteren har jo delt seg oxo.....

Her har noen pirka før, helt klart. Sikkert mista det lille C-klipset som skal holde på plass den fjæra og skåla over,

og bare montert sammen og gitt F***.

 

UGGHH!!

Godt at det er billige deler da :D

 

hmmm? hva mener du med at løfteren har delt seg ? ..... jeg har sotti alt sammen jeg nå og justert ventilene......

 

Der jeg kjøpte bilen har de tydeligvis gjort mye feil ja.....

 

Mvh Ottesen

82 Mustang 302 med 280/290 kam,porta topper,

Speed-Pro Hypereutectic w/ Coated Skirt stempler,Accel/Malloy tenningssystem,osv osv

 

96 Mercedes E230

87 Bmw e30 325i. Var pen og trimmet, men ble knust av en "kamerat" :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

løftern ligger med fjæra ute, ser du ikke det? Ville kjøpt en ny løfter jeg.

 

Ser at det ikke er rullevipe armer på motoren, synes det var litt rart. Burde jo nesten vært det på en motor som det der, er vell ikke akkurat få ganger du er oppe i 7000 omdreininger. Var det foresten ikke veldig lenge siden den motoren var bygd? Trimma motorer varer ikke evig :(

1966 Pontiac Catalina 421 Tri Power

1974 Pontiac Catalina Safari Wagon

1975 Pontiac Trans AM prosjekt

1977 Pontiac Catalina Safari Wagon

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by T/A 455

løftern ligger med fjæra ute, ser du ikke det? Ville kjøpt en ny løfter jeg.

 

Ser at det ikke er rullevipe armer på motoren, synes det var litt rart. Burde jo nesten vært det på en motor som det der, er vell ikke akkurat få ganger du er oppe i 7000 omdreininger. Var det foresten ikke veldig lenge siden den motoren var bygd? Trimma motorer varer ikke evig :(

 

Jeg ser det men visst ikke at den ikke skulle være sånn....jeg har ikke så veldig mye peiling, så derfor spør jeg jo her.... hadde jeg visst svaret hadde jeg vel ikke spurt ? ;)

 

jeg får kjøpe en ny imorra... har skal oxo kjøpe innsugspakning og gasser pakning....toppakninger har jeg kjøpt...

 

Motoren ble bygd for 4-5 år siden.... jeg kjøpte ikke bilen av han som bygde den, og jeg syntes de jeg kjøpte den av har gjort mye slurv....

 

Mvh Ottesen

82 Mustang 302 med 280/290 kam,porta topper,

Speed-Pro Hypereutectic w/ Coated Skirt stempler,Accel/Malloy tenningssystem,osv osv

 

96 Mercedes E230

87 Bmw e30 325i. Var pen og trimmet, men ble knust av en "kamerat" :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Husk oxo de små gummipakningene på tverrs forran og bak innsuget. De som skal ligge mellom begge innsugspakningene (ca 10 cm lange).

Vær nøye at disse pakningene ligger riktig og i sporet sitt.

Da blir d tett og fint.

Smør inn skruer med kobberpasta (da er de lette å få ut en gang seinere)

Skru fast med moment.

 

 

Lykke til ;)

~Ratata~

4 doors - no waiting

http://www.drive4fun.net

 

No Turbo Shit, Just Real Power!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rulle vipper er kjekt sammen med anti-pump løftere på hydraulkam hvis du har en liten hissig en.

"Gummi remsa" i bakkant og forkant av innsuget pleier vi AMC gutta å drite i, den har en lei tendens til å skli ut etterhvert.

Fleste av oss bruker en type "hard" silicone der isteden-funker prima.

Om dette er er ford problem også veit jeg ikke.

244 Turbon lever igjen!!

(med mosegrodd grill etter 3-4år med lagring på gressbakke...)

04 Nissan navara

87 bmw 320i

73 amc hornet

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by VEPSEN

Rulle vipper er kjekt sammen med anti-pump løftere på hydraulkam hvis du har en liten hissig en.

"Gummi remsa" i bakkant og forkant av innsuget pleier vi AMC gutta å drite i, den har en lei tendens til å skli ut etterhvert.

Fleste av oss bruker en type "hard" silicone der isteden-funker prima.

Om dette er er ford problem også veit jeg ikke.

 

hehehe

Den gummipakningen ligger der ennå hos meg :D

~Ratata~

4 doors - no waiting

http://www.drive4fun.net

 

No Turbo Shit, Just Real Power!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg kommet lenger.... jeg har byttet innsugspakning, gasser pakning, toppdekselpakninger og løfter....

 

Alt sitter nå sammen og jeg har justert ventilene.....MEN det ryker fortsatt ut av den ene potta men jeg lurer på om det bare er olje,bensin og dritt inni der....

 

En ting jeg syntes er rart er at bilen rykker litt når jeg gasser på i lavt turtall....jeg bør ikke gasse mye og den rykker veldig..... hva kan det være ? (Kan det være at den får forlite\formye bensin bare) ?

 

Mvh Ottesen

82 Mustang 302 med 280/290 kam,porta topper,

Speed-Pro Hypereutectic w/ Coated Skirt stempler,Accel/Malloy tenningssystem,osv osv

 

96 Mercedes E230

87 Bmw e30 325i. Var pen og trimmet, men ble knust av en "kamerat" :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Chevy350

Hatt flaks du da! :)

 

Typisk feil at de sklir ut på Chevy, fra ca '90mod sluttet Chevy selv å bruke disse "ende-pakningene", kun silikon.

Alle sub'er jeg har bytta innsugspakninger på ('92 og opp) har kun hatt silikon.

He he. Setter d sammen riktig og bruker litt monteringsguffe ;)

 

Originally posted by Ottesen

Nå har jeg kommet lenger.... jeg har byttet innsugspakning, gasser pakning, toppdekselpakninger og løfter....

 

Alt sitter nå sammen og jeg har justert ventilene.....MEN det ryker fortsatt ut av den ene potta men jeg lurer på om det bare er olje,bensin og dritt inni der....

 

En ting jeg syntes er rart er at bilen rykker litt når jeg gasser på i lavt turtall....jeg bør ikke gasse mye og den rykker veldig..... hva kan det være ? (Kan det være at den får forlite\formye bensin bare) ?

 

Mvh Ottesen

Hvis d ryker veldig mye kan det være noen stempelringer som synger på siste værs.....

Hvis du bare hadde hatt blårøyk når du starter opp så hadde d nok bare vært dårlige tettinger rundt ventilene.

 

Ta en titt på pluggene dine, og se om noen av de er mer oljete enn de andre. Gjør alle reine og ta deg en lang kjøretur, og se på de igjen. Er samme tennplugg oljete så er d den sylindderen du har problemer med. :rolleyes:

 

Kjedelige greier.

~Ratata~

4 doors - no waiting

http://www.drive4fun.net

 

No Turbo Shit, Just Real Power!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ryker det også mye viss du holder litt gass inn konstant? Ryker det veldig mørkt?

 

Det kan se ut som om det ryker mye mer akkurat i det du gir litt gass pga at akselrasjonspumpen pumper inn litt ekstra bensin, dette gjør at eksosen blir mye mørkere og dermed er mer synelig.

 

Synes det er greit å begynne med det enkleste ;)

 

Viss bilen ryker mørkt hele tiden, sjekk at alt av vakuum slanger er koblet riktig, viss de er feil vill den ryke svart (blå røyk) (På Pontiac i allefall).

1966 Pontiac Catalina 421 Tri Power

1974 Pontiac Catalina Safari Wagon

1975 Pontiac Trans AM prosjekt

1977 Pontiac Catalina Safari Wagon

Lenke til kommentar
Del på andre sider

blå røyk får du iallefall på Pontiac motor viss veivhus ventilasjonen ikke er riktig satt opp. Var noen tullinger som trodde dem kunne skru å skrudde på min motor. Koblet om på veivhus ventilasjonen. Fikk blå røyk med engang. Påstod at ventiltetningene mine hadde røket... Ble ganske spak i masken når jeg viste dem feilen, hehe. Går en slange fra under innsuget som skal kobles på innsuget på Pontiac motorer. Er den koblet feil, eller ikke i det hele tatt får du blårøyk. Har aldri studert sbf så nøye, så er ikke sikker på hvordan systemet er der. Men er uansett nok at veivhusventilasjonen er feil, så får du blårøyk.

1966 Pontiac Catalina 421 Tri Power

1974 Pontiac Catalina Safari Wagon

1975 Pontiac Trans AM prosjekt

1977 Pontiac Catalina Safari Wagon

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hey...... Ratata: jeg er litt usikker på hva det lukter...litt vanskelig å lukte bak bilen når jeg kjører...:D neida... det er ganske hvit røyk... jeg lurer på om det kan ligge mye olje i potta... det vil jo ta litt tid før det går vekk, men har kanskje misstanke om stempelring eller no.....jeg tenkte jeg skulle ta komp test å se og jeg blir noe klokere av det....

 

Det er ikke blårøyk....

 

 

 

Mvh Ottesen

82 Mustang 302 med 280/290 kam,porta topper,

Speed-Pro Hypereutectic w/ Coated Skirt stempler,Accel/Malloy tenningssystem,osv osv

 

96 Mercedes E230

87 Bmw e30 325i. Var pen og trimmet, men ble knust av en "kamerat" :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår