Gå til innhold

Hvilke av disse spillerne ville dere valgt?

Ranger emnet

A.M.T

Anbefalte innlegg

Originally posted by ALJ_GSi

en kunde av meg som var innom her om dagen hadde den clarionene med tuchscreen. den virka både klønete og vanskelig å bruke. ble mye knoting for å få gjort enkle ting.

jeg bestilte denne til meg selv i dag. den skal være veldig bra og du får den med bra innebygget forsterker for de som vil ha det.

http://www.panasonic.no/servlet/PB/menu/1033804/index.html

Den var jævlig fet! Hva ligger denne på i pris da?

Bilforumet.no
Administrator
-96 BMW 328i Touring
x -92 BMW 318iS Coupé

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 50
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

hakke regna ut no utpris enda jeg, bare bestilte en til meg selv.... men den vil koste rundt 5000 kr avhengig av hvilken forsterker du vil ha. den kommer med 3 forskjellige innebygde forsterkere. men jeg får den nye prislista fra panasonic på tirsdag, så da kan jeg sende deg en pm med priser.

Opel entusiast? Bli med i Opel Motorsport Club

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man kan velge mellom 3 forsjellige innebygde forsterkere ???

De finner nå på mye rart..

Mvh

Lars Engen

lars76@online.no

http://members.cardomain.com/arosa

Team Bling Bling:

Pioneer P9+P9 DSP

Pioneer DVD+DAB

Soundstream TR forsterkere

Soundstream Van Gogh subbere

Soundstream kondensator

Eton Midbass/Mellomtone

MT diskant

Monster Cable

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Soundstream Arosa

Man kan velge mellom 3 forsjellige innebygde forsterkere ???

De finner nå på mye rart..

ja og det er jo kjekt det. er ikke alle (som feks meg ) som prioriterer bra innebygd forsterker. men noen vil ha en som er bra og det kan de få viss de velger de to andre som har digital forsterker og ikke vanlig som den jeg har valgt.

Opel entusiast? Bli med i Opel Motorsport Club

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alpine er helt klart bedre enn Clairon i forhold til pris. Dessuten er Alpine-designet genialt, særlig når alle spillerene er så og si like, dvs. at man kan håndtere den neste Alpine-spiller ganske lett. Dessuten har Alpine et -meget- ryddig design og program. Jeg har selv en 9815RB som jeg kjøpte for 6100,- ny i januar. Den virker fortsatt som bare helsikke, og jeg vil kun holde meg til Alpine etter å ha eid denne spilleren. Det er så mange geniale detaljer de har tatt med som skulle vært på alt annet. En av de beste er at man kan slå av den innebygde forsterkeren om man skal ha bedre lyd i forsterkere og generelt få en mer stabil spiller med mindre strømtap etc. Genialt! Dessuten får man en annen 4V enn andre 4V'ere :p (En bedre en riktig nok).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by oleoleole

Alpine er helt klart bedre enn Clairon i forhold til pris. Dessuten er Alpine-designet genialt, særlig når alle spillerene er så og si like, dvs. at man kan håndtere den neste Alpine-spiller ganske lett. Dessuten har Alpine et -meget- ryddig design og program. Jeg har selv en 9815RB som jeg kjøpte for 6100,- ny i januar. Den virker fortsatt som bare helsikke, og jeg vil kun holde meg til Alpine etter å ha eid denne spilleren. Det er så mange geniale detaljer de har tatt med som skulle vært på alt annet. En av de beste er at man kan slå av den innebygde forsterkeren om man skal ha bedre lyd i forsterkere og generelt få en mer stabil spiller med mindre strømtap etc. Genialt! Dessuten får man en annen 4V enn andre 4V'ere :p (En bedre en riktig nok).

1. Det virker som det er utrolig at spilleren har vart helt siden januar uten problemer? ;)

2.Designet til Alpine har aldri endret seg, ser fortsatt ut som de er på 80 tallet :cool:

3.Jeg liker ikke at alle spillerene er like, jeg liker forandringer, nye muligheter, når alt er likt blir ting kjedelig.

min mening da..

Skulle jeg valgt blandt 3-4 spillere på markedet i en viss prisklasse hadde alpine aldri blitt vurdert.

Og det av den enkle grunn at spillerene de selger i dag, er lik spilleren en kamerat av meg kjøpte for 8 år siden.

Kan godt være det låter bra, men jeg vil at det skal se bra ut også :)

2009 - Ford Mondeo Titanium Sport - Powershift
2000 - Ford Focus
2000 - VW Polo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Zetec

1. Det virker som det er utrolig at spilleren har vart helt siden januar uten problemer? ;)

2.Designet til Alpine har aldri endret seg, ser fortsatt ut som de er på 80 tallet :cool:

3.Jeg liker ikke at alle spillerene er like, jeg liker forandringer, nye muligheter, når alt er likt blir ting kjedelig.

min mening da..

Skulle jeg valgt blandt 3-4 spillere på markedet i en viss prisklasse hadde alpine aldri blitt vurdert.

Og det av den enkle grunn at spillerene de selger i dag, er lik spilleren en kamerat av meg kjøpte for 8 år siden.

Kan godt være det låter bra, men jeg vil at det skal se bra ut også :)

1.) Jeg sier ikke at det er skikkelig utrolig at den har holdt siden januar, men er greit å ta det med seg, dessuten de som jobber med spillerene får nesten aldri/aldri spillerene tilbake pga. reperasjon etc. Det er luksuskvalitet i disse spillerene.

2.) Designet er meget ryddig som sagt, og selvom de har samme utseende som på 80-tallet, så er det også det mest geniale utseende som har blitt laget på headunits. Dessuten er det bedre at de forbedrer kvaliteten enn plasseringer.

3.) Kan ta eksempel med Sony headunits, det er et rotete virrvarr med null logikk, og nye "fancy" drit-brytere for å bytte spor etc. Noen med CD-skuff som er totalt ubrukelig og som vil ryke etter noen måneder pga. Sony's dårlige motorer etc. Og rot er hovedproblemet på de fleste spillere, f.eks. Kenwood, JVC, Panasonic osv. Pioneer har i alle fall klart å holde det nogenlunde ryddig og logisk.

..du skal få lov til å ha egne meninger...

Hvis utseende er viktigere enn lyden, så ser jeg ikke poenget.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har jeg sagt at utseende er viktigere en lyden ? Nei, jeg sier at utseende har noe å si når jeg kjøper en spiller.

Har hørt på en Alpine spiller jeg, og må si at jeg hører ikke at den er bedre enn en pioneer eller clarion spiller.

Jeg har hatt clarion og pioneer i mange år, og aldri hatt noe problemer med de..

De fleste gangene en spiller må til rep er når brukeren har koblet noe feil, lagt opp en dårlig jording osv..

Kjenner faktisk ingen som har måttet reparere en spiller pga fabrikkfeil eller noe sånnt, kjenner en som måtte fikse spilleren sin, men da var det brukerfeil, pga for dårlig jording..

2009 - Ford Mondeo Titanium Sport - Powershift
2000 - Ford Focus
2000 - VW Polo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Otto von Bismarck

På den annen side er kjeften hans større enn vettet, og han er mer radikal enn hva godt er.

Han har jo topplue i 30 varmegrader, loff på innerlomma,

og kjører på moped inn i kirken.

Så det han måtte lire av seg bør ingen forholde seg til.

Han forstår seg ikke det minste på stil. ;)

You said it! :D Men denne gangen er han inne på noe...spørr du meg :)

@lpher

Lexus GS300

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hallo!

Selv har jeg hatt Pioneer, sony, RF og nå alpine spiller i bilen.

Pioneeren var en MP7400, Denne var egentlig ok, bortsett fra den trege MP3 lesinga!

Sonyspilleren var den med helt display i front, og knapper bak fronten, denne virket joh, men var ikke god lydkvalitet i den.

Så hadde jeg RF 9220, Dette er den dårligste spilleren jeg har hatt! var tøft med motorisert front, men lydkvaliteten var ikke no å skryte av.

Kjøpte meg Alpine 9815 for en måned sian, å fikk en helt anen lydopplevelse i bilen. Nå føler jeg at jeg får MYE renere lyd ut av komponentsettet enn jeg klarte med noen andre spillere! Så jeg lærte værtfall en ting, drit i åssen "show" ting det er på spilleren! gå etter lydkvalitet, veld seriøse merker som ikke bare er no billig ting, så får en det en betaler for kan en si!

Angere ikke ett sekund på spillerbytte! selv om denn kostet litt pennger :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider