Gå til innhold

Ubrukelig program (Autoroute)

Ranger emnet

Peltz

Anbefalte innlegg

Ble litt frustrert, så måtte bar få ut litt eder og galle!!

Installerte Microsoft Autoroute igår, og tenkte nå skulle reiseruta nordover planlegges. Bor i Kristiansand, og skal hjem til nord, var planen, til Bjarkøy (Så du Farmen?? Naboøya). La inn kristiansand som start pkt, og bjarkøy som ende punkt, men neida, da manglet det noe rute tider, så det kunne han ikke legge inn rute på..greit tenkte jeg, la inn Kristiansand - oslo - trondheim - mo i rana - fauske...hva skjedde da? Joda programmet la inn enkleste ruten nordover..dvs først tar vi fergen fra krs til hirtshals, så fra hirtshals til oslo, så opp igjennom dalen, en reise på 250 - 300 mil, en vei... Går det ikke veier til oslo?

Så gikk jeg inn på gulesider, og la inn det samme, dvs jeg la inn krs - harstad, hva skjedde da? Joda, da poppet veien inn, gjennom østerdalen, opp igjennom helle gokko landet og opp til Harstad. En reise på 177 mil..

Hvorfor i heiteste skal mann bruke penger på ett slikt møkka programm som ikke virker ordentlig???????

Faen, blir så irritert, heldigvis var dette ett program som var med pc'n da jeg kjøpte den, og ikke noe jeg har kjøpt på egenhånd...

Ellers tror jeg at jeg hadde gått i vinkel, og litt til!!!!

Assholes in the rearview mirror are closer than they appear.

- -91 VW Corrado G60 "dyret"

X -89 VW Corrado G60

X -97 Polo 6N 16V

X -91 Corrado G60 "dyret"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner ikke helt at Kristiansand - Oslo (34 mil) skal være kortere med en timer lang båttur til danmar, og ny 6-7-8-9 timer med båt til oslo..er ikke helt med på den logikken..

Lupoboy, du kan tydeligvis sove lenge..

Samme om programmet har usannsynlig dårlig dekninger i Norge, hvis det er så dårlig, som det jo er, burde det kanskje ikke leveres på det norske markedet..selvfølgelig kan det være at det funker bra i utlandet, men det satser ikke jeg på. Hadde ikke stolt på den dritten, skulle jeg til ett sted jeg ikke er kjent!

X -89 VW Corrado G60

X -97 Polo 6N 16V

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Peltz

Ble litt frustrert, så måtte bar få ut litt eder og galle!!

Merkelig. Jeg har kjørt litt rundt med laptop på fanget. Den tok oss trygt fra Oslo, via sverige, ferge over til polen, gjennom polen, innom en del severdigheter, til Praha, til 5 forskjellige steder i tyskland og så hjem igjen. Fungerte aldeles utmerket. Dette var autoroute 2000, nå har jeg ordnet med 2004 som jeg tenkte å teste litt. Har også brukt autoroute litt i Norge, og syns egentlig det har fungert veldig bra her også.

Det er en del innstillinger i programmet om hva slags veier du foretrekker, om du vil ta ferge eller ikke, snittfart på forskjellige veier og sånt. Hvis det er noen andre som har brukt det tiligere, så kanskje innstillingene er spinnville og gjør at det blir merkelig. Kan være verdt å ta en titt på i hvertfall.

for ordens skyld, så har jeg ikke laptop på fanget når jeg kjører selv.

-fS

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Laptoppen står på dash'n i stede??? :D

Programmet ble installert og prølvet igår..og det virket sær dårlig for min del. Prøv du å legg inn Avreise kristiansand, stopp trondheim..Havner du også innom Danmark er saken biff..

X -89 VW Corrado G60

X -97 Polo 6N 16V

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har alle autoroute fra 2000 til 2004, og av disse er det kun 2002 som har noenlunde dekning i Norge, men dårlig her også, de andre har dekning i Oslo, og hele utlandet. Vil heller anbefale Route 66 for bruk i Norge, hvis du ikke skal lenger nord enn Hordaland, dette programmet finnes i norsk versjon også. Garmin Mapsource er også bra, men her står ikke gatenavn, og ruteplanleggingen er elendig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor ikke navigasjon nå? En for jo PDA-nav. og sånn DIN1-navigasjon (til montering i headunit-plassen) til en omtrent grei pris nå (6-8000,-). Har akkurat installert Blaupunkt E-1 nav. i bilen og med den følger detaljert kart over Skandinavia pluss hovedveiene i Europa. Ekstra kart for vestlige Europa koster ca. 2 lapper da men...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har bestilt TomTom Navigator 3 for PDA'en min med blutooth GPS socket. Kartene til TomTom dekker hele Norge, Sverige og Danmark + deler av Finland ned til gateplan.

Det jeg er litt engstelig for (siden jeg ikke har fått den enda) er at jeg skal få samme problemet som deg Peltz, at jeg blir sendt i alle mulige retninger før jeg kommer fram.. :rolleyes:

Kjører hjem til Harstad i juli så jeg får prøvd det ut da.

Volvo V70 D5 Premium 2003

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Peltz

Laptoppen står på dash'n i stede??? :D

Programmet ble installert og prølvet igår..og det virket sær dårlig for min del. Prøv du å legg inn Avreise kristiansand, stopp trondheim..Havner du også innom Danmark er saken biff..

Fant ei plate med autoroute 2001 her, så da måtte man jo prøve.

Ser greit ut her.

Fra kristiansand til trondheim :

Kjøre E18 til Oslo, og E6 derfra.

Jeg hadde i hvertfall ikke hatt noen betenkeligheter med å kjøre etter den veiledningen der.

Tilsammen 520 miles (hakke stilt den til km), og 1 dag, 3 timer og 47 min (kjøring fra 09:00 - 17:00 pr. dag)

-fS

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Merkelig, jeg måtte innom Danmark, enten Hirtshals, eller Fredrikshavn - oslo - sverige - trondheim..Skal se litt mer på programmet senere. Gidder ikke kjøpe PDA, har bærbar og det får holde...

Ville jo tro at ett slikt program skulle funke, i allefall langs hovedveiene i dette landet, men neida...

Får se i kveld.

X -89 VW Corrado G60

X -97 Polo 6N 16V

Lenke til kommentar
Del på andre sider