Gå til innhold

Seter (interiør)

partypulp

Anbefalte innlegg

Jeg sliter litt med at setene foran, og da spes førersetet knirker noe jævlig.

Noen andre som har dette problemet?

Tenker på å ta det ut å sjekke, men vet ikke om det går ann å gjøre noe med det.

Driver også å tenker litt på å trekke om setene samt dørtrekk.

Noen som vet om noen som gjør dette i oslo/akershus området..

Og som ikke tømmer lommeboken min totalt i samme slengen ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 30
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Originally posted by partypulp

Jeg sliter litt med at setene foran, og da spes førersetet knirker noe jævlig.

Noen andre som har dette problemet?

Tenker på å ta det ut å sjekke, men vet ikke om det går ann å gjøre noe med det.

Driver også å tenker litt på å trekke om setene samt dørtrekk.

Noen som vet om noen som gjør dette i oslo/akershus området..

Og som ikke tømmer lommeboken min totalt i samme slengen ?

Ja...knirker noe fælt til meg oxo...tenkte faktisk å slenge inn en tråd på det jeg oxo:p

Men det må da finnes en måte å gjøre noe med det på?

Smøre noen plass?:p

Har bare blitt verre og verre de siste månedene...

--> Nissan Primera 96 <--

X - Toyota Corolla 83

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 weeks later...

Ja det er greit og stramme alle skruene men husk og smør de bakre. Hvis ryggen er slarkete så kan du sjekke skruene til ryggen også. Da må sete ut og trekket må løsnes nede. Dra opp trekket litt og sjekk skruene til ryggen bak skumgummien. Det er to skruer på hver side av rygget. Har nettopp gjort dette da jeg bygde om til p11 seter i vogna mi. Så det skal ikke være no problem..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper jeg ikke ødlegger tråden din partpulp, men dette gjelder jo seter det også.

p10turbo: Jeg får ikke justert sete ryggen fram og tilbake. Det er ikke den reima fra hjulet man justerer med, som har ryki i værtfall. Har du noe anelse hva som kan ha ryki?

2001 Audi RS4 2.7 Biturbo

2011 VW Transporter TDI (firmabil)

2007 VW Transporter TDI 4Motion

2004 VW Transporter TDI

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Reim? kan ikke huske at det var no reim. Men jeg skal sjekke på bilen min etterpå. Har en p11 ramme her men der er det bare to drev og en aksel trevs over. Har vært borti at selve justeringsskruen har gått i dass. skruen er av plass og sporene inni blir slitt... Men du bor jo i nærheten av asker så det er bare og ta en tur innom, så kan jeg ta en titt.. Vi har pratet før på tlf. 98421110

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er reim ja.

Hadde som sagt ut setet mitt, og åpnet alle deksler.

Tok ut de fleste skruer, og smurte de opp.. Resultat = 0 knirk!

Synd jeg ikke leste p10turbo sitt svar før jeg gjorde dette, for da hadde jeg sikkert tatt å strammet de skruene han sa også.

Har fortsatt slark i setet.

Men får gjøre det når jeg tar ut setene for å rense de.. Fysj så møkkete de er. Det ser man når man få de ut i vanlig lys. :P

Primera:

har du forsøkt å løsne litt på de to skruene som sitter på tannhjulene til seteryggen? jo strammere de er jo hardere blir det å vri på det hjulet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider