Gå til innhold

Trimming 700+hk 200sx motor i Bilsport "Muppen"

Ranger emnet


arildh

Anbefalte innlegg

Er det flere enn meg som følger med på serien i Bilsport om trimming av SR20DET motoren ?

Sinnsykt bra! Denne serien får jo den "bygging av V8" serien til Appelgren til å virke som en tur på Biltema.

Den kjølinga som er gjort på den motoren er jo helt konge.

Er det noen som har sett noe lignende før ?

 

Skulle ikke forundre meg om flere "profilerte" motorbyggere her til lands lærer en del ved å følge med på denne serien.

Gøy å lese om hva de feks. mener om å fylle betong i kjølekanalene...

2004 Mazdaspeed MX-5 Turbo

 

Blog om bilen min --> http://www.mazdaspeedy.com

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by arildh

Er det flere enn meg som følger med på serien i Bilsport om trimming av RB20DET motoren ?

Sinnsykt bra! Denne serien får jo den "bygging av V8" serien til Appelgren til å virke som en tur på Biltema.

Den kjølinga som er gjort på den motoren er jo helt konge.

Er det noen som har sett noe lignende før ?

 

Skulle ikke forundre meg om flere "profilerte" motorbyggere her til lands lærer en del ved å følge med på denne serien.

Gøy å lese om hva de feks. mener om å fylle betong i kjølekanalene...

 

Det er ingen RB20DET, men en SR20det. RB motroen er rekke 6 mes sr er rekke4 bare.

 

Det er en standard s14 motor som er utgangs punktet. RB motorene sitter i Skyline ol. orginalt.

 

Les alt om prosjektet her: -->http://www.madtech.se/<--

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by IPturbo

Det jeg lurer på i forbindelse med den kjølingen, er at de velger å bruke et trykkløst kjøle system,

ville det ikke vært bedre å bruke en kraftigere pumpe og kjøre trykk for å øke kokepunktet?

 

 

Tommy

 

Greia var vel at de ikke skulle ha så stor fart på kjølevannet, slik at det ikke ville oppstå luftbobler i kjølevannet, noe som ikke skjøler i det hele tatt. Kjølesystemet var vel også bygd om slik at kjølevannet ikke har så lang veg på "runden", noe som betyr at det kanskje ikke trenger å ha så stor fart på kjølevannet.

-Volvo 244 GL 1980

"Genialt strøken", sitat Volvo-Lars, her på forumet

-Bruksbil/prosjekt: 1993 240GL

Prosjekttråd: http://www.bilforumet.no/showthread.php?p=1835955&posted=1#post1835955

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke sett noe, men for å stikke en liten Rambokniv i turbohjerte deres.....

 

Hva koster den å bygge ,hvis ola dunk hadde ringt Dr. Ernie og sa han ville ha en identisk motor????

 

300 store?

400 store?

500 store?.......

 

vært å tenke på......

 

å hvor lenge varer den før det må restaureres skikkelig...??

Min hjemmeside...

http://www.lefsa.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår