Gå til innhold

Trimming 700+hk 200sx motor i Bilsport "Muppen"

Ranger emnet


arildh

Anbefalte innlegg

Originally posted by nissan s13

Stod vel avbildet bremsepapirer i Bilsport?

 

Holdbarhet er vel ikke godt å si ennå.

 

Kan vel også lese litt her.

 

Sr20Det er nok en motor overlegen det meste annet tilsvarende.

 

Er det en slik "at least 800 bhp" Jun motor som det er linket til Reidar har hatt i standen sin på div treff ? Mener å huske det var et slikt toppdeksel på den.

Når evt får vi se den i aksjon ?

2004 Mazdaspeed MX-5 Turbo

 

Blog om bilen min --> http://www.mazdaspeedy.com

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by arildh

 

Er det en slik "at least 800 bhp" Jun motor som det er linket til Reidar har hatt i standen sin på div treff ? Mener å huske det var et slikt toppdeksel på den.

Når evt får vi se den i aksjon ?

 

Vet ikke når, men det er samme motor ja:D

-1995 Volvo 960

-2010 Touran R-edition

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by TG1

dere må huske at "muppen" kjøres på 95oktan også da.. mens dahlcrap (og mange flere) kjører på rejsing-såppa... ;)

 

Ikkr 98 octan engang altså?

- 1995 Celica 2.0 GT- med slicks og coilovers til bane

- 2015 Passat 2,0l 150hk TDI

- 2015 Zoe R210

- 1998 Corolla 1.3
x 1974 Boble, 1993 Vectra, 1998 Corolla 1,3, 2011 Outlander, 2008 Passat 4motion

Lenke til kommentar
Del på andre sider

95 oktan får en kjøpt overalt, men ikke 98okt..

 

Men en annen grunn er jo at flere av de mapper på 95okt, og sikrer motoren med å kjøre den på 98 etterpå.. Har de ikke problem på 95, så går det iallefall bra på 98okt liksom.. Ekstra sikkerhet bare..

03` Volvo V70 d5 197hk 470nm

01` Seat Leon 4x4 20vT

X: 92` Bmw 328 turbo 600+hk X: 85` Bmw E30 286hk+ M-power X: 86` Audi 90 Quattro 20v Turbo 400hk X: 86` Bmw M535i Turbo 500hk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...
Originally posted by boXer

 

Sikkert...

For hvorfor bygga så bra kjølesystem på et drag-motor?

 

Fordi bilen er en GATEbil...den skal kjøres som vanlig,til og fra treff. Uansett om treffet er 200 m unna eller 200 km. :)

Fast and cheap = not reliable

Cheap and reliable = not fast

Fast and reliable = not cheap

 

Suzuki GSX-R1100'86, nå GSX-R1342 Turbo/IC/EFI. 326 hk/184 Kg = 1.77 hk/kg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Bead-lock

Har ikke sett noe, men for å stikke en liten Rambokniv i turbohjerte deres.....

 

Hva koster den å bygge ,hvis ola dunk hadde ringt Dr. Ernie og sa han ville ha en identisk motor????

 

300 store?

400 store?

500 store?.......

 

vært å tenke på......

 

å hvor lenge varer den før det må restaureres skikkelig...??

 

Ca 260k svenske,sa Gøran... dvs Dr Ernie. Holdbarhet var så bra som fysisk/termodynamisk mulig av en såpass trimmet motor...med norske priser på alt snakker vi nok 300 k...og jeg fikk intrykk av at han fikk kompispriser på endel.. :)

Fast and cheap = not reliable

Cheap and reliable = not fast

Fast and reliable = not cheap

 

Suzuki GSX-R1100'86, nå GSX-R1342 Turbo/IC/EFI. 326 hk/184 Kg = 1.77 hk/kg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår