Gå til innhold

Nissan Sylvia S15

Ranger emnet

BLACK.PEARL

Anbefalte innlegg

Ok. Jeg vet at folk flest i bilmiljøet (interessen) i Norge liker/digger Nissan sin superbe S14... "Alle" har lyst på bilen, inkl. meg selv. Bilen er rå, ingenting å nekte der.

Men samtidig er det alltid at noen skal påpeke at Sylvia S15 er bare sååååååååååååå mye råere... Hvor mange finnes det av denne bilen i Norge? Hvor mye må en bla opp for å få en i ok stand reg'a i Norge?

Starten denne topic'en for å vite hvorfor folk forguder Sylvia'en...

(Skal forresten ha Toyota Celica T23 snart :D Skulle ha en S14a, men 35-40.000 i året kasko er litt for drøyt, og kasko er obligatorisk på en bil som dette...)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sånn jeg har forstått det er det ingen i Norge ennå, og dette er fordi den ikke er typegodkjent i europa, og må derfor igjennom en prosess på samme måte som skyline må for og få skilter.

Bruk diverse søkesider rundt om på nettet og finn biler til salgs, og bruk http://www.tyskland.org for å finne ut hvor mye det koster og få den inn i landet :)

02 Konebil - Offroader'n

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forhørte meg så vidt om pris på S15 og fikk høre at jeg kunne regne med 250-400k ferdig på hvite skilter. Vet ikke noe mer nøyaktig pris. Kommer vel litt ann på hva som er gjort med bilen og sånt. Har veldig lyst på bilen men er jo endel penger det er snakk om så får se når den tid kommer om jeg syntes den er verdt det. Bare å spare :rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by BLACK.PEARL

Jeg er for originale biler, hvis ikke en har behov for banekjøring.

Kom på noe annet!! Kan man hente en f.eks. skyline i Norge og kun bruke den til banekjøring? Eller kun ha den som show-bil/prosjektbil? Slipper man engangavgiftene da? Just few thougths... Tror jeg er på bærtur nå :D

Det går ann, du slipper engangsavgift, men må betale moms på 24% som alle andre varer som kommer inn til landet :)

02 Konebil - Offroader'n

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Jorgen

Det går ann, du slipper engangsavgift, men må betale moms på 24% som alle andre varer som kommer inn til landet :)

Så kunge :D Fattern har par bilinteresserte arabere som venner, skal ringe dem og spørre om de har ei bil eller to til overs :)

Kan jeg ikke si at jeg fikk den bilen i gave eller kjøpte den fra dem til 50 lapper eller noe slikt? Slippe masse moms da, hehe.

Just few thougths.. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider