MeZiaZ Skrevet Juni 23, 2004 Rapporter Share Skrevet Juni 23, 2004 hvor lang tid skal det ta fra man mister lappen...eller pol10 tar den da og til man får svaret på hvor lenge man mister den? Har en kamerat som mista lappen og han har ikke fått no svar enda.... gått 2 uker..... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fridjow Skrevet Juni 23, 2004 Rapporter Share Skrevet Juni 23, 2004 Ring politi kammeret der han hører kjemme, snakk med en jurist. Fortell juristen hele settingen da han mistet den, så vil han fortelle ca hvor lenge han mister den. De har en fast mal og gå etter. Men den endelige avgjørelsen får han etter at han har vært i avhørsretten, godtar han avhørsrettens dom, (som bare avgjør botens størrelse,eventuelt fengsel) vil han få en dom innen få dager. men det stopper ikke der, for det er ikke dommeren som bestemmer hvor lenge han mister lappen, det er juristen, dette tar han stilling til etter at dommeren har avgjort straffen, da det og miste førerkortet ikke blir sett på sm straff her i norge, kun allmenn prevantive hensyn. Men snakk med en jurist så vil han gi et ca svar, både på bot og utsettelse. Ring f.eks: Oslo politikammer på 22669050, der spør vil du snakke med "trafikk og påtale", når du kommer dit spør du etter en jurist. Og jeg håpet kompisen din ikke godtok at førerkortet ble beslaglagt? De tar det fordet, men det er et skjema du ikke må underskrive på da du uten forbehold innrømmer skyld, pluss at hvis du nekterde må gi deg et svar på hva som skjer videre innen tre uker, ellers må de gi tilbake førerkortet frem til saken er avgjort. Siter http://www.gatebil.no Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Precious Skrevet Juni 23, 2004 Rapporter Share Skrevet Juni 23, 2004 hvis han godkjente at de tok lappen hans, så kan de bruke så lang tid de vil, men ikke utover strafferammene. hvis han ikke godkjente at de tok lappen hans, så har politi 3uker på seg. Etter de 3ukene om han ikke har hørt noe, så er det bare å hente lappen på politisatsjon. Siter VACN - VW Audi Club Norwegen avd. Agder [x] VW Golf 5 R-TSI 2007mod [x] Opel Kadett C 1.2 1976mod (solgt) [x] VW Golf 2 1984mod (solgt) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MeZiaZ Skrevet Juni 23, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 23, 2004 Originally posted by Fridjow Ring politi kammeret der han hører kjemme, snakk med en jurist. Fortell juristen hele settingen da han mistet den, så vil han fortelle ca hvor lenge han mister den. De har en fast mal og gå etter. Men den endelige avgjørelsen får han etter at han har vært i avhørsretten, godtar han avhørsrettens dom, (som bare avgjør botens størrelse,eventuelt fengsel) vil han få en dom innen få dager. men det stopper ikke der, for det er ikke dommeren som bestemmer hvor lenge han mister lappen, det er juristen, dette tar han stilling til etter at dommeren har avgjort straffen, da det og miste førerkortet ikke blir sett på sm straff her i norge, kun allmenn prevantive hensyn. Men snakk med en jurist så vil han gi et ca svar, både på bot og utsettelse. Ring f.eks: Oslo politikammer på 22669050, der spør vil du snakke med "trafikk og påtale", når du kommer dit spør du etter en jurist. Og jeg håpet kompisen din ikke godtok at førerkortet ble beslaglagt? De tar det fordet, men det er et skjema du ikke må underskrive på da du uten forbehold innrømmer skyld, pluss at hvis du nekterde må gi deg et svar på hva som skjer videre innen tre uker, ellers må de gi tilbake førerkortet frem til saken er avgjort. Han godkjente IKKE at politiet tok lappen og han fikk heller ikke se noen måling.... Han spurte ikke engang om noe spess.... Sa bare at han skulle anmelde saken og spurte om adressen osv.... I tillegg så fikk han ikke noe spørsmål om å skrive under på noe heller... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fridjow Skrevet Juni 23, 2004 Rapporter Share Skrevet Juni 23, 2004 Hva skjedde egentlig? O.T: Du kommer ifra kolbotn? Siter http://www.gatebil.no Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MeZiaZ Skrevet Juni 23, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 23, 2004 Originally posted by Fridjow Hva skjedde egentlig? O.T:Du kommer ifra kolbotn? Stemmer.... Tja vi kom fra byen og inn mot der de holder på å bygge ut til 4 felts veg, men der var det omkjøring gjennom bjørndalen og i den anledning var det nedsatt til 50 km/h... husker ikke farten, men det kom ihvertfall en liten peugeot med blålys på taket og stoppet oss da og sa at vi kjørte alt for fort.... først sa han at han egentlig ikke hadde lyst til å gi tilbake lappen så kom en annen polti kar og klikka helt og sa at han skulle ha bilnøkkelen osv..... fikk tilbake bilnøkkelen da men ikke lappen.... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fridjow Skrevet Juni 24, 2004 Rapporter Share Skrevet Juni 24, 2004 Her er det bare og nekte!! De har tydlighvis ikke noen måling, for da ville de sagt det. Var ikke noen "alternativ" Kjøring inne i bildet? For da kan man bli dømt for uaktsom kjøring istedet Siter http://www.gatebil.no Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
rdl Skrevet Juni 24, 2004 Rapporter Share Skrevet Juni 24, 2004 haha..... er det han jævlen der ja? Gammal skjeggete gubbe jævel med en sivil hvit pug 306. han har stoppet en del andre og NEKTER brått å vise dem målinga.. men dette med at dem skal ta bilnøkla er jo bullshit. da er det bare å fike ned snuten fra sin skyhøye stol og ned på bakken igjen. Siter Verdensmester'n © EPC Chiptuning Spyshop Overvåking Dekkpartner Holmen-Bilgummi Autover Bilglass Crazy Wheels Design Felgimport Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
DCA Skrevet Juni 24, 2004 Rapporter Share Skrevet Juni 24, 2004 hos meg gikk det 4mnd tror jeg...anket-fikk svar etter 2 mnd.. det der med at du skal ha det igjen etter 3 uker eller no er riktig hvis påtalemyndigheten ikke finner det nødvendig å holde lappen din tilbake...og hvis du sier du vil ha den tilbake når de 3 ukene er gått ringer bare purken til påtalemyndigheten og får godkjening til å holde den lengre....som regel ihvertfall... kjipe greier!!:mad: Siter 08'Lexus is 220d sport - link: http://www.bilforumet.no/is-200-300/236051-photoshooot-nyvaska-lexus-is220d.html 00'Lexus is 200 sport (solgt) 88'ford sierra cosworth (2wd) (Solgt) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Terminator Skrevet Juni 24, 2004 Rapporter Share Skrevet Juni 24, 2004 Originally posted by MeZiaZ hvor lang tid skal det ta fra man mister lappen...eller pol10 tar den da og til man får svaret på hvor lenge man mister den? Har en kamerat som mista lappen og han har ikke fått no svar enda.... gått 2 uker..... Noen (faktisk) seriøse råd fra "en gammel traver": - Ikke samtykk i førerkortbeslag (ved å gjøre dette sparer du nemlig politet masse jobb og bevisførsel/forklaringsskriving. Og nekt gir deg rett til lappen tilbake innen 3 uker til saken er avgjort av jurist) - Ikke forklar politiet noe om kjøringa di (da setter de sammen sin egen versjon og din forklaring til sin rapportforklaring som da virker mer utfyllende og troverdig!) - Vær høflig og rolig når du snakker med både politi på stedet og jursiter etc! Hvis politiet har målt deg og har nok vitner (to stk politi i bilen) så kan du være buttfucka uansett, men da har du i hvertdall ikke hjulpet de på veien... - Ikke bli nervøs hvis politiet skremmer deg med sak og saksomkostninger når de tar lappen din og vil ha deg til å samtykke!! Du får en sjanse til å godta et tilbud fra jurist når han har behandlet saken. Det skal mye til for å bli idømt saksomkostninger i en evt senere straffesak (hvis du ikke vedtar forelegg/inndragelse fra jurist)! Lykke til godtfolk! Dersom UP hadde brukt hodet litt mer, så hadde jeg vært mer velvilling innstilt... :) Siter Vennlig hilsen RK Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MeZiaZ Skrevet Juni 24, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 24, 2004 Takker for noen bra svar! Tenker jeg tar meg en tur på poltistasjonen på tirsdagen å henter lappen!!! Gått tre uker da vettu...... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MeZiaZ Skrevet Juni 24, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 24, 2004 Originally posted by Tape-R haha..... er det han jævlen der ja? Gammal skjeggete gubbe jævel med en sivil hvit pug 306. han har stoppet en del andre og NEKTER brått å vise dem målinga.. Jepp det var nok den karen der ja... han kjørte i en sliiite hvit pug... morroa stoppa ikke der.... det kom nemlig en politikar i en "go'e Bussa" buss eller varebil eller noe....leid eller no muligens men.... skrallt dette ass... Schtøggeste politibilen jeg har sett ihvertfall..... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
rdl Skrevet Juni 24, 2004 Rapporter Share Skrevet Juni 24, 2004 Originally posted by MeZiaZ Jepp det var nok den karen der ja... han kjørte i en sliiite hvit pug... morroa stoppa ikke der.... det kom nemlig en politikar i en "go'e Bussa" buss eller varebil eller noe....leid eller no muligens men.... skrallt dette ass... Schtøggeste politibilen jeg har sett ihvertfall..... høhø... han jævlen med pugen har jeg pressa en del ganger.. liggi tett opp i rump apå han siden han kjørte 65 i 80 sona.... han trodde han skule brife med leke blålys... da kjørte jeg bare forbi og dura på... gammal gubbe faen. kjører du over 120 så dauer han av hjerte innfarkt Siter Verdensmester'n © EPC Chiptuning Spyshop Overvåking Dekkpartner Holmen-Bilgummi Autover Bilglass Crazy Wheels Design Felgimport Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MeZiaZ Skrevet Juni 24, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 24, 2004 Originally posted by Tape-R høhø... han jævlen med pugen har jeg pressa en del ganger.. liggi tett opp i rump apå han siden han kjørte 65 i 80 sona.... han trodde han skule brife med leke blålys... da kjørte jeg bare forbi og dura på... gammal gubbe faen. kjører du over 120 så dauer han av hjerte innfarkt Jepp var nok denna karen men han var helt latterlig.... Han spurte tilogmed om jeg visste hvor fort jeg kjørte...... svarte at jeg ikke visste det..... det var da det klikka for han.... han sa ikke noe om hvor fort jeg kjørte heller så.... hehehe.... han visste vel ikke han heller..... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
blixanio Skrevet Juni 24, 2004 Rapporter Share Skrevet Juni 24, 2004 Originally posted by Terminator Noen (faktisk) seriøse råd fra "en gammel traver": - Ikke samtykk i førerkortbeslag (da sparer du politet masse jobb og bevisførsel/forklaringsskriving OG du har krav på lappen tilbake innen 3 uker uansett!) - Ikke forklar politiet noe om kjøringa di (da setter de sammen sin egen versjon og din forklaring til sin rapportforklaring som da virker mer utfyllende og troverdig!) - Vær høflig og rolig når du snakker med både politi på stedet og jursiter etc! Hvis politiet har målt deg og har nok vitner (to stk politi i bilen) så kan du være buttfucka uansett, men da har du i hvertdall ikke hjulpet de på veien... - Ikke bli nervøs hvis politiet skremmer deg med sak og saksomkostninger når de tar lappen din og vil ha deg til å samtykke!! Du får en sjanse til å godta et tilbud fra jurist når han har behandlet saken. Det skal mye til for å bli idømt saksomkostninger i en evt senere straffesak (hvis du ikke vedtar forelegg/inndragelse fra jurist)! Lykke til godtfolk! Dersom UP brukt hodet litt mer, så hadde jeg vært mer velvilling innstilt... :) interressant.. mista lappen natt til idag skjønner du. samtykket ikke til inndragelse av lappen. erkjente forholdet.. det var klart at jeg kjørte for fort da. sa at jeg erkjente men samtykket ikke fordi jeg synes at det var forsvarlig å kjøre i 142 i 100 sone.. nye e18 sør for drammen. kl var 0130. INGEN biler ute på veien.. jeg var høflig og blid under hele samtalen.. jeg er døv hadde med frua. ho kan tegnspråk så tolka ho.. fikk politiet til å slå av blålysa for det er forstyrrende når vi snakket tegnspråk hehe.. han karen spurte om jeg ville se målinga.. sa ja og gikk bort til bilen hans. begynte å snakke om papirarbeidet.. adresse ++ masse shit. hvor fucked er jeg? ble tatt i 142 og grensa for å miste lappen er 141. hvor stor er sjangse for å få tilbud om kun bot. betaler gjerne en feit bot bare jeg får beholde lappen. øy. han var alene.. har det noe å si? må de være to for å ta meg? Siter - 87 Mitusbishi Colt chicken Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg