Gå til innhold

Bilblad-forside

Ranger emnet

Laaars

Anbefalte innlegg

Veldig bra begge 2, men lettere å se en del feil på forside nr.2

Noen eksempler (Dette er personlige meninger)

Den øverste svarte stripa bør være noenlunde lik som den i bånn slik at du trekker en helhet i disse.

Skrifta jevnt over er forsåvidt ganske kjedelig og du bør ha litt mer sprakende farger! Litt mer kontraster, for å lokke oppmerksomhet mot bladet ikke sant?

Dessuten ville jeg fjerna den blå bilen i bakgrunnen der pga den viser ikke noen særlig sterk side av seg selv og det holder med en show-off bil på forsiden.

Turboen du har satt på der ser veldig klipt og limt på ut. Prøv å trekk en ramme rundt eller lignende.

Du har muligens brukt litt mange farger, om ikke MANGE så har du brukt noen vidt forskjellige farger. Prøv å hold deg til en eller 2 basicfarger også skjær av med èn 3. farge! Hovedregler i design :)

Det bilde du har posta nederst der av den gule bilen ser litt rart ut, prøv med en annen type ramme.

Jeg ville kanskje vridd SKYLINE GTR R34 med klokken littegrann så den ligger i vinkel med fronten på bilen. Kanskje mekke skrifta enda mer så den passer med bilens form og farge?

Legg mer tid og små detaljeffekter i skrifta, den er faktisk svært viktig.

Kom på en ting til slutt. Om du har blå bakgrunn i bildet bør du kanskje holde deg til sjangrer innen blått og hvitt på denne siden? Blir jo litt Marina-aktig da :D Men prøv deg frem! Veldig bra forsåvidt, men nå bare påpeker jeg det jeg ser som ikke er bra :) Som jeg har sagt før så håper jeg ikke du tar deg nær av det!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

lars, strekkoden må du gjøre noe med.. få den integrert på en måte som gjør at du ikkje ser den uten å leite etter den.. jobber på bensinstasjon, og det hender at eg må leite etter strekkodene når folk kommer dragende med blad de skal ha, plagsomt akkurat då, men designmessig e det mye finere..

Bil: 07 Volvo V70

Tidligere biler: 97 740, 97 Subaru Justy 4x4,97 Fiat Brava, '86 240 GL (LPG), '91 Volvo 940 GL (LPG), '92 Volvo 945 Turbo, '86 Volvo 240 GLE, '85 Opel Rekord 2.0S, '90 Ford Scorpio 2.0i GL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg prøvde meg på å lage en bilblad-forside i Paint Shop Pro. Det er første gang jeg gjør dette. Fargevalget ble tatt ut i fra at RX-8en var gul, så jeg synes det passet best med rød og svart til å kompensere. Det var ikke bevisst å ha samme fargevalg som Laaars. Jeg er heller ikke registrert på det forumet som ble nevnt, så dette er vel ikke et bidrag til konkurransen, var heller for å teste hvordan det var.

Første versjon:

modmag_01_small.jpg

Med litt annerledes overskrift:

modmag_01_3d_small.jpg

Her er begge i original størrelse:

Første versjon

Annerledes overskrift

Lenke til kommentar
Del på andre sider