Gå til innhold

Bremseklosser til GT-R?

Ranger emnet

safoll

Anbefalte innlegg

• Svar 31
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Originally posted by Puff

Morsomt å ta de bilene som er skrytt opp i skyene, sånnt som alt som heter bmw da :D

Har ikke fått prøvd bilen min mot en cosworth enda, men det blir nok:D

Han sa hva han skulle ha for den, men jeg husker ikke så forferdelig godt, men tror det var 25 000, skulle vist være en ganske værsting.

Kjører på noe felger som ligner på de orginale jeg, den syyyke dekk dimmen da : 205/55/15, kjennes ut som den saab 900'n vi har :D blaut og ekkel i svingene,huff og huff.....

Skal du på drag i kr.sund i helga da?

OK. 25000,- blir nok muligens i dyreste laget.. :rolleyes:

Hadde sånn smått planer om å melde meg på drag i helga faktisk, men tror ikke det blir dratt i hele tatt nå.. ;)

Syns egentlig det er litt merkelig med denne ventiltikkinga ass. Den skal vel egentlig ikke ha noe med turboen å gjøre, med mindre turboen har gjort slik at det ikke kommer oljetrykk til toppen? :eek:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Zwan

OK. 25000,- blir nok muligens i dyreste laget.. :rolleyes:

Hadde sånn smått planer om å melde meg på drag i helga faktisk, men tror ikke det blir dratt i hele tatt nå.. ;)

Syns egentlig det er litt merkelig med denne ventiltikkinga ass. Den skal vel egentlig ikke ha noe med turboen å gjøre, med mindre turboen har gjort slik at det ikke kommer oljetrykk til toppen? :eek:

Mye ventiltiking hører ikke bra ut, det fikk jeg også rett før motorhavariet sist. Var beegynt å bli dårlige veivlager så mistet jeg litt olje trykk.

For å bli gammel og klok må du ha vært ung og dum en gang..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Mr.X

Mye ventiltiking hører ikke bra ut, det fikk jeg også rett før motorhavariet sist. Var beegynt å bli dårlige veivlager så mistet jeg litt olje trykk.

Ok, men uansett er det vel litt rart at det skjedde akkurat nå? Godt mulig det bare har vært jeg som ble litt "paranoid" til lyder og slikt etter at jeg oppdaget oljen.. :rolleyes:

Skulle ikke oljelampen lyst ved tapt oljetrykk da? :eek:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Zwan

Ok, men uansett er det vel litt rart at det skjedde akkurat nå? Godt mulig det bare har vært jeg som ble litt "paranoid" til lyder og slikt etter at jeg oppdaget oljen.. :rolleyes:

Skulle ikke oljelampen lyst ved tapt oljetrykk da? :eek:

Lyste ikke på min. men er jo bare å få målt trykket det.. min hadde også trykk ut i utluftingsslangen noe som gjore at den blåste ut olje gjenom dumpen..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bremsklossene bak på GT-R kommer i to varianter, en for de med ABS, og en for de uten. Jeg mener å huske at du har ABS, så dette må du spesifisere når du bestiller. Jeg kjøpte EBC til min, og fikk feil bak. Jeg dro bare ned til Brakes Norge og byttet til rett type, så jeg regner med at gutta der nede er klar over "problemet".

Jeg ville forresten ikke anbefalt deg å kjøre drag med bilen. Det er lett å bli revet med, selv om du lover deg selv å kjøre forsiktig. Det er lett å ta girkassen, spesielt med den clutchen du har. Bare et tips, selv om det ser ut som om det ikke blir mulighet pga motorproblemene dine. Vi hadde forresten samme problem med Skylinen til bruttern, der sprutet det olje fra ventileringen på olje-catchtanken når vi kom opp på 1.4 bar. Dette er det samme som skjer på den, men siden du ikke har en sånn tank vil det kunne komme ut fra dumpventilen. Det kan såklart også være mye annet som gjør det, vi får bare håpe at det ikke blir så kostbart (selv om det fort kan bli det,husker når motoren gikk i GT-R`en min :()

Don`t fool with the old school

Corolla KE25 prosjekttråd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by TP Racing

Bremsklossene bak på GT-R kommer i to varianter, en for de med ABS, og en for de uten. Jeg mener å huske at du har ABS, så dette må du spesifisere når du bestiller. Jeg kjøpte EBC til min, og fikk feil bak. Jeg dro bare ned til Brakes Norge og byttet til rett type, så jeg regner med at gutta der nede er klar over "problemet".

Jeg ville forresten ikke anbefalt deg å kjøre drag med bilen. Det er lett å bli revet med, selv om du lover deg selv å kjøre forsiktig. Det er lett å ta girkassen, spesielt med den clutchen du har. Bare et tips, selv om det ser ut som om det ikke blir mulighet pga motorproblemene dine. Vi hadde forresten samme problem med Skylinen til bruttern, der sprutet det olje fra ventileringen på olje-catchtanken når vi kom opp på 1.4 bar. Dette er det samme som skjer på den, men siden du ikke har en sånn tank vil det kunne komme ut fra dumpventilen. Det kan såklart også være mye annet som gjør det, vi får bare håpe at det ikke blir så kostbart (selv om det fort kan bli det,husker når motoren gikk i GT-R`en min :()

Hallo Trond! :)

Stemmer at det er ABS ja, var det de på Mazda i Molde fant ut ang. bremseklossene mine i dag.

Fikk også feil bremsecaliper med dem, går ut ifra at det har med ABS å gjøre det også.

Drag blir ikke aktuelt, selv om det selvfølgelig er fristende. ;)

Syns den er ganske så eksklusiv denne bilen, og da blir den behandlet deretter, selv om ett eller annet er fryktelig galt i motorrommet.. :rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Darkstar

Takker! :D

Noen som vet delenummeret på EBC skiver foran og bak da?

Husker ikke helt men mener dem måtte spesial lages da det ikke fantes til den bilen, var innom ebc med skiva til min bil men husker ikke om vi fant noe. men ble for dyrt synes jeg, synes ikke dem skivene er så fin heller..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Mr.X

Husker ikke helt men mener dem måtte spesial lages da det ikke fantes til den bilen, var innom ebc med skiva til min bil men husker ikke om vi fant noe. men ble for dyrt synes jeg, synes ikke dem skivene er så fin heller..

Ok!

07' Audi A3 Sportback 2,0 TDI

X - 96' Audi S6, X - 92' Mazda 323 GT-R, X - 99' Passat 1,8T

Lenke til kommentar
Del på andre sider