Gå til innhold

Fjerning av emblemer/merker golf 4

Ranger emnet

vwfreak

Anbefalte innlegg

For å fjerne rute senkeren til søstra mi brukte jeg bare hår føner og varmet opp, og dro det pent og fint av.. Trodde faktisk ikke at det var så lett..

Vet desverre ikke om det syns at du har tatt de av, men syns kanskje litt hvis de har satt på lenge..? Ikke sikker..

Håper det var til hjelp..?

[o]2005-mod. VW Golf V

[x]2001-mod. VW Bora 1,8T Getta

[x]1999-mod. VW Golf IV

[x]1999-mod. Honda Civic HB

Lenke til kommentar
Del på andre sider

emblemer er somregel limt fast, var det på min Mk3.

på jobb pleier vi å bruke tapet kniv med lang blad og legge mellom limen og emblemet, men den tryggeste måten er nok og varme limen opp med en varmluftspistol og dra av emblemet, for å fjerne limen som siten igjen bruker du Sitrus rens som løser opp lim, vask godt etterpå.

VW Volf Mk3

OEM+ <3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For å fjerne merkene bruker du tanntråd, legg denne bak merkene og "sag" med denne. Limrestene tar du bort med sitrus-spray eller annen "lim-fjerner" (får forskjellig sånt på bilrekvisita plasser inkl biltema)

Tanntråden greier ikke å skade lakken, så dette er mye bedre enn bruk av eksempelvis kniv.

Når det gjelder det store VW merket på bakluka så er dette "felt inn" i bakluka, så om du fjerner merket vil du fremdeles ha en innfeldt runding på luka.

Etter at merkene og limrester er fjernet polere du bare over og ingen kan se at det noen gang har vært et merke der

lykke til

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by vagen

Fjerner du listene til dørene så sitter du igjen med en gjeng digre hull. "¤&"¤%"# volkswagen for den ræva patenten der. var ett "¤&"¤%"%¤ å fjerne de og få sveiset igjen hullene.

ikke på golf 4 der er de limt.

DOFFEN

Alt av golf 1 deler kjøpes (til rett pris)

Har også mye deler til golf 1 og golf 2,

hvis noen trenger så er det bare og spørre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by pumpedyse

ikke på golf 4 der er de limt.

Listene som går langs dørene (midt på dørene) er klipset fast, så det er MANGE og STORE hull når du fjerner dem.

Og ikke prøv og fortell meg noe annet, for jeg bygde den golf'en her:

http://www.bilforumet.net/showthread.php?s=&threadid=12217&perpage=15&pagenumber=1

og jeg husker GODT hvor drittjobb dørene var!

Så det så! :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by vagen

Listene som går langs dørene (midt på dørene) er klipset fast, så det er MANGE og STORE hull når du fjerner dem.

Og ikke prøv og fortell meg noe annet, for jeg bygde den golf'en her:

http://www.bilforumet.net/showthread.php?s=&threadid=12217&perpage=15&pagenumber=1

og jeg husker GODT hvor drittjobb dørene var!

Så det så! :-)

kansje det var det på en 98 mod. på min 2001 mod så er alle listene på dørene limt...:anger:

DOFFEN

Alt av golf 1 deler kjøpes (til rett pris)

Har også mye deler til golf 1 og golf 2,

hvis noen trenger så er det bare og spørre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 1 month later...
Originally posted by mono

..men den tryggeste måten er nok og varme limen opp med en varmluftspistol..

ikke helt enig, den tryggeste måten er å bruke hårføner, det holder i lange baner.. er man litt uforsiktig med varmepistolen ødelegger man fort lakken.

brukte hårføner og tapetkniv på en polo 6n en gang, og det gikk unna enkelt og greit på etpar minutter :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 5 months later...

Gjorde dette selv i dag... Gikk på 4 min... Jeg og en kammerat. Han satt med hårføner og føna, mens jeg dro tanntråd mellom lakken og merket. Altså gjennom limet!! det limet som blir igjen tar du lett bort, dersom kammeraten din sitter med fønern på.. ;) tok så bort restene med litt white spirit:D helt glimmrende;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider