Gå til innhold

Kjøpsråd Corrado G60

Ranger emnet


prophets

Anbefalte innlegg

Etter å ha fulgt med en del på Corrado-forumet har jeg forstått at det er en del folk med erfaring/peiling på Corrado her, derfor tenkte jeg å lage en tråd hvor jeg kan få noen tips til jeg skal ivei å se på en Corrado til uka :)

Så spørsmålet er vel om dere har noen spesielle ting som burde sjekkes?

Rust? G-laderen? Motor? Drivverk?

Del gjerne erfaringene deres i denne tråden, og hvis det noe annet som burde nevnes så skriv det her :D

`94 Audi S2 coupe

 

`91 VW Corrado G60

 

x `99 Honda NSR125

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ligg unna!!

 

En kompis av meg har kjøpr corrado g 60 for snart 1 år siden., total kjøreglede er underkant av 3mnd.... Konstant på verksted.

 

i forrige uke begynte g laderen hans å ta kvelden........ IGJEN!.....

Bruk penga på noe fornuftig

Verdensmester'n ©

  • EPC Chiptuning
  • Spyshop Overvåking
  • Dekkpartner Holmen-Bilgummi
  • Autover Bilglass
  • Crazy Wheels Design
  • Felgimport

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Tape-R

ligg unna!!

 

En kompis av meg har kjøpr corrado g 60 for snart 1 år siden., total kjøreglede er underkant av 3mnd.... Konstant på verksted.

 

i forrige uke begynte g laderen hans å ta kvelden........ IGJEN!.....

Bruk penga på noe fornuftig

 

uhm....

tror ikke det var det han spurte om .....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg må si at jeg er MEGET fornøyd med bilen min jeg! Et problem er G-laderen, den må overhales ganske ofte, spørs på trimming osv... Ikke noe rust, men vet at klarlakken på de eldre kan være noe problematisk... Flasser av ved f.eks en steinsprut... En ting kan jo være at jeg har hatt flaks, fikk med kvitteringer på til sammen 60000,- på 1 1/2 år, tror det har noe å si...

Veldig gøyal bil da!

 

"all sladding ble plutselig "drifting" og nå er alle biler

med små felger og div chrome "oldschool"....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Tape-R

ligg unna!!

 

En kompis av meg har kjøpr corrado g 60 for snart 1 år siden., total kjøreglede er underkant av 3mnd.... Konstant på verksted.

 

i forrige uke begynte g laderen hans å ta kvelden........ IGJEN!.....

Bruk penga på noe fornuftig

 

Bare å sende laderen på overhaling på RIKTIG sted da, så er det ikke noe problem med det

 

 

Når du skal kjøpe bil bør du sjekke ladetrykket. Det skal ligge rundt 0,6-0,65 på en bil med 78 mm (orginalt) ladehjul. Ta også av slangen til intercooler. I denne skal det være en tynn film med olje, ikke noe mer

No SPEAKERS

NO BODYKITS

NO BULLSHIT

M3-speil, like moderne som bakrutesjalusi

M3-speil, M3-sideskjørt og RS-fangere, også kalt nybegynnerfeil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er en ting du må huske, bilene er fra 10 - 15 år gamle. Og der er mange som ikke har tatt seg bryet med å bytte slitedelene. Noe må du regne med, slik som bremser og dempere, ellers tror jeg ikke (har ikke vært borti) no større på mine to biler. (Har hatt to Corradoer, en til salgs nå).

 

Vil påstå at g laderen er den delen som i første runde er viktig, da den koster en del, hvis den er bare sarv. Finn en bil med nyoverhalt G lader, så er du gått på vei. Mener karosseriet er galvanisert på de, og at de derfor ikke ruster så fort.

 

Ellers er der slitedeler som clutch, brems, fordeler, dempere, eksos, gummislanger osv som er saken.

 

Ser du min salgs annonse her på forumet, ser du en bil som er i relativt god stand, etter 15 år på veien. Jeg kjøpte min bil i mars, skal selge nå pga nytt prosjekt, men en ting jeg fant ut, var at bilene som kostet lite, (40 -50) gjerne hadde en svært god grunn til at de kostet såpass lite. Og jeg fant flere biler i prisklasse 75 - 85 som ikke var i bedre stand enn min var.

 

Endte med en løsning midt på treet selv, som er fikset for en del tusen (ca 15000 med kvittering), en del overraskelser som selger ikke informerte om.

Assholes in the rearview mirror are closer than they appear.

- -91 VW Corrado G60 "dyret"

X -89 VW Corrado G60

X -97 Polo 6N 16V

X -91 Corrado G60 "dyret"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Tape-R

ligg unna!!

 

En kompis av meg har kjøpr corrado g 60 for snart 1 år siden., total kjøreglede er underkant av 3mnd.... Konstant på verksted.

 

i forrige uke begynte g laderen hans å ta kvelden........ IGJEN!.....

Bruk penga på noe fornuftig

 

At kameraten din kjøpte ett vrak betyr ikke at alle corradoer er ihjelkjørte vrak.

 

on-topic:

Sjekk lader nøye.... har du ikke peiling på den så få noen som har det til å sjekke den.

Ang drivverk så er det greit men kassene er svake for "idiotkjøring" (les:masse spinning og herjing)

ellers er oljeforbruk og motor greit å sjekke.... rådelager har en tendens til å ta kvelden mellomg 150 og 200` pga den ekstra belastningen som laderen er. Merker du dette i tide slipper du unna med kun nye lagere

Ellers er hjullagere utsatt pga breie hjul,sjekk håndbrekk og at ABS funker...

Har for mange biler....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En ting er jo at dem fleste som har corrado eller har hatt bilen er fornøyd selv om det har vært en del reparasjoner og mikk.

 

Jeg vil forsovidt ikke anbefale bilen hvis du ikke vet at frem på en fastnøkkel.

 

Viktigste tingene å sjekke er som sagt G-lader.

 

Det er nok også bedre å kjøpe en som er i bra stand som koster litt mere enn en som bærer preg av å være sliten. Motorene holder godt, så km har ikke så mye og si bare g-lader og andre ting er godt vedlikeholdt, da har du morro mange mil. Rådelagrene begynner som regel bli litt slitte ved 150-200 000km pga den ekstra belastningen g-laderen gir på veiva.

 

Har enda ikke sett en corrado med store rustproblemer, så har ikke fått inntrykk av at dette er vanlig. Et sted som er greit å sjekke er under batteriet (vanlig rustfelle), og i hjulbuer (skader etter evt subbing).

 

Mange som har hatt problemer med ABS, typisk er at en av sensorene feiler. Ellers så er det en del som har problemer med takluke, dørhandtak bør man være forsiktig og ikke rive i når det kryper ned på gradestokken (har byttet 6-7stk selv så langt).

 

Har hatt min i 5,5år nå og har absolutt ikke tenkt å bytte med det første.

 

 

 

;)

Holdt avstand - vi ruller - Follogutta

 

Corrado exG60, ex G60T, ex 16vG60, soon 16vT

83` Volkswagen Golf Cab (forsøk på bruksbil)

--- follo.vwaudi-club.no ---

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har hatt min Corrado i 1 år nå, og har dannet meg et rimelig

bra inntrykk over bilen. Spess siden jeg skrur på mange andre

sine raddoer også.

 

G-lader er et viktig punkt. Sjekk ladetrykk, oljemenge i slangene

og ta av dekselet som står oppå lader/dynamo og sjekk

cog-beltet (det lille beltet).

 

Ellers er det en grei bil, med samme feil og kvaliteter som Golf.

Håndtakene er jo et stort problem da, men mine har ikke røket

enda - men regner med de gjør det før eller siden.

Ellers er rust et skjeldent problem. Men takluke er også som

noen andre sier verdt og nevne. Ellers er det ofte sånn uviktig

småtull som er problemet. Feks lys i brytere etc.

 

Noe som alle andre har glemt er håndbrekk/calippere bak.

Det er ofte tull med det på Corrado. Tror Golf 3 passer over,

så må du bytte legg om til Golf 3 cal.

 

Ellers så er det en skikkelig råmorsom bil og kjøre. Den sitter som

faen på veien og med litt mods drar den rimelig godt. Min har

65mm ladehjul på orginal lader, Ractive filter, Golf port ut av lader,

bortkoblet intercooler, chip og ISV re-route system. Dette gav meg et

ladetrykk på litt under 1 bar, og den gjorde vel 0-100 på rundt

om 7 sekunder. Muligens litt under. Den holder nå følge med

japsebilene som er oppgitt til ca 240 hk. OBS! Orginalt går den

skikkelig møkk elendig, så ikke bli skremt av dette.

 

Men gjør som normalt - ta et grundig overblikk over bilen.

Men sats på en bil til over 60.000 - mitt inntrykk er at de som

ligger på 40-60.000 er skikkelig møkkabiler. (dog ingen regel

uten unntak)

 

Raymond

Raymond

 

89' Audi CTQ

83' GTi (2 stk)

96' GSX-R

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by RS2-GTi

Jeg har hatt min Corrado i 1 år nå, og har dannet meg et rimelig

bra inntrykk over bilen. Spess siden jeg skrur på mange andre

sine raddoer også.

 

G-lader er et viktig punkt. Sjekk ladetrykk, oljemenge i slangene

og ta av dekselet som står oppå lader/dynamo og sjekk

cog-beltet (det lille beltet).

 

Ellers er det en grei bil, med samme feil og kvaliteter som Golf.

Håndtakene er jo et stort problem da, men mine har ikke røket

enda - men regner med de gjør det før eller siden.

Ellers er rust et skjeldent problem. Men takluke er også som

noen andre sier verdt og nevne. Ellers er det ofte sånn uviktig

småtull som er problemet. Feks lys i brytere etc.

 

Noe som alle andre har glemt er håndbrekk/calippere bak.

Det er ofte tull med det på Corrado. Tror Golf 3 passer over,

så må du bytte legg om til Golf 3 cal.

 

Ellers så er det en skikkelig råmorsom bil og kjøre. Den sitter som

faen på veien og med litt mods drar den rimelig godt. Min har

65mm ladehjul på orginal lader, Ractive filter, Golf port ut av lader,

bortkoblet intercooler, chip og ISV re-route system. Dette gav meg et

ladetrykk på litt under 1 bar, og den gjorde vel 0-100 på rundt

om 7 sekunder. Muligens litt under. Den holder nå følge med

japsebilene som er oppgitt til ca 240 hk. OBS! Orginalt går den

skikkelig møkk elendig, så ikke bli skremt av dette.

 

Men gjør som normalt - ta et grundig overblikk over bilen.

Men sats på en bil til over 60.000 - mitt inntrykk er at de som

ligger på 40-60.000 er skikkelig møkkabiler. (dog ingen regel

uten unntak)

 

Raymond

 

Bortkoblet intercooler???? :rolleyes: ja det er nok ett sjakktrekk av dimensjoner.... se opp for brente stempler

Har for mange biler....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, men tok bort intercooleren i påvente av innstallasjon av ny.

Men luften ble ikke særlig varm faktisk ... merkelige greier ...

 

Men uansett ... luretriks. Prøv og fjerne den .. bare for en

prøvetur om så er. Du henter nok 0,5-1 sec på det 0-100 feks.

Orginal intercooler er skikkelig dårlig.

 

Raymond

Raymond

 

89' Audi CTQ

83' GTi (2 stk)

96' GSX-R

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by RS2-GTi

Ja, men tok bort intercooleren i påvente av innstallasjon av ny.

Men luften ble ikke særlig varm faktisk ... merkelige greier ...

 

Men uansett ... luretriks. Prøv og fjerne den .. bare for en

prøvetur om så er. Du henter nok 0,5-1 sec på det 0-100 feks.

Orginal intercooler er skikkelig dårlig.

 

Raymond

 

Org IC har vært veggpryd i garasjen i flere mnd allerede.....

kjører med rallye IC og radiator

fmicrado.jpg

Har for mange biler....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by nitewlkr

 

Org IC har vært veggpryd i garasjen i flere mnd allerede.....

kjører med rallye IC og radiator

fmicrado.jpg

 

 

Thats my boy! :thumbsup:

Holdt avstand - vi ruller - Follogutta

 

Corrado exG60, ex G60T, ex 16vG60, soon 16vT

83` Volkswagen Golf Cab (forsøk på bruksbil)

--- follo.vwaudi-club.no ---

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår