prophets Skrevet Juni 27, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 27, 2004 Corradoen jeg skal se på har gått ca 170kkm, da er det vel kanskje på tide å bytte rådelagrene snart? Er dette en STOR jobb? har någenlunde peiling på skruing selv, men har en far som er mekaniker som sikkert stiller opp om det blir noe stress.. :) Denne radoen har også skiftet topp, radiator og noen småting til på verksted. Toppen sprakk pga for dårlig kjøling da radiator var tett.. Kan noen andre ting ha tatt skade av dette?? MVH Siter `94 Audi S2 coupe `91 VW Corrado G60 x `99 Honda NSR125 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
RS2-GTi Skrevet Juni 27, 2004 Rapporter Share Skrevet Juni 27, 2004 Originally posted by prophets Corradoen jeg skal se på har gått ca 170kkm, da er det vel kanskje på tide å bytte rådelagrene snart? Er dette en STOR jobb? har någenlunde peiling på skruing selv, men har en far som er mekaniker som sikkert stiller opp om det blir noe stress.. :) Denne radoen har også skiftet topp, radiator og noen småting til på verksted. Toppen sprakk pga for dårlig kjøling da radiator var tett.. Kan noen andre ting ha tatt skade av dette?? MVH Rådelagere er enkel jobb. Av med bunnpanna og bytte dem. Gjort på 1-2 timer på verksted. Alt kan ta skade av dårlig kjøling. Stempel, blokk +++ Men om det har skjedd kan man jo aldri vite.... Siter Raymond 89' Audi CTQ 83' GTi (2 stk) 96' GSX-R Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
prophets Skrevet Juli 7, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 7, 2004 Da har jeg vært og testet bilen, og den virket meget bra! Eneste jeg har å utsette er g-laderen :rolleyes: men jeg fikk pruta ned prisen såpass mye at jeg får råd til en "ny" lader ;) En annen ting var at takluka ikke gikk bakover, det gikk kun å løfte den opp, altså flippe den opp.. Noen tips her? Får vel prutet et par tusen på detta også :) Den var pen i lakken, kun noen få skader men ikke mere enn man kan vente på en 13 år gammel bil.. Girkassen kjentes fin ut og ellers var alt bra! Kan jeg sjekke eller merke noe dersom rådelagrene begynner å bli dårlige forresten? Siter `94 Audi S2 coupe `91 VW Corrado G60 x `99 Honda NSR125 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
RS2-GTi Skrevet Juli 7, 2004 Rapporter Share Skrevet Juli 7, 2004 Takluka er bare en dårlig bryter. Se http://www.corrado-club.com for rep tips. Er bare og ta den ned og spraye med 5-56. Rådelagere hører du ofte ned "nullgass". Altså du bremser ikke med motoren og du gir ikke på. Da får du en kaklelyd som ligner på høy ventilbank. Raymond Siter Raymond 89' Audi CTQ 83' GTi (2 stk) 96' GSX-R Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
licorice84 Skrevet Juli 8, 2004 Rapporter Share Skrevet Juli 8, 2004 Originally posted by RS2-GTi Rådelagere hører du ofte ned "nullgass". Altså du bremser ikke med motoren og du gir ikke på. Da får du en kaklelyd som ligner på høy ventilbank. Raymond den klikkelyden tar man ikke feil av, nei:D Siter quattroholic! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mi_R16 Skrevet Juli 18, 2004 Rapporter Share Skrevet Juli 18, 2004 En annen ting som fort ryker på g-60 motorene er dyserekken. Ryker den på full gass ryker motoren med en gang. En kompis av meg var akkurat innom med sin corrado. Den hadde null kompressjon på ene sylinderen etter at enden på dyserekken gikk lekk. Mekanismen til dørhåndtakene kan enkelt lages ny i stål. Det orginale støpejerns greiene tåler ikke en dritt. Bremsekaliperene bak er lett å overhale med deler fra f.eks biltema. Men det er ofte helvete å lufte de etterpå. Det er lurt å bytte olje og filter så ofte som mulig på de motorene. G-laderen liker ikke skitten olje. Har sett flere g-ladere som har tatt kvelden uten at det lille beltet har røket. Anbefaler ikke folk å prøve å overhale g-laderen selv. Det er vanvittig lett å knekke de tynne alu greiene som er inni der. De tåler nesten ikke noe. Det er også lett å putte simmerringene feil inni der og tette olje kanalene. Lagrene er også vanskelige å få av og på. Har også vært borti hydrauliske løftere på de motorene som tikker. Det er også pga alt for skjeldene olje skift. Koster litt penger å få byttet. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.