Gå til innhold

Kjøpsråd Corrado G60

Ranger emnet


prophets

Anbefalte innlegg

Corradoen jeg skal se på har gått ca 170kkm, da er det vel kanskje på tide å bytte rådelagrene snart? Er dette en STOR jobb? har någenlunde peiling på skruing selv, men har en far som er mekaniker som sikkert stiller opp om det blir noe stress.. :)

 

Denne radoen har også skiftet topp, radiator og noen småting til på verksted. Toppen sprakk pga for dårlig kjøling da radiator var tett.. Kan noen andre ting ha tatt skade av dette??

 

MVH

`94 Audi S2 coupe

 

`91 VW Corrado G60

 

x `99 Honda NSR125

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by prophets

Corradoen jeg skal se på har gått ca 170kkm, da er det vel kanskje på tide å bytte rådelagrene snart? Er dette en STOR jobb? har någenlunde peiling på skruing selv, men har en far som er mekaniker som sikkert stiller opp om det blir noe stress.. :)

 

Denne radoen har også skiftet topp, radiator og noen småting til på verksted. Toppen sprakk pga for dårlig kjøling da radiator var tett.. Kan noen andre ting ha tatt skade av dette??

 

MVH

 

Rådelagere er enkel jobb. Av med bunnpanna og bytte dem.

Gjort på 1-2 timer på verksted.

 

Alt kan ta skade av dårlig kjøling. Stempel, blokk +++ Men om det

har skjedd kan man jo aldri vite....

Raymond

 

89' Audi CTQ

83' GTi (2 stk)

96' GSX-R

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Da har jeg vært og testet bilen, og den virket meget bra!

Eneste jeg har å utsette er g-laderen :rolleyes: men jeg fikk pruta ned prisen såpass mye at jeg får råd til en "ny" lader ;)

En annen ting var at takluka ikke gikk bakover, det gikk kun å løfte den opp, altså flippe den opp.. Noen tips her? Får vel prutet et par tusen på detta også :)

 

Den var pen i lakken, kun noen få skader men ikke mere enn man kan vente på en 13 år gammel bil.. Girkassen kjentes fin ut og ellers var alt bra!

 

 

Kan jeg sjekke eller merke noe dersom rådelagrene begynner å bli dårlige forresten?

`94 Audi S2 coupe

 

`91 VW Corrado G60

 

x `99 Honda NSR125

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

En annen ting som fort ryker på g-60 motorene er dyserekken. Ryker den på full gass ryker motoren med en gang. En kompis av meg var akkurat innom med sin corrado. Den hadde null kompressjon på ene sylinderen etter at enden på dyserekken gikk lekk.

 

Mekanismen til dørhåndtakene kan enkelt lages ny i stål. Det orginale støpejerns greiene tåler ikke en dritt.

 

Bremsekaliperene bak er lett å overhale med deler fra f.eks biltema. Men det er ofte helvete å lufte de etterpå.

 

Det er lurt å bytte olje og filter så ofte som mulig på de motorene. G-laderen liker ikke skitten olje. Har sett flere g-ladere som har tatt kvelden uten at det lille beltet har røket.

 

Anbefaler ikke folk å prøve å overhale g-laderen selv. Det er vanvittig lett å knekke de tynne alu greiene som er inni der. De tåler nesten ikke noe. Det er også lett å putte simmerringene feil inni der og tette olje kanalene. Lagrene er også vanskelige å få av og på.

 

Har også vært borti hydrauliske løftere på de motorene som tikker. Det er også pga alt for skjeldene olje skift. Koster litt penger å få byttet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår