Gå til innhold

Bytte fra E30 til E34, verdt det?

Ranger emnet

ReWrite

Anbefalte innlegg

Vel som Topic sier så er jeg lysten på og gå opp til 5 serien.

Grunnene er enkle, jeg synes E30 har altfor liten plass og E34 har en nydelig design (ja jeg er litt "into" de gamle type lyktene).

Har sett at man får mange av dem helt ned til 40.000kr klassen, da med lite utstyr og mye km på tellern.

Det beste hadde vært en 525, men fornuften sier 520 24v pga bensinforbruk og forsikring, noen meninger anngående det?

Er bare 18, og fyller 19 om 3 mnd, har E30 en som jeg kanskje kan få 15-16k ut av, så da lurer jeg på sjansene mine og få lån? Vanskelig? Lurt?

Og vil dere si at E34 er en bedre bil enn E30? Da tenker jeg på Drivverk, motor(er vel samme motorer), plass, støyisolasjon osv.

Og forresten, hvis noen vil hjelpe meg på vei mot en E34 så har jeg en 318i 86 mod med 234 000 på tellern! Kom og kjøp! :)

Takker for alle svar!

Volvo 240 87 mod med B230FD fra 93! -Koseslede!

x BMW 318i 86mod - Vinterbil/Dorivogn - Solgt til ncar!

x Peugeot 405 GLI 90mod - Solgt!

x Fiat Uno Turbo 87mod - Solgt!

x BMW 318i 86mod - Solgt!

x Jetta mk2 84mod - Solgt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lån kan nok være ett problem. Du må nok ha kausjonist. Vist du skal kjøpe deg bil med pant i bilen må den være ferdig betalt før den er 11år gammel. Det er jo mye mere komfort i E34 +at den er bedre støy isolert. Vist du titter i instruksjonsboka til E34 så står det at på langkjøring så bruker 525 mindre bensin enn 520. Vet ikke om 520 er noe serlig billigere i forsikring. når jeg var 18 betalte jeg 14000kr med bare kasko på en 90mod 525. Det var hos gjensidige. Eneste jeg kan klage på når det gjelder E34 i forhold til E30 så er det forstillinga. Det blir fort dålige stag og foringer på den. Pluss at styresnekka lett blir slitt og du får en ganske stor dødgang. Koster litt å få fikset på det, men bilen bilr fort mye morsomere å kjøre. Motorene før 1990 er like på E30 og E34.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Nautiluz

Lån kan nok være ett problem. Du må nok ha kausjonist. Vist du skal kjøpe deg bil med pant i bilen må den være ferdig betalt før den er 11år gammel. Det er jo mye mere komfort i E34 +at den er bedre støy isolert. Vist du titter i instruksjonsboka til E34 så står det at på langkjøring så bruker 525 mindre bensin enn 520. Vet ikke om 520 er noe serlig billigere i forsikring. når jeg var 18 betalte jeg 14000kr med bare kasko på en 90mod 525. Det var hos gjensidige. Eneste jeg kan klage på når det gjelder E34 i forhold til E30 så er det forstillinga. Det blir fort dålige stag og foringer på den. Pluss at styresnekka lett blir slitt og du får en ganske stor dødgang. Koster litt å få fikset på det, men bilen bilr fort mye morsomere å kjøre. Motorene før 1990 er like på E30 og E34.

Eg lure på og selja min, har planar om å bytte til Nissan 200sx!!

Her ser du bilen!!

PS: Bilen er eu ok denne månen å har nye bremser rundt om + nye foringer i bak aksling. Har rullet 150,000 med service hefte!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by ReWrite

Vel som Topic sier så er jeg lysten på og gå opp til 5 serien.

Grunnene er enkle, jeg synes E30 har altfor liten plass og E34 har en nydelig design (ja jeg er litt "into" de gamle type lyktene).

Har sett at man får mange av dem helt ned til 40.000kr klassen, da med lite utstyr og mye km på tellern.

Det beste hadde vært en 525, men fornuften sier 520 24v pga bensinforbruk og forsikring, noen meninger anngående det?

Er bare 18, og fyller 19 om 3 mnd, har E30 en som jeg kanskje kan få 15-16k ut av, så da lurer jeg på sjansene mine og få lån? Vanskelig? Lurt?

Og vil dere si at E34 er en bedre bil enn E30? Da tenker jeg på Drivverk, motor(er vel samme motorer), plass, støyisolasjon osv.

Og forresten, hvis noen vil hjelpe meg på vei mot en E34 så har jeg en 318i 86 mod med 234 000 på tellern! Kom og kjøp! :)

Takker for alle svar!

Hei!Jeg har nettopp byttet fra e30 til e34...

positivt:

-Mye mer moderne bil

-Mye mer elektronikk

-Bedre kjørekomfort og mindre støy

-mer solid kvalitets inntrykk

-bedre plass

-bede beskyttet mot rust

Negativt:

-ikke så god fartsfølelse

-du får ikke like god "føling" med veien

-Tung bil=du må ha større motor for å få den til å gå godt

-ikke like morsom å kjøre

Ville helst beholdt begge:)

Men jeg vil påstå at e34 er en bedre bil...men er det ekte kjøreglede du er ute etter, så gå for e30!

-520i e39 97mod

-740i e38 94mod (under oppbygging)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har E34 og er storfornøyd med den. Det er en kongebil , og det er like gøy å kjøre til jobb som det er å kjøre til andre enden av landet, blir aldri lei kjøreegenskapene til denne bilen tror jeg :) Min er senka 40 mm fra når jeg kjøpte den, og hadde 18" dekk. PÅ vinteren kjører jeg originaldim og da er den VELDIG behagelig å kjøre som en "cruiser" men noe mer vinglete.

Som min neste bil har jeg lyst på en billig E30 og kjøre dass dass med den , som breisladde å ha det gøy bil. En 325 med manuell kasse og så høy diff sperre som mulig er "drømmen" Vil tro dette er en av de mer gøyale bilene å herje med. E34'en jeg har automat og sitter litt for godt fast i veien til at den er noe god å sladde med , men har til gjengjeld 30% diff sperre og nok moment å hente, og oppfører seg tålig akseptabelt under en breisladd men er noe tung.. :) Så da kommer E30 inn i bildet :P

Lykke til , enten du velger å beholde E30'en eller kjøpe en E34. Begge er gode biler på sitt vis.

(o) 94' Toyoda Carina E 1,6 Sportsbilrød

(x) 92' BMW 525ia

(x) 83' Mercedes Benz 190E Lorinzer

(x) 86' Ford Fiesta 1.1

Lenke til kommentar
Del på andre sider