Gå til innhold

jaja da var det min tur (miste lappen)

Ranger emnet

blixanio

Anbefalte innlegg

da var det skjedd.. 142 i 100 sone inatt etter drammen.. e18 bergsenga-tollerud for de som er kjente..

samtykket ikke til inndragningen men jeg erkjente forholdet. samtykket ikke fordi jeg mente at det kunne vært forsvarlig å kjøre i 142. litt regn men ikke voldsomt. sa at jeg skjønner at politiet gjør jobben sin.. det er staten jeg misliker +++..

skal nok opp til rettsmøtet engang etterhvert. noen råd?

trodde at grensa for å miste lappen var 136 men snuten sa at det var 141. spurte om han kunne senke farten fra 142 til 140.. men nei.. jaja sånt skjer.

- 87 Mitusbishi Colt chicken

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Øyvind Ryeng

141 er vel kun på motorvei klasse A med 100-sone? Kjipt med lappen da...

Stemmer, det er ved 31 over man mister lappen på motorvei klasse A.

Snuten som stopper deg i 142 km/t og ikke vil sette ned litt så du beholder lappen var sikkert riktig så fornøyd. Må ha blitt mobba på skolen og nå skal han ta igjen eller noe sånt. Helt latterlig å miste lappen for noe sånt på 4felt motorvei.

-fS

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by blixanio

da var det skjedd.. 142 i 100 sone inatt etter drammen.. e18 bergsenga-tollerud for de som er kjente..

samtykket ikke til inndragningen men jeg erkjente forholdet. samtykket ikke fordi jeg mente at det kunne vært forsvarlig å kjøre i 142. litt regn men ikke voldsomt. sa at jeg skjønner at politiet gjør jobben sin.. det er staten jeg misliker +++..

skal nok opp til rettsmøtet engang etterhvert. noen råd?

trodde at grensa for å miste lappen var 136 men snuten sa at det var 141. spurte om han kunne senke farten fra 142 til 140.. men nei.. jaja sånt skjer.

Du får ikke mere140 på en colt så du får nok lappen tilbake..:D

For å bli gammel og klok må du ha vært ung og dum en gang..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tok de snitt farten din eller var det radar/laser?

Hvis det var snitt de tok uten kamera kan du sette tvil på

at målingen de gjorde er 100%! Men dette tar jo 3mnd.for staten, å du mistet det sikkert ikke noe mer en det så kanskje likegreit å gi faen! mistet det selv i 9mnd men etter 6mnd fikk jeg svar på at det ble nedsatt til 6mnd... etter styr med advokat å greier...:rolleyes:

08'Lexus is 220d sport - link: http://www.bilforumet.no/is-200-300/236051-photoshooot-nyvaska-lexus-is220d.html

00'Lexus is 200 sport (solgt)

88'ford sierra cosworth (2wd) (Solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Up'n het ikke tilfeldigvis Akselsen, midten av 40 årene og bart ? Svart Ford Mondeo V6 Stv ? Reg nr BD 15611 om jeg husker rett...

I så fall har han tatt meg 2 ganger i samme området.... under førerkorthastighet heldigvis, men akk....:rolleyes:

2001 Audi Allroad 2,5 TDIQ

1988 Audi 90Q/S2 3B - Baneprosjekt

x-'95 Audi S6 4,2 V8

x-'94 AudiCab 2,8

x-'99 Golf GTI 1,8T

x-'98 Renault Megane Coupè

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Loppa

Up'n het ikke tilfeldigvis Akselsen, midten av 40 årene og bart ? Svart Ford Mondeo V6 Stv ? Reg nr BD 15611 om jeg husker rett...

I så fall har han tatt meg 2 ganger i samme området.... under førerkorthastighet heldigvis, men akk....:rolleyes:

nei det var en uniform bil.. ligner heller ikke på beskrivelsen din.. syns at det er så jævli kjipt å miste lappen i 142. 2 km under så hadde jeg beholdt lappen.. betaler gjerne en feit bot bare jeg får beholde lappen.. skal prøve å få igjen lappen fort som mulig. drar ned til politistasjonen imorra og ser hva de kan gjøre.. får også med papirer fra sjefen om jeg trenger bil ellers så får jeg sparken. kan prøve og trikse så får vi se..

mr.x pluss på 40 til.. utrolig nok hehe.

- 87 Mitusbishi Colt chicken

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by blixanio

betaler gjerne en feit bot bare jeg får beholde lappen.. skal prøve å få igjen lappen fort som mulig. drar ned til politistasjonen imorra og ser hva de kan gjøre.. får også med papirer fra sjefen om jeg trenger bil ellers så får jeg sparken. kan prøve og trikse så får vi se..

mr.x pluss på 40 til.. utrolig nok hehe.

Jeg prøvde meg på det samme. Jeg sa at om jeg fikk 50000 (femti tusen) i bot ville jeg godta det sånn at staten kunne tjene mer penger, men da bare lo hun. jævla kjerring. Jeg mistet lappen (7 mnd) og jobben (sjefen sendte brev).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Cathan

Jeg prøvde meg på det samme. Jeg sa at om jeg fikk 50000 (femti tusen) i bot ville jeg godta det sånn at staten kunne tjene mer penger, men da bare lo hun. jævla kjerring. Jeg mistet lappen (7 mnd) og jobben (sjefen sendte brev).

Du mistet jobben, eller sjefen din sendte brev om at du kanskje gjorde det? Selv er jeg avhengig av lappen i jobben, så jeg kjører aldri over grensa for å miste lappen uansett hvor sykt sakte det føles av og til. Det hadde blitt et helvete, både i jobben og privat. 1,5 time hver vei til jobben med kollektivt frister heller ikke.

-fS

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Surt at du mistet førerkortet!

Holder fortsatt på å krangle med politiet etter at jeg mistet førerkortet for 3-5mnd i november i fjor, har det midlertidig nå, og har ikke hørt fra dem på over 3 måneder, selv om advokat har sendt en rekke brev og purringer. var 2½ måned uten kortet, og har gode grunner for å få fjernet resten av tiden.

Dersom du er i det minste tvil om målingen er riktig, må du ikke godkjenne noe, for da avskriver du de fleste rettighetene dine. Grunnen til dette er at samtykke på forelegg er det samme som godtakelse av dom, og kan ikke ankes.

Dersom du velger ikke å samtykke på målingen som er foretatt, har du krav på å få se full politirapport, og få informasjon om når utstyret sist ble kontrollert, hvor/når de målte deg osv.

Har politiet gjort noen feil underveis har du mulighet for å få trekt av noen km/t som en forhandlingssak, og er vel det sterkeste kortet du har, det å være avhenig av bil i jobb er ikke alene god nok grund så sant det å miste jobben kun går utover deg.

Som advokaten min sa ALDRI skriv under på noen før man har mottat alle rapporter og fakta i saken.

Uansett, lykke til.

Mvh Robert DN

'99 Carbon Black M5.

-19" BBS LM -Kelleners eksos -Chip. -2001 facelift. -2005 motor -H&R Coilover -Sachs Race Engineering klutsj -Modifisert svinghjul

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by robertdn

Surt at du mistet førerkortet!

Holder fortsatt på å krangle med politiet etter at jeg mistet førerkortet for 3-5mnd i november i fjor, har det midlertidig nå, og har ikke hørt fra dem på over 3 måneder, selv om advokat har sendt en rekke brev og purringer. var 2½ måned uten kortet, og har gode grunner for å få fjernet resten av tiden.

Dersom du er i det minste tvil om målingen er riktig, må du ikke godkjenne noe, for da avskriver du de fleste rettighetene dine. Grunnen til dette er at samtykke på forelegg er det samme som godtakelse av dom, og kan ikke ankes.

Dersom du velger ikke å samtykke på målingen som er foretatt, har du krav på å få se full politirapport, og få informasjon om når utstyret sist ble kontrollert, hvor/når de målte deg osv.

Har politiet gjort noen feil underveis har du mulighet for å få trekt av noen km/t som en forhandlingssak, og er vel det sterkeste kortet du har, det å være avhenig av bil i jobb er ikke alene god nok grund så sant det å miste jobben kun går utover deg.

Som advokaten min sa ALDRI skriv under på noen før man har mottat alle rapporter og fakta i saken.

Uansett, lykke til.

jeg skreiv under på det jævla papiret purken ga meg...fordi han sa det var det beste for meg..fikk kortere straff etc... men fikk anket det og satt ned boten med 2000 og 3mnd mindre uten lappen fordi! kostet riktignok 3000 i advokat men det var mer en verdt det!

08'Lexus is 220d sport - link: http://www.bilforumet.no/is-200-300/236051-photoshooot-nyvaska-lexus-is220d.html

00'Lexus is 200 sport (solgt)

88'ford sierra cosworth (2wd) (Solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider