Excaliburz Skrevet Juni 24, 2004 Rapporter Share Skrevet Juni 24, 2004 Noen her som har erfaring med å bruke trimkammer på en Scorpio 2.8i V6 fra http://www.kentcams.com ? Delenummer V6T21K Skal bestille fra Kentcams snart, men vil gjerne høre positive/negative meninger om dette, evt, effektøkning, økning i aks o.l. Onfiredevi Siter http://www.bilforumet.no/faq.php Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Einar Skrevet Juli 20, 2004 Rapporter Share Skrevet Juli 20, 2004 Har nok ikke erfaring med dette, men er nok en del å hente, er vel EFI på denne men K-jetronic på granada skal vist ha potensiale for 250-300 hk uten modifisereing.' Spør på Granadaklubben , Se også BurtonPower , burde bestille katalog. Siter Bilforumet.noÆres Super Moderator `84 Ford Granada 2.3 L Turnier`92 Ford Scorpio 2.9 GL Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Turboed1 Skrevet Juli 23, 2004 Rapporter Share Skrevet Juli 23, 2004 Originally posted by Excaliburz Noen her som har erfaring med å bruke trimkammer på en Scorpio 2.8i V6 fra http://www.kentcams.com ? Delenummer V6T21K Skal bestille fra Kentcams snart, men vil gjerne høre positive/negative meninger om dette, evt, effektøkning, økning i aks o.l. Onfiredevi Orker ikke gå i listene å lete fram specs'a på den kammen nå,siden klokka er 5 om morran,men er den radikalt hvassere (durasjon/løft) enn orginalt,funker den ikke med orginalsprutet...og og med høy durasjon trenger du mer grunnkomp også,for å få den brukandes på veien...ellers: Nada tomgang,sinnsykt forbruk,etc... :) Siter Fast and cheap = not reliable Cheap and reliable = not fast Fast and reliable = not cheap Suzuki GSX-R1100'86, nå GSX-R1342 Turbo/IC/EFI. 326 hk/184 Kg = 1.77 hk/kg. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Excaliburz Skrevet Juli 24, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 24, 2004 Dette er info om denne cam'en Make - Ford Model - 2.8i Taunus(Samma på scorpio) Part Number - V6T21 Application - Sports Injection Power Band - 2000 - 6000 Cam lift - 7.11mm Valve lift - 10.08 inlet/10.03 exhaust Duration - 276 Degrees Timing Figures - 24/72 , 72/24 Valve Timing - 114 Degrees Valve Clearance - 0.36mm Inlet / 0.41mm Exhaust Siter http://www.bilforumet.no/faq.php Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kjetilr Skrevet Juli 24, 2004 Rapporter Share Skrevet Juli 24, 2004 sikkert greit å bruke en ikke så altfor hvass kam.. virker ok denne.. men disse motorene er ikke spesielt trimmingsvennlige.. cosworth sa at v6 ern slik toppene på 2.8l 2.3 og 2.0 er utformet er kun bra nok som anker.. ford kjørte i gra rally i 85-86 med sierra xr4x4 og var aldri over 220 hk.. så det sier mye om potensiale uten turbo... Siter om 100år er alt glemt... viljen dreg halve lasset.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.