Gå til innhold

Girkasse gåen?

Ranger emnet


mpower

Anbefalte innlegg

Plutselig ble det veldig vanskelig å få gtr`n i gir. Må bruke skikkelig med makt. Når jeg først har fått den i gir virker alt greit. (frem til jeg skal gire igjen da) Og når jeg står stille og skal sette den i første og endelig får den i gir virker det som om den vil et par cm fremover selv om clutchen er inne.

 

Hva er galt? Er det noe fiksbart, eller er det bare å leite etter ny kasse?

 

Noen som vet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by mpower

Plutselig ble det veldig vanskelig å få gtr`n i gir. Må bruke skikkelig med makt. Når jeg først har fått den i gir virker alt greit. (frem til jeg skal gire igjen da) Og når jeg står stille og skal sette den i første og endelig får den i gir virker det som om den vil et par cm fremover selv om clutchen er inne.

 

Hva er galt? Er det noe fiksbart, eller er det bare å leite etter ny kasse?

 

Noen som vet?

 

har du sjekka bremseveska til hydralikken??? kan virke som det er klutchen som ikke løser ut helt.. hvis det er hydraulik klutch på gtr da..?? hvordan er vandringa på pedalen?? normal??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by mpower

Plutselig ble det veldig vanskelig å få gtr`n i gir. Må bruke skikkelig med makt. Når jeg først har fått den i gir virker alt greit. (frem til jeg skal gire igjen da) Og når jeg står stille og skal sette den i første og endelig får den i gir virker det som om den vil et par cm fremover selv om clutchen er inne.

 

Hva er galt? Er det noe fiksbart, eller er det bare å leite etter ny kasse?

 

Noen som vet?

 

Er den likedan i alle gir???

 

Er det olje på kassa??

For å bli gammel og klok må du ha vært ung og dum en gang..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by locos

 

har du sjekka bremseveska til hydralikken??? kan virke som det er klutchen som ikke løser ut helt.. hvis det er hydraulik klutch på gtr da..?? hvordan er vandringa på pedalen?? normal??

 

 

Vandringa på pedalen virker normal. Hydraulik clutch.. Noen som vet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Mr.X

 

Er den likedan i alle gir???

 

Er det olje på kassa??

 

5. gir virker normalt, olja ble byttet for 2 mnd siden.

 

Hører med til historien at jeg gjorde et lite hopp i ca 170 et par minutter før det skjedde, kanskje det ha noe med saken å gjøre..? :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei.

 

Høres ut som om det er en clutch som ikke frir ut skikkelig.

 

Kan være flere ting:

 

Kast i lamellplate

Fjær som har løsnet fra lamell-plate

Knekt anker-kule på arm til clutch (har skjedd mange ganger).

Hydraulikk-problem (Slave eller clutch master)

 

Hør etter om det er ulyder når du trykker inn clutchen.

 

Ikke lurt å kjøre med dette i lengden, da syncro og koblings-hylser lever ett litt for hardt liv uten en clutch som frir ut skikkelig.

 

Stopp og fix !

 

mvh

Reciprocating engines are OUT !

 

http://www.mazdafun.com

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by mazdafun

Hei.

 

Høres ut som om det er en clutch som ikke frir ut skikkelig.

 

Kan være flere ting:

 

Kast i lamellplate

Fjær som har løsnet fra lamell-plate

Knekt anker-kule på arm til clutch (har skjedd mange ganger).

Hydraulikk-problem (Slave eller clutch master)

 

Hør etter om det er ulyder når du trykker inn clutchen.

 

Ikke lurt å kjøre med dette i lengden, da syncro og koblings-hylser lever ett litt for hardt liv uten en clutch som frir ut skikkelig.

 

Stopp og fix !

 

mvh

 

Ingen ulyder...

Men når jeg skal sette den i første kommer det en slags svak "surre" lyd. I revers også.

 

Er det noen av disse tinga jeg får sjekka uten å demontere clutchen? F.eks hydraulikken?

 

Bilen står parkert intill videre den, men må prøve å fikse den fort. Er ikke mange dagene jeg klarer meg uten gtr`n :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår