Jonte Skrevet Oktober 31, 2002 Rapporter Share Skrevet Oktober 31, 2002 Jeg mista jo sertifikatet mitt den 10 August 2002. 128 i 80 Sone. Fikk 6mnd i straff. Jeg får ta det igjen den 10 Feb, men lurer på.. Hva må jeg gjøre? Ta både teorieksamen og oppkjøring? Noe mere?? Noen som vet? Har hørt så mye rart.. Siter - 02 Porsche Carrera 4 - 98 Porsche Boxster (selges) http://www.jonte.no Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
LupoB0Y Skrevet Oktober 31, 2002 Rapporter Share Skrevet Oktober 31, 2002 Er det ikke lettere å bestille et nytt på internett? Siter Man kann ein Auto nicht wie ein menschliches Wesen behandeln - ein Auto braucht Liebe (Walter Röhrl) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Essex Skrevet Oktober 31, 2002 Rapporter Share Skrevet Oktober 31, 2002 Originally posted by LupoB0Y Er det ikke lettere å bestille et nytt på internett? haha, du ekke sann;) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Asim Skrevet Oktober 31, 2002 Rapporter Share Skrevet Oktober 31, 2002 Jeg mista lappen i 8mnd.... jeg slapp å ta den på nytt. Ikke spør hvorfor. Jeg gadd heller ikke spørre hvorfor, bare gikk på politihuset og henta lappen. Men jeg tror reglene er slik at hvis man går mere enn 6mnd uten så må man ta lappen på nytt. Prøv å få den tilbake en uke eller to før... så slipper du å ta lappen på nytt. Jeg mener å huske ifra dommen min at det ikke sto på papiret. Noen andre jeg kjenner som mista lappen, hos dem sto det i papirene at det må avlegges ny førerprøve.... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Calib'R Skrevet Oktober 31, 2002 Rapporter Share Skrevet Oktober 31, 2002 halveis off topic, er det prikk-belastet førerkort i dag? jeg fikk aldri med med meg om det kom i gjennom. Siter BRENN !!! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Silverboy Skrevet Oktober 31, 2002 Rapporter Share Skrevet Oktober 31, 2002 Du har vel prøvetid?? Da skal alt det obligatoriske tas på nytt.. vistnok... Siter -- http://www.jwcompetition.com -- (under construction) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
gtpassat Skrevet Oktober 31, 2002 Rapporter Share Skrevet Oktober 31, 2002 Grensen går på 6 mnd alt over må du ta høyeste "bokstav" opp igjen dvs at hvis du har lappen for lastebil må du ta oppkjøring for lastebil også får du resten "på kjøpet" Siter 2000 Vw bora slow and soon to bee low edition Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
gtpassat Skrevet Oktober 31, 2002 Rapporter Share Skrevet Oktober 31, 2002 Vet ikke regler hvis du har prøvetid. Mulig det silverboy sier stemmer. Siter 2000 Vw bora slow and soon to bee low edition Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Håkon A Skrevet Oktober 31, 2002 Rapporter Share Skrevet Oktober 31, 2002 Originally posted by Jonte Jeg mista jo sertifikatet mitt den 10 August 2002. 128 i 80 Sone. Fikk 6mnd i straff. Jeg får ta det igjen den 10 Feb, men lurer på.. Hva må jeg gjøre? Ta både teorieksamen og oppkjøring? Noe mere?? Noen som vet? Har hørt så mye rart.. går ut i fra at detta var under prøvetia di... ja du må ta ny teori og føreprøve... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
cosworth Skrevet Oktober 31, 2002 Rapporter Share Skrevet Oktober 31, 2002 Lovdata Førerkortforskriften 8. Har politiet bestemt at inndratt førerkort ikke skal leveres tilbake før vedkommende har avlagt og bestått ny førerprøve, jfr. § 38, fjerde ledd, skal førerprøven ha normalt omfang med mindre politiet har bestemt at delvis førerprøve er tilstrekkelig. Gjelder det førerkort i flere klasser og politiet ikke har angitt noe om delvis førerprøve, kan vegkontoret avgrense prøven til å gjelde den mest omfattende førerkortklassen. Praktisk prøve avlegges på motorvogn av den gruppe som kreves for vedkommende førerkortklasse, jfr. §§ 15-21. Vegkontoret kan i særlige tilfelle samtykke i at prøven avlegges på annen egnet motorvogn. Fastsetter politiet eller vegkontoret at førerprøven skal avlegges med bil, vil bestått prøve samtidig fornye eventuell førerrett for motorsykkel. § 38. Inndragning av førerkort. Beslutning om inndragning av førerkort treffes av politiet og skal inneholde opplysninger om hjemmel, begrunnelse for inndragningen, inndragningstidens lengde og fra hvilken dato inndragningen regnes. Beslutningen skal dateres og underskrives. Inndragningstiden regnes fra datoen for det midlertidige beslag, eller dersom førerkortet ikke er beslaglagt, fra den dag det leveres til politiet. Dersom bestemt inndragningstid ikke kan fastsettes ved inndragning av helsemessige grunner, inndras førerkortet inntil videre. Det kan vanligvis ikke tilbakeleveres før tilfredsstillende legeerklæring er lagt fram. Underretning om inndragning av førerkort gis av politiet til det Sentrale førerkortregister. Ved eventuell tilbakelevering av førerkort før opprinnelig fastsatt inndragningstid utløper og ved tilbakelevering av midlertidig inndratt førerkort, skal tilsvarende underretning gis. Politimesteren eller den han gir myndighet, kan bestemme at den som har fått sitt førerkort inndratt ikke kan få førerkortet tilbake før vedkommende har avlagt og bestått hel eller delvis ny førerprøve, jfr. i denne forbindelse også reglene om ny prøve etter § 21 nr. 8. Skjer tilbakelevering av inndratt førerkort i de siste 12 måneder før førerkortets pålydende utløpsdato, kan førerkortet fornyes samtidig. Den som har fått sitt førerkort inndratt eller fått sperrefrist for førerkort i en eller flere klasser, kan ikke få utstedt førerkort i noen annen klasse så lenge inndragningen eller sperrefristen varer. Nektelse av førerkort i medhold av vegtrafikklovens § 24, fjerde ledd, gjelder alle klasser. Når politiet her i riket mottar førerkort som er fratatt innehaveren av myndighet i utlandet, avgjør vedkommende politimester eller den han gir myndighet, om førerkortet skal inndras med hjemmel i norsk lov. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Super-Ida Skrevet Oktober 31, 2002 Rapporter Share Skrevet Oktober 31, 2002 duh!!! som startet dette... kjenner du ikke Røkke a???? :rolleyes: :rolleyes: :rolleyes: Siter aktiv påsitter i lany's a3 1,8T *ler* nå med egen bil... 01 Polo 6N2 (om jeg har skjønt riktig?) TDI Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mirus Skrevet November 1, 2002 Rapporter Share Skrevet November 1, 2002 Originally posted by LupoB0Y Er det ikke lettere å bestille et nytt på internett? Laste ned fra Kazaa eller?! lol Siter Thomas Bil-bilder Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
LupoB0Y Skrevet November 1, 2002 Rapporter Share Skrevet November 1, 2002 Originally posted by famir Laste ned fra Kazaa eller?! lol Ja, men du finner det ikke på Kazaa lite.. må ha hardcore versjonen. ;) :D Siter Man kann ein Auto nicht wie ein menschliches Wesen behandeln - ein Auto braucht Liebe (Walter Röhrl) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mirus Skrevet November 1, 2002 Rapporter Share Skrevet November 1, 2002 Originally posted by LupoB0Y Ja, men du finner det ikke på Kazaa lite.. må ha hardcore versjonen. ;) :D Haha Du er ikke sann! Siter Thomas Bil-bilder Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Audi quattro turbo Skrevet November 1, 2002 Rapporter Share Skrevet November 1, 2002 HAHA!! Det vet jeg alt om...........har du lappen på prøvetid må du ha ny teoriprøve og oppkjøring.Jeg har mista lappen to ganger,første gangen i 8 måneder og sist gang i 7 måneder.Har hatt tre oppkjøringer men har fortsatt kun klasse B førerkort :D :D :D :D :D :D :D Siter `96 VW Golf TDI "90" og `06 Skoda Octavia L&K 1.9 TDI 4x4 stv konebil. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg