Gå til innhold

Mitt gti 8v k-jet Prosjekt

Ranger emnet

Superkølla

Anbefalte innlegg

Originally posted by Superkølla

Takk for det. Har lakkert sjøl ja. Grunnen til at jeg ikke lakka fangeren og brederne samtidig, var at jeg ville se åssen det blei når dem var svarte først. De stod ikke på bilen når jeg lakka. Syns det blei ganske kult jeg så lot det bli sånn.

har du lakka mye før? kompressor og lakk sprøyta da ell?

tenkte e sku låne meg sprøyte og prøve litt på noen deler fra delbilen en gang ser du.. vært tøft og fått til å lakkere sånn noen lunde greit.

tøff bil da.

vemund

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lakkerte med kompressor og sprøyte ute på gårdsplassen ja. Det er ikke så vanskelig, bare å ta seg god tid. Slurva litt med klarlakken og matta ned litt dårlig på taket og panseret før jeg begynte så det blei litt skjoller her og der. Men er første gang jeg har brukt sprøyte så regna ikke med å få det helt strøkent.

Benintank og pumpe er bytta. Veit jeg har bensintilførsel bensinfordeleren. Den er netopp bytta så trur den skal være i orden. Har ikke fått sjekka dysene enda for dem sitter veldig hardt. Skal lirke litt til i dag.

Hehe du har nok rett i det med eksosanlegget. Men igjen så er det den sære smaken min som gjorde utslag. Syntes det var tøffere sånn.:)

Var litt dårlig på å ta bilder under lakkeringa. Trur jeg var litt for opptatt av å ikke drite meg ut på noen måte til at jeg tenkte på det.

Eneste hellakkeringa jeg hadde tørt å gå løs på med bare sprayboks er svart matt. Det burde vell gå ann å få til sånn helt greit.

Den grillen er kjøpt på http://www.realcar.se trur den kosta rundt 1200

svenske pluss moms. Het noe med rallygrill. Tank og pumpe er bytta

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå fikk jeg bilen til å gå. Men da måtta jeg dra opp "Mätskivan", som det står i den svenske hynes boka mi, med handa. Da gikk den som bare juling. Det er denne skiven som er med på å styret bensintilførselen til dysene. Og når den ligger i bånn så stenger den bensintilførselen helt. Men akkurat da kom tordenværet så jeg fant ikke ut hvorfor ikke den skiva ikke blei dratt opp av vakumet fra innsuget. Det kan vell ikke være noe annet enn at den får luft fra et annet sted innafor luftfilteret? For eksempel sånn som du sier joarek, den vakumslangen. Nå er jeg riktignok rimelig sikker på at jeg har den vakumslangen der, men jeg holder alle muligheter åpene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider