Gå til innhold

Åssen motor er dette??

Ranger emnet

TypeC

Anbefalte innlegg

Spør her siden motoren har sittet i en Golf 2

Vanligvis pleier det jo å stå 1,8 på blokkene på 1,6 og 1,8 som sitter i Golf2/Jetta. Men på denne så står det en A og det står brasil i liten skrift på denne.. der hvor motor betegneslen står på de vanlige med 1,8 i blokka så står det ingen ting. ( feltet rett under 3'ern på blokka) .

Noen som kan forklare meg åssen motor dette er? om det er en Seat motor eller Audi motor, og hvor mange kubikk denna motoren er på??

Kan ta bilder for å vise det bedre, men håper noen kan finne det ut før det ..

Takk!

Saken er biff!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by SpeedWell

Det er ingen motor som har motorkoden "A", og siden det står Brazil på den så vil jeg anta det er en byttemotor.

Jo det finnes motor med denne typebetegnelsen. TypeC kjøpte denne av meg og den satt i en Golf jeg kjøpte som delebil, men når vi skulle lete etter motornummer ble vi begge i tvil om hva dette var.

Originalt skulle det være en 1800 motor i bilen, men jag har fått opplyst at det har vært byttet motor i den senere, men hva dette er fant vi ikke ut av.

Kjører bilcross med SAAB, men også VW Golf og andre biler som dukker opp. Utrolig, men det ble faktisk en totalseier i 2008!Besøk gjerne hjemmesiden: www.race.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by GolfG60Syncro

Står ikke volum bak på blokka da...? Du finner jo volumet med et desilitermål og litt bensin da.....

jeg kan ikke finne no volum bak blokka.. men kan jo sjekke engang til..

hvor mange dl skal det være på en 1,8 da?

huff. da må jeg ta av toppen da..

Saken er biff!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by TypeC

GolfG60Syncro: ta av pluggen å helle på til det renner over da eller :D

Hvis du bånner eneren og fyller opp med suppe, for så å dreie den i tdc med eksosen stengt (reg reim av) så får du en viss mengde i et dl mål. Ganger du det med 4 så er du vel der. Regner dog med at det er et eller annet på den blokka som sier deg noe, uten at du behøver å gå gjennom kjøkkenskapet til mora di etter desilitermål. Det er nok snakk om ei bytteblokk, men den er allikevel merket noe sted.

VOLVO - Schnellste Traktor der welt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by eirikvw

Trodde A var en betegnelse på de amerikanse 1,8 L som travet rundt der borte. Synes å huske dette etter en gang jeg i kjedsomhet prøvde å finne deler til bilen min billig i statene, var jævlig fustrerende at de tuller med motorkoder og har sine egne nr både her og der...

Det kan det godt være, men det står også Brazil på blokka i små bokstaver. Kan få tatt et bilde, men det må bli på søndag evnt.

Saken er biff!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har en motor fra 90mod golf liggende som det står brasil på..

den skal vistnok være en 1,6.

motorkode pn tror jeg.

Stemmer det at brasil motor er byttemotorer? Isåfal fra vilket år?

-vw golf 1,6gl 87 (bruksbil)

-vw golf 1,8cl 85? (kræsja delebil)

-vw golf 1,6? sport 88? (delebil ødelagt av tidligere eier)

-vw jetta 1,6 85 (prosjekt)

------------------------------------------------

x mitsubishi  galant 87 (hugges)

Lenke til kommentar
Del på andre sider