Gå til innhold

Chip-tuning av sugemotor

Ranger emnet


one

Anbefalte innlegg

  • 2 weeks later...
  • Svar 48
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Bestilte 266° kam'en på anbefaling fra Egil hos ES-tuning, skal oppover å sette inn den og chip så fort de er ferdige med ferie-avviklingen.

 

I tillegg blir det KN innsats-filter, og mulignes spesialsydd Kat-fjerner, slik at den kan monteres lett ved EU-kontrollen.

 

Så er det bare å vente i spenning på hva jeg får ut av skuta med dette. Får jeg 150HK er det greit, får jeg 160HK er jeg fornøyd, og blir det no særlig mer blir jeg overasket.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde gått for UNI chip. Det lages og optimeres til hver enkelt bil.

Blir montert og justert på rullende landevei til det optimale, og deretter brent... Er litt dyrere men absolutt verdt det vill jeg tro.

Er ingen motorer som er helt like. Har du en 2.3 og kammeraten din har det, er det ikke sikkert chippen er optimalt til begge bilene..

Sjekk http://www.tuningspesialisten.no

Audi A4 TDI

Vectra B 1.8 16v

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jau, det nevnte han (Egil) også :D Samt noe om at redusert forbruk muligens ville veie opp for prisforskjellen.

 

Skal bli intr. å se hva jeg får ut av motoren ved måling... Det er vel ganske rett frem å regne ut hva effekten fra målingen på hjula.

 

133 * 0,83 = 110 ~

 

Noen som vet hvor mye av effekten man får ut på en FWD.-bil? Tok utgangspunkt i div. tall jeg har sett rundt om kring.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg regnet ut forskjellen på 95 oktan og 98 oktan i forhold til forbruk for noen år siden på en amcar med V6'er. Det ble billigere å kjøre på 98 oktan per mil fordi den brukte mindre enn ved 95 og forbruksforskjellen var øre spart, literprisen tatt i betraktning. Så går jo bilen litt bedre på 98 oktan også, det er jo grunn god nok i seg selv!

Thomas K

- er faen meg fotgjenger!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De første hestene av sugemotortrimming er billige (les: kam (4000), grenrør (6000), planet topp (hvis mulig) (1000), porting (3000), ventilsetejobb (4000?), filter (1000), komplett eksos (3000?), samt helt til slutt, når alt dette er gjort - finjustering på rullende landevei (4000?)). Utover dette (høykompresjonsstempler (10000), råder (10000), borring (3000) og stroking (1000 med f. eks. dieselveiv, opp til 15000 for customsmidd)) er det ingen kødd at hver hest koster 1000 kroner.

 

Hiv søpla (den såkalte "motoren" på fyllinga der den hører hjemme, og få inn en 2.2 20V Turbo fra 200/S2/S4/S6/RS2. Imotsetning til den ubrukelige og verdiløse NG-motoren, kan disse faktisk trimmes (og billig opp til 350 gamp!).

 

En liten påminnelse til: SØK FOR FAEN! Jeg har skrevet stort sett dette (mere og mindre utfyllende) i HUNDREVIS av andre tråder.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har fått med meg at du har skrevet dette før (ref: hiv søppla etc).

 

Nå har det seg slik at det er disse første få hestene jeg er ute etter. Har ingen plass å skru selv så jeg må ta til takke med de "gjort på 8 timer" alternativene jeg har.

 

Setter jeg inn en 3B eller ABY motor er det plutselig snakk om å godkjenne pluss dyrere forsikring.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

gamlebilen min var en audi coupe 2.3e 10v.

På den var det montert og kjøpt superchip på estuning. Det var også effekt anlegg og green innsatsfilter (+borret hull i luftfilterbox).

Og når jeg kjøpte min nye 20v quattro så var det faktisk ikke store forskjellen mellom disse på drag.

Forskjellen var at på 10v så var det ett mer jevnt drag hele veien, mens i 20v quattro så er det mer ketchup effekt.

 

Drar jo bedre med 20v quattro men det jeg sikter til er at jeg ble overrasket at det ikke var større forskjell.

2002 Audi A6 TQ

1887 VW Polo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår