one Skrevet Juni 29, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 29, 2004 Oki, skal ringe igjen i morra og høre litt med de om effekt o.l. Cam-kit skulle de forøvrig ha 3700 for. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
one Skrevet Juli 11, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 11, 2004 Bestilte 266° kam'en på anbefaling fra Egil hos ES-tuning, skal oppover å sette inn den og chip så fort de er ferdige med ferie-avviklingen. I tillegg blir det KN innsats-filter, og mulignes spesialsydd Kat-fjerner, slik at den kan monteres lett ved EU-kontrollen. Så er det bare å vente i spenning på hva jeg får ut av skuta med dette. Får jeg 150HK er det greit, får jeg 160HK er jeg fornøyd, og blir det no særlig mer blir jeg overasket. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Corsa Tuner Skrevet Juli 11, 2004 Rapporter Share Skrevet Juli 11, 2004 Hadde gått for UNI chip. Det lages og optimeres til hver enkelt bil. Blir montert og justert på rullende landevei til det optimale, og deretter brent... Er litt dyrere men absolutt verdt det vill jeg tro. Er ingen motorer som er helt like. Har du en 2.3 og kammeraten din har det, er det ikke sikkert chippen er optimalt til begge bilene.. Sjekk http://www.tuningspesialisten.no Siter Audi A4 TDI Vectra B 1.8 16v Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
one Skrevet Juli 11, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 11, 2004 I følge Egil så var det en standard chip, MEN som de fin-justerte på benk. Ikke at det sier meg så veldig mye men :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Einar Skrevet Juli 11, 2004 Rapporter Share Skrevet Juli 11, 2004 Lønner seg å kjøre med 98 ja, moren yter mer pga at tenningen kan stilles høyere(les tidligere), samt mindre risiko for tenningsbank.. Siter Bilforumet.noÆres Super Moderator `84 Ford Granada 2.3 L Turnier`92 Ford Scorpio 2.9 GL Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
one Skrevet Juli 11, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 11, 2004 Jau, det nevnte han (Egil) også :D Samt noe om at redusert forbruk muligens ville veie opp for prisforskjellen. Skal bli intr. å se hva jeg får ut av motoren ved måling... Det er vel ganske rett frem å regne ut hva effekten fra målingen på hjula. 133 * 0,83 = 110 ~ Noen som vet hvor mye av effekten man får ut på en FWD.-bil? Tok utgangspunkt i div. tall jeg har sett rundt om kring. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Einar Skrevet Juli 11, 2004 Rapporter Share Skrevet Juli 11, 2004 ikke noe særlig mer tap enn 10 % . 'På audi er det vel stort sett samme tapet som RWD. Siter Bilforumet.noÆres Super Moderator `84 Ford Granada 2.3 L Turnier`92 Ford Scorpio 2.9 GL Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
one Skrevet Juli 11, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 11, 2004 Skal passe på å være vitne til før og etter -måling :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Audi-S4-Biturbo Skrevet Juli 12, 2004 Rapporter Share Skrevet Juli 12, 2004 en kompis av meg har gjort det, sammen med eksos og utsatt luft-filterboksen for hagla si og noen bedre plugger. bed bedre drag og mindre bensin forbruk Siter Ingen signatur fordi det var noen som ikke ville ha det det.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Thomas K Skrevet Juli 12, 2004 Rapporter Share Skrevet Juli 12, 2004 Jeg regnet ut forskjellen på 95 oktan og 98 oktan i forhold til forbruk for noen år siden på en amcar med V6'er. Det ble billigere å kjøre på 98 oktan per mil fordi den brukte mindre enn ved 95 og forbruksforskjellen var øre spart, literprisen tatt i betraktning. Så går jo bilen litt bedre på 98 oktan også, det er jo grunn god nok i seg selv! Siter Thomas K - er faen meg fotgjenger! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Øyvind Ryeng Skrevet Juli 12, 2004 Rapporter Share Skrevet Juli 12, 2004 De første hestene av sugemotortrimming er billige (les: kam (4000), grenrør (6000), planet topp (hvis mulig) (1000), porting (3000), ventilsetejobb (4000?), filter (1000), komplett eksos (3000?), samt helt til slutt, når alt dette er gjort - finjustering på rullende landevei (4000?)). Utover dette (høykompresjonsstempler (10000), råder (10000), borring (3000) og stroking (1000 med f. eks. dieselveiv, opp til 15000 for customsmidd)) er det ingen kødd at hver hest koster 1000 kroner. Hiv søpla (den såkalte "motoren" på fyllinga der den hører hjemme, og få inn en 2.2 20V Turbo fra 200/S2/S4/S6/RS2. Imotsetning til den ubrukelige og verdiløse NG-motoren, kan disse faktisk trimmes (og billig opp til 350 gamp!). En liten påminnelse til: SØK FOR FAEN! Jeg har skrevet stort sett dette (mere og mindre utfyllende) i HUNDREVIS av andre tråder. Siter Oyvindryeng.net Freedomain Radio Mises-instituttet Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
one Skrevet Juli 12, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 12, 2004 Har fått med meg at du har skrevet dette før (ref: hiv søppla etc). Nå har det seg slik at det er disse første få hestene jeg er ute etter. Har ingen plass å skru selv så jeg må ta til takke med de "gjort på 8 timer" alternativene jeg har. Setter jeg inn en 3B eller ABY motor er det plutselig snakk om å godkjenne pluss dyrere forsikring. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
one Skrevet August 26, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 26, 2004 Jaja folk og røvere, i morgen tidlig kjører jeg oppover til ES for å få satt inn cam og chip... pluss litt shopping (har med kvinnfolk) :D Gjett om jeg er spent da :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
acoupe Skrevet August 26, 2004 Rapporter Share Skrevet August 26, 2004 gamlebilen min var en audi coupe 2.3e 10v. På den var det montert og kjøpt superchip på estuning. Det var også effekt anlegg og green innsatsfilter (+borret hull i luftfilterbox). Og når jeg kjøpte min nye 20v quattro så var det faktisk ikke store forskjellen mellom disse på drag. Forskjellen var at på 10v så var det ett mer jevnt drag hele veien, mens i 20v quattro så er det mer ketchup effekt. Drar jo bedre med 20v quattro men det jeg sikter til er at jeg ble overrasket at det ikke var større forskjell. Siter 2002 Audi A6 TQ 1887 VW Polo Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
one Skrevet August 27, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 27, 2004 Da er jeg på tur ut dørene her :) Skal liksom kjøre 18 mil til Tr.heim og være der til 9 ca. :D Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.