Gå til innhold

Lurer på å få meg diesel...

Ranger emnet

bludnik

Anbefalte innlegg

Lurer meg på å kjøpe en Golf 3 GTD eller TDK... Er dette gode biler? Har en mulighet med å kjøpe en Golf som har ødelagt motor og sette inn en 1.9TDI fra en golf4 eller passat eller a4 eller noe...

Hvor mange hester kan jeg pushe ut fra denne bilen dersom jeg trimmer den? Hva slags trim bør jeg ta? Nytt eksosanlegg, chip, luftfilter, ladetrykk høyere eller noe slikt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 38
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Golf 3 ble levert med bl.a Tdk og Tdi, Tdk er vel på 75hk, men kan uten større inngrep skremmes over 100hk, men den kan ikke chippes siden den har mekanisk innsprut! Gtd= Tdk. Tdi kom vel med 90,110 og 130? hk, og kan chippes! Så 150hk er vel mulig! Sammenlignet med f,eks Gti 8v så er Tdi/Tdk å foretrekke pga billigere forsikring, billig i drift, "mye dreimoment og billigere å trimme! I utgangspunktet er en sugemotor bortkastet å trimme! Men Vr6 har jo potensiale, men den koster i innkjøp, forsikring osv!

- VW Touran Mk1 TDI

- VW Golf Mk3 Variant 8v

- VW Golf Mk2 8v

Fiend Engineering

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ole: Gti 16v motoren er bra den! Den har orginalt 150hk, men kan sikker skremmes opp en del, hvor mye tør jeg ikke påstå! Men det blir det samme som på alle sugemotorer(uten turbo); kvassere kam(mer), planing og porting av topp, manifold og eksos, luftfilter, letting av svinghjul og chip vil nok samlet utgi noe, men dette koster mer enn det smaker! Uten turbo er det kun volum som gjelder, altså sekser og V8! En Gti 16v går rimelig bra da orginalt ,men noe av poenget er borte hvis du bruker f,eks: 30k på trim når du heller kunne kjøpt en 1,8T eller Vr6!

Bludnik: Tdk har som sagt mekanisk innsprut, derfor kan du stille og skru så mye du vil på turbo og dieselpumpe! Still opp turbotrykk og mating på dieselpumpa og juster tomgang deretter! Voila, du kan plukke ut 110-130hk! Hvor sunt dette er for motoren vet jeg ikke, men har hørt om folks om har skremt slike motorer opp i nærmere 200hk med orginal innmat! Et clutchbytte vil være anbefalt ved mye guffe, siden den orginale clutchen neppe er beregnet for dette! Ifølge Haynes boka, bruker Gti 16V og Tdi samme girkasse, så den tåler vel litt guffe/dreiemoment!

- VW Touran Mk1 TDI

- VW Golf Mk3 Variant 8v

- VW Golf Mk2 8v

Fiend Engineering

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by bludnik

vel beklager... jeg liker ikke å betale mer i forsikring pr år enn jeg betaler i skatt... :D :D :D :D

Der er jeg litt bortskjemt, har forsikring gjennom jobben, kan betale 6 tusen for hvilken som helst bil.. En på jobben har en s4, han betaler samma, en på jobben hadde en trimma M3 han betalte også bare 6 lapper.. digg ass :D

Forsikringa er full kasko og ingen kjøre lengde, ikke noe alders tillegg eller noe..

spammer.gif
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Genetic

Der er jeg litt bortskjemt, har forsikring gjennom jobben, kan betale 6 tusen for hvilken som helst bil.. En på jobben har en s4, han betaler samma, en på jobben hadde en trimma M3 han betalte også bare 6 lapper.. digg ass :D

Forsikringa er full kasko og ingen kjøre lengde, ikke noe alders tillegg eller noe..

Hmmmm, 6000 er jo nesten det dobbelte av det jeg betaler på vr6en...

PUSS!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by swidish vr6

Hmmmm, 6000 er jo nesten det dobbelte av det jeg betaler på vr6en...

Har du full kasko, fri kjørelengde, gjeller forsikringa når noen under 25 år kjører den ?? andre enn deg selv altså, noen forsikringer som ikke dekker dette.. Uansett, hadde jeg hatt en værsting av en bil med sinnsykt mye hester så er 6 tusen billig...

spammer.gif
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du full kasko, fri kjørelengde, gjeller forsikringa når noen under 25 år kjører den ?? andre enn deg selv altså, noen forsikringer som ikke dekker dette.. Uansett, hadde jeg hatt en værsting av en bil med sinnsykt mye hester så er 6 tusen billig...

Jobber du i forsikrings selskap eller????

06 BMW 320D M-Sport

99 BMW 323IA

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jobber du i forsikrings selskap eller????

06 BMW 320D M-Sport

99 BMW 323IA

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Golf GTD har hvertfall sine dårlige sider! veit om en som var inne på verksted 6 ganger i løpet av et halvt år...6 forskjellige problemer...bl.annet skjæring! :rolleyes:

kan hende det fins noen som er grei fordi...

08'Lexus is 220d sport - link: http://www.bilforumet.no/is-200-300/236051-photoshooot-nyvaska-lexus-is220d.html

00'Lexus is 200 sport (solgt)

88'ford sierra cosworth (2wd) (Solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider