Gå til innhold

Lurer på å få meg diesel...

Ranger emnet

bludnik

Anbefalte innlegg

Jeg kjøpte meg Golf 1.9 tdi for en måneds tid siden og er veldig fornøyd. Råsterk motor, kjapp nok til det meste, og med et imponerende forbruk. På snittet ( som inkluderer både bykjøring og mye motorveikjøring i 110 km/t) bruker den akkurat 0,5. På langkjøring i jevtn åtti ligger den på rundt 0,43. Du får litt mer tomgangsstøy og ett litt annet støynivå på en slik bil, men jeg var ikke i tvil om å velge tdi`en, selv i kamp mot gti.

- Leifk -

- 1994 modell Golf GL 1.9 tdi -

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 38
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Originally posted by Leifk

Jeg kjøpte meg Golf 1.9 tdi for en måneds tid siden og er veldig fornøyd. Råsterk motor, kjapp nok til det meste, og med et imponerende forbruk. På snittet ( som inkluderer både bykjøring og mye motorveikjøring i 110 km/t) bruker den akkurat 0,5. På langkjøring i jevtn åtti ligger den på rundt 0,43. Du får litt mer tomgangsstøy og ett litt annet støynivå på en slik bil, men jeg var ikke i tvil om å velge tdi`en, selv i kamp mot gti.

Når du først er kommet opp i fart syns jeg dieselmotoren har ett mye behageligere støynivå, i 100 km/t så tusler fortsatt motoren på rundt 2200 o/min...

- Leifk -

- 1994 modell Golf GL 1.9 tdi -

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja er nok det, skjer kanskje 1 eller 2 gnaginger på en måned. hva koster det eventuelt og overhale kassen? eller er det bortkastet tid og penger? finnes det noen forsterkede kasser som passer rett inn? der du kan bruke litt mer makt og trøkk på giringa?

VW Volf Mk3

OEM+ <3

Lenke til kommentar
Del på andre sider