kodvaag Skrevet Juni 25, 2004 Rapporter Share Skrevet Juni 25, 2004 Originally posted by Mr.X Vet du hvorfor?? Spør noen som jobber i NAF? Kanskje for at ansatte godkjenner egne biler? Uenighet melleom Naf og Statens Vegvesen. Søk på http://www.fedrelandsvennen.no Kanskje du finner artikkelen igjen. :) Siter 1996 Chevrolet Suburban 5,7 bensin 1996 Mazda 626 2009 Transporter 174hk 4-motion 1984 Scand Baltic/Yanmar 315hk Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mr.X Skrevet Juni 28, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 28, 2004 Originally posted by 90-300te Jeg hadde gamlebilen min på PKK hos NAF, og han hengte seg så opp i senkefjærene at han overså ett gåent hjullager og at alle 4 bærearmsforingene i forstillinga var totalt utslitt! angry Min mening om NAF og EU-kontroll (og etter å ha hørt flere historier) er som følger! :pisser: NAF Skjønner ikke hvorfor han henger seg opp i senkefjærer, er jo bare og skrive en 2er vis det ikke er oppført i vognkortet eller så kan man miste retten til eu-kontroll.. At han har oversett ett hjullager er jo litt dårlig da, men foringene kan det jo være at han mente at dem ikke var traffikfarlig. Ta foreksempel ford mondeo som har veldig dårlige bærebru foringer, om dem har begynt å slippe så er det ikke mangel men har dem løsnet helt slik at bærebru ligger løs så er det mangel.;) Siter For å bli gammel og klok må du ha vært ung og dum en gang.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
DCA Skrevet Juni 28, 2004 Rapporter Share Skrevet Juni 28, 2004 Originally posted by Mr.X Er sikert en grund til at han setter seriøst i gåseøner..;) kanskje akkurat det at de fant mere feil en han forventet og det gagnet ikke han akkurat da vettu! derfor han synes de er useriøs...mange idioter som har det slik!!!! :) Siter 08'Lexus is 220d sport - link: http://www.bilforumet.no/is-200-300/236051-photoshooot-nyvaska-lexus-is220d.html 00'Lexus is 200 sport (solgt) 88'ford sierra cosworth (2wd) (Solgt) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hjernen Skrevet Juni 28, 2004 Rapporter Share Skrevet Juni 28, 2004 På min gamle Ascona c klippte jeg av vaier til håndbrekk da den hadde sliti over på midten og i testskjemaet sto det: parkbremsfunksjon : OK........ Her snakker vi da om et brekk som har O motstand fra nede til helt opp!!!!!!!!! :eek: En muntlig feil var at jeg manglet en støvkopp bak på v.s. og dette kunne føre til at lageret skar seg........ :rolleyes: Og dette var på NAF i Skien, etter dette gikk jeg til biltilsynet og fant ut at foringer på bærearmen måtte byttes, de der mente de på NAF var sløve som ikke så dette..... Men jeg er fornøyd med NAF ellers da :) Siter imstupid "Veteran-råner" Das Blitz 4 ever.... Wagen und Bayer sugen...... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Øyvind Ryeng Skrevet Juni 28, 2004 Rapporter Share Skrevet Juni 28, 2004 Originally posted by DCA kanskje akkurat det at de fant mere feil en han forventet og det gagnet ikke han akkurat da vettu! derfor han synes de er useriøs...mange idioter som har det slik!!!! :) Kaller du meg en idiot? Tidligere nevnte "verksted" fant på masse feil som ikke var der, for eksempel fjærbrudd (sjekka alle - alle var perfekte), hovedlys og langlys ikke virka (hallo? Det er da lys i dem). De hadde også klart å bemerke at stabilisatorstagforingene var utslitte, men da var da merkelig, siden de var splitter nye? (Var ikke noe som liknet på slakk i dem). NAF fant to alvorlige feil; bærekule som står i forbindelse med øvre bærearm foran (holdt på å falle ut av seg selv, dette hadde ikke det andre verkstedet bemerket engang) og totalt utslitte bruforinger bak (som stabiliserer brua i frem-bak-retning - her var det ikke noe gummi igjen! Dette hadde heller ikke det andre "verkstedet" bemerket. Så jeg forbeholder meg retten til å kalle dem useriøse når de er så utrolig udugelige, løgnaktige og grådige. Siter Oyvindryeng.net Freedomain Radio Mises-instituttet Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
turbokano Skrevet Juni 28, 2004 Rapporter Share Skrevet Juni 28, 2004 artikkelen finner dere her http://www.fedrelandsvennen.no/incoming/article211881.ece alle gjør feil så å dømme etter et engangs tilfelle blir jo enkli litt feil,alle tolker på forskjellig måte,til og med biltilsynet gjør feil,er jo ikke akkurat noen som kontrolerer de... Siter Quattro driftsquad! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
90-300te Skrevet Juni 28, 2004 Rapporter Share Skrevet Juni 28, 2004 Originally posted by Mr.X Skjønner ikke hvorfor han henger seg opp i senkefjærer, er jo bare og skrive en 2er vis det ikke er oppført i vognkortet eller så kan man miste retten til eu-kontroll.. At han har oversett ett hjullager er jo litt dårlig da, men foringene kan det jo være at han mente at dem ikke var traffikfarlig. Ta foreksempel ford mondeo som har veldig dårlige bærebru foringer, om dem har begynt å slippe så er det ikke mangel men har dem løsnet helt slik at bærebru ligger løs så er det mangel.;) Jaja, er bare å skrive en 2'er, ser ikke helt grunnen til at det skal anmerkes i vognkortet at bilen er senket!? TÜV papirene burde være godt nok! Du veit vel kanskje hva biltilsynet gjør? Jo de løfter bilen opp på en bukk, tar tak i ene fjøra for å sjekke at den sitter fast, slepper den ned igjen, klør seg i hue over tysken i TÜV papirene, sier at de ikke skjønner bæret av hva som står der, og godkjenner det! Får da en liten linje nederst i vognkortet: "Godkjent senket" Litt flisespikkeri her, dersom årsaken til at det må godkjennes er endrede kjøreegenskaper, da burde biler vært inne til kontroll når man bytter fjærer mellom forskjellige produsenter, uansett lengde! Forøvrig var bærearmsforingene så utslitt at det gikk utover bremselengde og stabilitet! Da er det på tide å skifte dem, uansett om det står en bolt tvers igjennom og holder på plass dritten! Fikk også 2'er feil på parkeringsbremsen (for slakk), litt merkelig når den sperret hjulene før pedalen var halveis til bunns..(Ja parkeringsbrems på pedal og ikke i en slik pinglete hendel! ;) ) Han mente pedalen ikke skulle kunne trampes lengre ned enn 3 knepp og ikke 6... angry NAF kommer ikke jeg til å bruke igjen! ES Siter 02 MB C220T CDI Avantgarde 93 MB 220E x - 86 MB 230E x - 90 MB 300TE x - 88 MB 230E Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
CelicaGT Skrevet Juni 28, 2004 Rapporter Share Skrevet Juni 28, 2004 Pkk er jo ei vurdering av bilen akuratt slik den er no...Ting som holder på å bli utslitt skal ikkje merkast med mangel..(foring som begynner å sleppe litt...) kanskje ein kommentar til kunden. Da eg skulle godkjenne senkesettet blei det sjekka nummeret på senkesettet på fjørene opp mot tuv papira og fikk " Godkjent med senkesett Tuv nr xxxxxxxxxxxx Siter http://www.bilpleiehallen.no http://www.ditec.no Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mr.X Skrevet Juni 29, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 29, 2004 Originally posted by 90-300te Jaja, er bare å skrive en 2'er, ser ikke helt grunnen til at det skal anmerkes i vognkortet at bilen er senket!? TÜV papirene burde være godt nok! Du veit vel kanskje hva biltilsynet gjør? Jo de løfter bilen opp på en bukk, tar tak i ene fjøra for å sjekke at den sitter fast, slepper den ned igjen, klør seg i hue over tysken i TÜV papirene, sier at de ikke skjønner bæret av hva som står der, og godkjenner det! Får da en liten linje nederst i vognkortet: "Godkjent senket" Litt flisespikkeri her, dersom årsaken til at det må godkjennes er endrede kjøreegenskaper, da burde biler vært inne til kontroll når man bytter fjærer mellom forskjellige produsenter, uansett lengde! ES Ja hvorfor tar du eu-kontrol på bilen din?? Er det ikke bare å ta en service??? Dem finner vel alle feilene på bilen din da også..;) Så neste gang bare dropp eu-kontrol Siter For å bli gammel og klok må du ha vært ung og dum en gang.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
DCA Skrevet Juni 29, 2004 Rapporter Share Skrevet Juni 29, 2004 Originally posted by Øyvind Ryeng Kaller du meg en idiot? Tidligere nevnte "verksted" fant på masse feil som ikke var der, for eksempel fjærbrudd (sjekka alle - alle var perfekte), hovedlys og langlys ikke virka (hallo? Det er da lys i dem). De hadde også klart å bemerke at stabilisatorstagforingene var utslitte, men da var da merkelig, siden de var splitter nye? (Var ikke noe som liknet på slakk i dem). NAF fant to alvorlige feil; bærekule som står i forbindelse med øvre bærearm foran (holdt på å falle ut av seg selv, dette hadde ikke det andre verkstedet bemerket engang) og totalt utslitte bruforinger bak (som stabiliserer brua i frem-bak-retning - her var det ikke noe gummi igjen! Dette hadde heller ikke det andre "verkstedet" bemerket. Så jeg forbeholder meg retten til å kalle dem useriøse når de er så utrolig udugelige, løgnaktige og grådige. LES: mange idioter som har det slik! skreiv ikke akkurat deg! men det er mange som har det for å være slik!!! Kunne vært en du å,men siden du kom med eksemplene så virker det mer troverdig...hvis de er sanne så..:D Neida, men skal si meg enig i at det kan finnes slike steder å! Siter 08'Lexus is 220d sport - link: http://www.bilforumet.no/is-200-300/236051-photoshooot-nyvaska-lexus-is220d.html 00'Lexus is 200 sport (solgt) 88'ford sierra cosworth (2wd) (Solgt) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
90-300te Skrevet Juni 29, 2004 Rapporter Share Skrevet Juni 29, 2004 Originally posted by Mr.X Ja hvorfor tar du eu-kontrol på bilen din?? Er det ikke bare å ta en service??? Dem finner vel alle feilene på bilen din da også..;) Så neste gang bare dropp eu-kontrol Har du i det hele tatt lest hva jeg har skrevet? Klager ikke over at jeg må ta PKK! Bare rett og riktig det! Jeg klager over hvor elendig jobb mekanikeren hos NAF gjorde! ref 2'er feil på feil funksjon på en parkeringsbrems som funker bra..Helt nye tromler og bånd..Og overser gåene hjullager samt totalt utslitte foringer som medfører større trafikkfare enn senking! Selvfølgelig skal man ha kontroll av kjøretøyene! Synes bare at regelverket på en god del ting her i landet er litt på tyttebærtur! slik som at senking må godkjennes og skrives i vognkortet pga "endrede kjøre-egenskaper", mens uoriginale fjærer med helt annen karakteristikk enn originale er grei skuring! (vil påstå at det i enkelte tilfeller kan gi større utslag i negativ retning enn senking med TÜV godkjente fjærer gjør..) Mulig regelverket er slik for å dra inn mer penger til det store svarte hullet som kalles statsbudsjett? (godkjenningen koster 400 eller 500 + at man må betale etterkontrollen hos biltilsynet! tar 15 minutter) (forøvrig heter det ikke EU-kontroll, det heter PKK=Periodisk Kjøretøy Kontroll ;) ) ES Siter 02 MB C220T CDI Avantgarde 93 MB 220E x - 86 MB 230E x - 90 MB 300TE x - 88 MB 230E Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
aregar Skrevet Juni 30, 2004 Rapporter Share Skrevet Juni 30, 2004 Originally posted by Mr.X Glemte å legge til at på naf får du også være med på eu-kontrollen vis du spør om det..;) Ikke i Moss.. Der gjør dem dårlig arbeid også.. Fikk godkjent på mange ting jeg visste manglet i bilen, f.eks. varselstrekant og lydhorn ++. Dette var riktignok ikke EU-kontroll, men en driftstest eller hva det heter.. Den største testen som koster mest... Siter 1997 Mercedes E 230 Classic 1998 Audi A8 2.5 TDI Quattro Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mr.X Skrevet Juni 30, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 30, 2004 Originally posted by aregar Ikke i Moss.. Der gjør dem dårlig arbeid også.. Fikk godkjent på mange ting jeg visste manglet i bilen, f.eks. varselstrekant og lydhorn ++. varselstrekant og lydhorn er jo bare 1er feil så det vil du jo få gokjent uansett. Men nytt fra biltilsynet nu er vis ikke parklys virker så skal det være 2er feil.. Mens bremselys og nærlys er fortsatt 1en feil :( Men er jo dårlig vis dem ikke finner ut at hornet ikke virker da.. Siter For å bli gammel og klok må du ha vært ung og dum en gang.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
90-300te Skrevet Juni 30, 2004 Rapporter Share Skrevet Juni 30, 2004 Originally posted by Mr.X varselstrekant og lydhorn er jo bare 1er feil så det vil du jo få gokjent uansett. Men nytt fra biltilsynet nu er vis ikke parklys virker så skal det være 2er feil.. Mens bremselys og nærlys er fortsatt 1en feil :( Men er jo dårlig vis dem ikke finner ut at hornet ikke virker da.. Sprøe regler de har må jeg si! Parklys 2'er feil! skulle tro det enten er en dårlig spøk eller 1 april..:rolleyes: Men det er ingenting som forundrer meg når det gjelder staten og regler om bil! Neste som skjer er vel at alle biler i norge blir innkalt og får installert en elektronisk sporingsbrikke for bruk til veiprising! (offisiell grunn..Andre ting det kan brukes til er å måle snitthastigheter, holde oversikt over hvor "alle" biler er til enhver tid osv...) ES Siter 02 MB C220T CDI Avantgarde 93 MB 220E x - 86 MB 230E x - 90 MB 300TE x - 88 MB 230E Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mr.X Skrevet Juni 30, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 30, 2004 Originally posted by 90-300te Sprøe regler de har må jeg si! Parklys 2'er feil! skulle tro det enten er en dårlig spøk eller 1 april..:rolleyes: Men det er ingenting som forundrer meg når det gjelder staten og regler om bil! Neste som skjer er vel at alle biler i norge blir innkalt og får installert en elektronisk sporingsbrikke for bruk til veiprising! (offisiell grunn..Andre ting det kan brukes til er å måle snitthastigheter, holde oversikt over hvor "alle" biler er til enhver tid osv...) ES Er toer feil vis en bil med xenonlys ikke har lyktespylere også;) Siter For å bli gammel og klok må du ha vært ung og dum en gang.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.