Gå til innhold

Bilen hopper som en kengeru, noen som vet hvorfor?

Ranger emnet

Suveren

Anbefalte innlegg

Når jeg står i ro og skal løse bilen går det helt fint hvis jeg gjør det veldi veldi sakte og forsiktig, men hvis jeg skal ha en kjapp start og gir litt gass og løser den hurtigere som man gjør hvis man skal fort opp i fart, begynner den og "hoppe" bortover, akkurat som du kubber den nesten, eller omtrent som når turtallsperren på en bmw slår inn skikkelig kengeruhopping (og da gjerne tre hopp før jeg får trøkka klutsjen inn.), noen som vet ka dette kan skyldes? ( Og jeg har hatt bilen i 1 1/2 år og vet godt hvordan men løser den hvis noen hadde tenkt å svare med det.:=)

Idag når jeg kjørte hjem på kvelden "Hoppet" den faktisk litt på 2 gir også når jeg ga gass i fart på 50-70. Så ser ut til å spre seg/bli verre.

Virker nesten som det er noe gale med bensininnsprøytningen eller at klutsjen henger igjen, men tror ikke det siste ettersom alt fungerer på andre gir. Det går helt fint hvis jeg løser den på 2 gir f.eks.

Takk på forhånd!

- 1995 Bmw E36 325i coupe

X - 1995 VW Golf GTi - Solgt

X - 2000 Toyota Hiace - Gamle firmabilen

X 1995 Bmw E36 318is coupe - Solgt

X 1988 Mazda 626 2.0i coupe - Solgt

-------------Sev/Bergen--------------

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sjekk bensin filteret du... høres veldig ut som at du har problemer med å få nok bensin under pådrag. Når skifta du filter sist (service)?

Audi A4 Avant 1997 1,8T

Land Rover Range Rover Classic 1986 3,5 V8

Volkswagen Golf III GL 1994 1,8

X Mitsubitshi Galant GLSi 1994 2,0

Toyota HiLux 1986 2,2 4x4 "Offroad/arbeid"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for hjelpen folkens! Skal sjekke bensifilteret, siden alle mener det er det!:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og bensinfilteret var det ikke, skiftet det idag, var litt tett men ikke noe veldig sa mekanikeren. Riktignok ble responsen litt bedre på gass/akselerasjon, men hopping ved en rask start er der fremdeles på 1.gir! Noen som har noen gode forslag?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Hersker Hans

Ok, et lite dusteforslag her. nykker bilen under akselerasjon med full tank?

BMWn min. riktig nok en noe eldre E28 535 da men :) har problemer med bensintilførselen ved hard akselerasjon hvis det er under 15 liter på tanken.

Ja nei kan ikke være det, har nesten full tank for øyeblikket og har kjørt både med nesten tom og full og problemet har likevel fullt ut vært der. Men takk for forslaget!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei.

Er ikke noen guru på Bimmer, men har en idè.

Hva med motorledningsnett? Når man setter igang hardt, så vrir motoren seg litt, og jeg har vært borti ledningsbrudd på eldre biler.

La bilen gå på tomgang, og ta tak i ledningsnettet i motoren og beveg det. Ta i litt, men ikke slit av ledningene. Hvis du hører noen forandring i gangen eller den stopper, så kan du være nærmere en løsning på problemet.

mvh

Reciprocating engines are OUT !

http://www.mazdafun.com

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har vi endelig funnet ut av det, fetteren til en venn av meg er bilmekanikeren og hadde hatt samme greien på sin bmw og ba meg sjekke den tykke slangen fra luftfilteret og om det var en sprekk/hull i det. Og ganske riktig var det en ganske stor rift der som gjorde at bilen suger inn masse falsk luft og dermed holder på å kubbe!:=)

Lenke til kommentar
Del på andre sider