Gå til innhold

Observerte denne i dag

Ranger emnet

awt

Anbefalte innlegg

hmmm, vet jeg har sett den baken foer paa en infineti!! har bilde av den hjemme, men naa er jeg i spania saa er vanskelig aa finne bildet:(, det var ikke samme bilen, den var graa mener jeg og huske og saa tror jeg den hadde hardtop:S men er ikke sikker, skal skjekke naar jeg kommer hjem...

(De har ikke enkelte norske bokstaver paa tastaturene sine her i Spania)

Rock hard ride free!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den bilen er nok ombygd ja, men sikker sjelden i Norge. Har aldri sett en i hvertfall. Hawkon: bildene for Silvia bak og Silvia front er ikke fra samme modellen. Fronten er en s13, mens baken er en s14. 180sxen har to forskjellige lyktsett bak etter ny/gammel modell. Det er ikke store forskjellen, men de nyeste har to "utringninger" der selve lysene er.

Silvia s13 front:

nissan_silvia_11574.jpg

Silvia s13 bak:

nissan_silvia_11576.jpg

En Onevia som tidligere nevnt, med den tidligste/eldste 180-fronten (den jeg vil tro er flest av i Norge):

onevia_03.JPG

En Sileighty (sil80), som jeg forøvrig liker mye bedre enn Onevia:

bigcock.jpg

200sx s14:

03_4_2.jpg

200sx s14a:

21.JPG

Nyere 180sx:

chuki.jpg

Nyere 180sx lykter:

carlisle7.jpg

Noen bygger også om Silvia s13/sil80ene sine til pickups, muligens for vektfordeling innen drifting. Jeg er litt interessert i å lære mer om disse termene og japansk sportsbilhistorie, så rett meg om jeg tar feil. Her er forresten silvia-evolusjonen i bilder:

silviacsp111965.jpg

1965

silvias101975.jpg

S10 1975

silvias1101979.jpg

S11 1979

silvias121983.jpg

S12 1983 (minner den om Bluebird eller var det bare de stygge felgene?)

silvias131988.jpg

S13 1988 (som ovenfor)

s14_zenki_silvia.jpg

S14 1993 (kallenavn: zenki)

silvia-top.gif

S14 1996 (kallenavn: kouki)

s15.jpg

S15 1999 (som jeg liker ganske godt)

By the way Hawkon: jeg tror rammenavnet er E-PS13 eller E-KPS13, men R kan visst stå for fastback. Vet bare at Mazda sin RX-7 1. gen har FB3(S) 2. gen har FC3S og 3. gen har FD3S. RX-8 har FE3S logisk nok. Helsike for kaos, stikk innom her og les: http://www.driftcentral.com/index.php?pid=chassiscodes Vet egentlig ikke hvorfor jeg vil vite alt dette, men det kan være greit å ha.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by 70c

silvias121983.jpg

S12 1983 (minner den om Bluebird eller var det bare de stygge felgene?)

:eek: :eek:

dissing av bluebird her?

neida, de er ganske like. Motorene er også de samme, bare at silvia har RWD og de aller fleste (T12) bluebirdene har FWD.

->Spice my eco-box!<-

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by 70c

Er ikke Laurel noe i samme banen, bare de har vel RWD. Det står vel større motorer i dem, som 2,4 l. Skal ikke de kunne gå ganske så greit. Noen har vel turbo originalt også!?

http://english.auto.vl.ru/catalog/nissan/laurel/2002_1/

Legg merke til motoren: RB25DET samme som i Skyline GTS-T:D

nissan_laurel_4430.jpg

Bra feit og! Produsert for Japan og diverse andre venstrekjørte land frem til 2003!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Hawkon

er en KA24DE motor i denne (originalt ivertfall), rekkesekser på 2.4 liter, twincam.

En liten feil der.. Er ikke engang en sekser, det er en bare en rekkefirer på 140hk og 202nm.

Fra FWD vs RWD:

Originally posted by venague

Ja fy faen ass. Bilen min går rett frem i svingene og spoler for ingen ting. Skulle ønske jeg hadde RWD så kunne jeg sladda i rundkjøringene og brent gummi utenfor McDonalds. Jeg tror slike aktiviteter hadde fått meg til å bade i lykke, og gitt meg en permanent euforisk sinntilstand som hadde smittet over på resten av verden og skapt fred i midtøsten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider